Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-24, 16:27
  #37
Medlem
Är detta deras bokslut http://www.allabolag.se/5569659187/bokslut? Nog för att de fortfarande är i en uppbyggnadsfas men det där ser ju inte speciellt hett ut.

Hur länge kommer investerare trycka in pengar i Tessin? Ska det dessutom komma en vändning bör ju den ske på bekostnad av marginalen som investerarna har.

Någon som kan förklara siffrorna som kanske är mer insatt i just Tessin än jag?

Edit: Tessin har en rätt bra kassa, men den kan ju som bekant försvinna fort i sämre tider.
Citera
2016-10-25, 20:48
  #38
Medlem
Man måste skilja på Tessin som företag och på de investeringar som görs i fastigheter via Tessin.

Företaget Tessin kan ju gå i konkurs utan att man blir av med några pengar.
Citera
2016-10-29, 15:52
  #39
Medlem
Reevess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheesycake77
Är detta deras bokslut http://www.allabolag.se/5569659187/bokslut? Nog för att de fortfarande är i en uppbyggnadsfas men det där ser ju inte speciellt hett ut.

Hur länge kommer investerare trycka in pengar i Tessin? Ska det dessutom komma en vändning bör ju den ske på bekostnad av marginalen som investerarna har.

Någon som kan förklara siffrorna som kanske är mer insatt i just Tessin än jag?

Edit: Tessin har en rätt bra kassa, men den kan ju som bekant försvinna fort i sämre tider.

Även om de har höga kostnader får vi beakta att de precis har börjat med verksamheten. 2014 betalade de ut 9000 i lön jämfört med 1,5 miljoner 2015. År 2015 ser ut att vara deras första på riktigt verksamma år.

Detta är dock helt ointressant. Avtalet som en investerare skriver på är mellan bolaget du investerar i och investeraren. Tessin har således inget med investeringen att göra mer än att de undersöker bolaget på förhand och mäklar affären.
Citera
2017-01-04, 19:57
  #40
Medlem
I ett av sina senaste projekt samarbetar Tessin med Kolfast Fastighetsutveckling där Peter Lundh är VD. Är det någon som vet om detta är samma Peter Lundh som var inblandad i muthärvan i Göteborg för några år sedan?

http://www.svt.se/ug/godkande-bluffa...a-hundra-tusen
Citera
2017-03-24, 12:26
  #41
Medlem
Nån som har fått avkastning från Tessin, var den i så fall nära eller lika med utlovad?
Citera
2017-03-24, 12:48
  #42
Medlem
volvers avatar
Jag har inte ens varit inne på deras sida men ni kan väl inte på riktigt mena allvar att ni tror på 15% ökning per år och detta NÄSTAN helt garanterat?!? Antingen så tar de pengarna och flyr landet... Eller i bästa fall så får ni iaf tillbaka pengarna men om de har gått bra eller dåligt de vette fan. Om det nu skulle vara en så bra och säker idé så skulle inte tessin göra reklam på flashback om de utan de skulle vara mångmegajävlafuckinghypermiljardärer 2.0 om de löst ett sånt mysterium med garanterad 15% avkastning.

Nä pojkar, ta ert förnuft till fånga nu och inse att om det är för bra för att va sant så är det nog de också.

(Om ni annars vill ha 25% avkastning på era pengar så kan ni swisha mig så swishar jag tillbaka er med eran NÄSTAN garanterade avkastning om ett tag..)
Citera
2017-03-24, 13:24
  #43
Medlem
Blissummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JarlBorsen
I ett av sina senaste projekt samarbetar Tessin med Kolfast Fastighetsutveckling där Peter Lundh är VD. Är det någon som vet om detta är samma Peter Lundh som var inblandad i muthärvan i Göteborg för några år sedan?

http://www.svt.se/ug/godkande-bluffa...a-hundra-tusen
Intressant, hoppas att någon kan ge ett adekvat svar. Det fanns ju tidigare inlägg om att en annan individ som begått ett grovt brott var inblandad i företaget men jag vet inte om det kom fram något vattentätt bevis på att så faktiskt var fallet. Jag tänker på detta inlägg:

(FB) Tessin - fastighetsinvesteringar

Är denna person inblandat i företaget så kan de glömma att jag skulle ta i det med tång, så någon får gärna bekräfta eller dementera det inläggets innehåll.
__________________
Senast redigerad av Blissummer 2017-03-24 kl. 13:26.
Citera
2017-03-24, 15:56
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volver
Jag har inte ens varit inne på deras sida men ni kan väl inte på riktigt mena allvar att ni tror på 15% ökning per år och detta NÄSTAN helt garanterat?!? Antingen så tar de pengarna och flyr landet... Eller i bästa fall så får ni iaf tillbaka pengarna men om de har gått bra eller dåligt de vette fan. Om det nu skulle vara en så bra och säker idé så skulle inte tessin göra reklam på flashback om de utan de skulle vara mångmegajävlafuckinghypermiljardärer 2.0 om de löst ett sånt mysterium med garanterad 15% avkastning.

Nä pojkar, ta ert förnuft till fånga nu och inse att om det är för bra för att va sant så är det nog de också.

(Om ni annars vill ha 25% avkastning på era pengar så kan ni swisha mig så swishar jag tillbaka er med eran NÄSTAN garanterade avkastning om ett tag..)
Varför uttala sig om något man inte har inblick i, att bostäder har varit en bra investering är inte för bra för att vara sant det är sant.
Ett projekt gav 18% på 8 månader.

http://fastighetsnytt.se/2015/06/cro...ts-avkastning/

Edit, Det betyder iofs inte att det måste vara bra fortsättningsvis, det kan krascha nästa månad.
__________________
Senast redigerad av kroppskultur 2017-03-24 kl. 16:00.
Citera
2017-03-24, 21:56
  #45
Medlem
volvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kroppskultur
Varför uttala sig om något man inte har inblick i, att bostäder har varit en bra investering är inte för bra för att vara sant det är sant.
Ett projekt gav 18% på 8 månader.

http://fastighetsnytt.se/2015/06/cro...ts-avkastning/

Edit, Det betyder iofs inte att det måste vara bra fortsättningsvis, det kan krascha nästa månad.

De klart, men vafan jag kan ge tips på en aktie också som gått plus, till och med gått plus 100% på bara någon dag.. Men inte fan innebär de att man kan garantera något sådant? Inte ens lite säkert.. Så som ekonomin är idag så är alla pengar otrygga nästan. Iaf om man vill ha en avkastning på över 3% så därför är detta för bra för att vara sant. Visst kan man gå plus 10-15% men de kan man på vad som helst annat också. Trisslott till å med.
Citera
2017-03-25, 06:11
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volver
De klart, men vafan jag kan ge tips på en aktie också som gått plus, till och med gått plus 100% på bara någon dag.. Men inte fan innebär de att man kan garantera något sådant? Inte ens lite säkert.. Så som ekonomin är idag så är alla pengar otrygga nästan. Iaf om man vill ha en avkastning på över 3% så därför är detta för bra för att vara sant. Visst kan man gå plus 10-15% men de kan man på vad som helst annat också. Trisslott till å med.
Om man köpt nyproduktion för 2 år sedan och sålt den i dag kan man ha gått 50% plus, är det också för bra för att vara sant?

Att Tessin kommer sticka med pengarna är dessutom inte sannolikt.
Citera
2017-03-28, 22:37
  #47
Medlem
volvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kroppskultur
Om man köpt nyproduktion för 2 år sedan och sålt den i dag kan man ha gått 50% plus, är det också för bra för att vara sant?

Att Tessin kommer sticka med pengarna är dessutom inte sannolikt.

Men är du inte riktigt riktig? De klart att man kan göra en jätte affär på en bostad.. Men de kan inte garanteras att de blir en bra affär. Folk har gjort sjukt bra affärer på aktier och på guld och på trä och på fan allt möjligt.. MEN DU KAN INTE GARANTERA DET! Hade du vetat att något ska gå upp helt garanterat massor i värde hade du ju för fan inte delat med dig av de tipset helt öppet sådär.
Citera
2017-04-05, 16:19
  #48
Medlem
Segments avatar
Efterfrågar, precis som många andra gjort i den här tråden, att någon vänlig själ som investerat i ett projekt på Tessin skulle vilja komma in och berätta lite närmare om hur det hela gick till mer praktiskt. Tycker fortfarande att det hela är en aning luddigt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback