Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2014-05-30, 22:47
  #37
Medlem
.PennyWise.s avatar
Fin rubrik där i SMP:

"Ungdomar: Polisen var onödigt hård"

Precis som jag antar att ungdomarna i detta klippet anser är Polisen är lite väl onödigt hård... trots att gärningsmannen ligger på Polismannen och stryper honom, sedan ger honom ett slag i ansiktet och liksom tror att man bara kan gå därifrån... "vi drar ett streck över det hela ey?"

"Polisen i Angered får stryk":

http://www.youtube.com/watch?v=PlzI3lttcJ0
Citera
2014-05-31, 10:17
  #38
Medlem
Tacksamheten över att ha fått en fristad "undan förtryck och förföljelse" vet inga gränser.

Citat:
Fem ungdomar anhölls på onsdagen efter våldsamma upplopp i Araby. Det började med en kontroll av cyklar och mopeder. Det urartade i skadegörelse och hot och polisen uppger att de attackerades av ett tiotal ungdomar. Polisen använde batonger och pepparsprej vid insatsen.

Citat:
Ungdomsgruppens chef Scott Goodwin, som tillsammans med en kollega genomförde cykelinsatsen, berättar att de hade stannat en ung kille.

– Under tiden vi kollade kom ett gäng ungdomar, som är väl kända, och omringade oss och var väldigt otrevliga. Men efter en stund gick de vidare. Några minuter senare fick vi larm från en kollega som sa att de behövde hjälp nere vid Coop Konsum Dalbo.

Där hade ett tiotal ungdomar uppträtt aggressivt, rivit ned varor så att bland annat glasflaskor gått sönder.

Samma gäng ska sedan ha gått till Araby Park Arena. Personal där larmade polisen.

– Som jag förstår det ska ungdomarna ha trakasserat personal där och tagit deras nycklar, säger Scott Goodwin.
...
Scott Goodwin berättar att han upplever situationen så hotfull att han ser sig tvungen att använda pepparsprej mot två killar.

Oroligheterna fortsätter sedan utanför arenan.

....
– Det var ganska många andra där men de var inte inblandade på något sätt. Det var bara det här kärngänget som var i?gång. De var ute efter att provocera fram bråk, säger Scott Goodwin som blev hotad av den kille han i första skedet hade sprejat.

– Han sa att han skulle döda mig. Då bestämde vi oss för att gripa honom, det gick långt över gränsen.

Inre befälet Anna-Karin Davidsson berättar att sammanlagt ett tiotal poliser var involverade i insatsen.

– En del av dem säger att det var det mest hotfulla de stött på med så många ungdomar på samma plats och så hätsk stämning med uppviglare som manar på.

Vet ni vad det var som utlöste det hela från början?

– Det vet vi inte ännu. Vi kan inte se någon rot till det hela annat än att vi är poliser och att det triggat i?gång det hela av någon anledning. Det var de vanliga okvädesorden. Varför polisen befinner sig på Araby över huvud taget, säger Anna-Karin Davidsson.
http://www.smp.se/nyheter/vaxjo/fem-...pp(4305642).gm
Citera
2014-06-01, 08:52
  #39
Medlem
5StarStunnas avatar
I araby bor alla fattiga och kriminella, blir det upplopp, så åker jag dit och jagar bidragstagare!

Polisen var för mesig, pepparspray?! Är de gaypolisen de skickat dit?
Citera
2014-10-08, 08:36
  #40
Medlem
spoilers avatar
"I morgon inleds rättegången för sex ungdomar som har åtalats för hot och våld mot tjänsteman efter attacken mot poliser vid Araby Park Arena."

http://www.smp.se/nyheter/vaxjo/sex-...en(4480599).gm
Citera
2014-10-08, 13:12
  #41
Medlem
Fruktkonfektyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"I morgon inleds rättegången för sex ungdomar som har åtalats för hot och våld mot tjänsteman efter attacken mot poliser vid Araby Park Arena."

http://www.smp.se/nyheter/vaxjo/sex-...en(4480599).gm

Citat:
En 18-åring åtalas dessutom för att ha hotat och slagit en annan polis som hämnd för att ha sprejats med pepparsprej. 18-åringen hotade att döda polismannen. Därefter misstänks den andre 18-åringen i gänget ha sparkat två poliser på benen.

Det har varit mycket debatt om hur och när poliserna får använda sina tjänstevapen och batonger. Men att bli överfallen på det sättet måste väl vara skäl nog att åtminstone dra batong. Poliser har dragit pistol för mindre med lagen på sin sida. T ex under starka hot mot liv och hälsa. Det är svårt att veta exakt hur detta gått till men det känns märkligt med endast pepparspray.
Citera
2014-10-08, 13:21
  #42
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .PennyWise.
Fin rubrik där i SMP:

"Ungdomar: Polisen var onödigt hård"

Precis som jag antar att ungdomarna i detta klippet anser är Polisen är lite väl onödigt hård... trots att gärningsmannen ligger på Polismannen och stryper honom, sedan ger honom ett slag i ansiktet och liksom tror att man bara kan gå därifrån... "vi drar ett streck över det hela ey?"

"Polisen i Angered får stryk":

http://www.youtube.com/watch?v=PlzI3lttcJ0
Jag fattar inte riktigt, var några av dem faktiska svenskar (hörde de kalla drägget för Martin) men att de trots det bryter på svenska?? Jag har bott utomlands i 15 år men inte sjutton bryter jag på svenska bara för det.
Citera
2014-11-11, 11:50
  #43
Medlem
spoilers avatar
"Växjö tingsrätts friande dom står fast mot de sex ungdomarna som åtalades för den uppmärksammade polisattacken på Araby Park Arena. Åklagaren har nu beslutat att inte överklaga.

– Utifrån hur förhandlingen gick i tingsrätten så kommer jag inte att överklaga, säger åklagare Emma Berge som inte tror att hovrätten skulle komma fram till någon annan slutsats.
Under rättegången hade ett par vittnen påfallande svårt att minnas några detaljer och det gick inte att bevisa vem som gjorde vad."

http://www.smp.se/nyheter/vaxjo/over...ar(4527155).gm
Citera
2014-11-11, 13:21
  #44
Avstängd
EatThisMorons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Växjö tingsrätts friande dom står fast mot de sex ungdomarna som åtalades för den uppmärksammade polisattacken på Araby Park Arena. Åklagaren har nu beslutat att inte överklaga.

– Utifrån hur förhandlingen gick i tingsrätten så kommer jag inte att överklaga, säger åklagare Emma Berge som inte tror att hovrätten skulle komma fram till någon annan slutsats.
Under rättegången hade ett par vittnen påfallande svårt att minnas några detaljer och det gick inte att bevisa vem som gjorde vad."

http://www.smp.se/nyheter/vaxjo/over...ar(4527155).gm

Bra signaler det ger, fritt fram för sådana här kräk...flatheten gör mig illamående.

Mvh
Citera
2014-11-11, 13:36
  #45
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eireann
Jag fattar inte riktigt, var några av dem faktiska svenskar (hörde de kalla drägget för Martin) men att de trots det bryter på svenska?? Jag har bott utomlands i 15 år men inte sjutton bryter jag på svenska bara för det.
Vanligt fenomen numera att infödda ungdomar uppväxta i berikarområden "bryter". Hör det någon gång i veckan i kollektivtrafiken.
__________________
Senast redigerad av zergrush 2014-11-11 kl. 13:38.
Citera
2014-11-11, 13:42
  #46
Avstängd
EatThisMorons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Vanligt fenomen numera att infödda ungdomar uppväxta i berikarområden "bryter". Hör det någon gång i veckan i kollektivtrafiken.
Men han den efterblivna som filmar och kommenterar, kan man väl inte kalla brytning?
Det är ju mer ett talfel...

Mvh
Citera
2014-12-06, 16:42
  #47
Medlem
Kallesvenne13s avatar
Någon som har domen?
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback