Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-05-28, 19:33
  #1
Medlem
Avensis 2001

Skulle handla så började bilen hacka....o mootorlampan blinkade snabbt.
flexrören i avgassystem byttes ut för 1månad sen.Allt är godkänd på besiktningen för 3v sedan.

Vad kan detta vara??
Kan det bara vara så enkelt som tändstiften??

SÅg även att en behållare,i motorrum,bak till höger e tom?!(bromsvätskan? liten behållare med en symbol av en prick)

OBS:jag e tjej

Motor:1zz-fe
Citera
2014-05-28, 19:56
  #2
Medlem
BNCs avatar
Omöjligt att svara på.

Se till att få dina felkoder utlästa, så kommer man nog en bit på vägen.
Citera
2014-05-28, 20:04
  #3
Medlem
Loxuss avatar
Haha, jag läste "Motorlampan blinkar,bilen backar???"
Citera
2014-05-28, 20:08
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Haha, jag läste "Motorlampan blinkar,bilen backar???"

Det är nästan omöjligt att göra en felsökning utan att koppla in bilen på datorn och där få en felkod som oban skrev.
Kanske du har någon kompis som är någorlunda motorintresse samt instrument för att läsa av bilen.
De flesta bilar kan läsas av med samma instrument.
Citera
2014-05-28, 20:18
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaxan
Det är nästan omöjligt att göra en felsökning utan att koppla in bilen på datorn och där få en felkod som oban skrev.
Kanske du har någon kompis som är någorlunda motorintresse samt instrument för att läsa av bilen.
De flesta bilar kan läsas av med samma instrument.


jag har en liten manickska kolla d....men kan jag köpa biltemas bromsvätska o fylla på???inte en droppe i bilen...kan en sån liten sak orsaka detta?

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC...-DOT-51-36459/

den dödar väl inte bilen??
Citera
2014-05-28, 20:38
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Msevl
jag har en liten manickska kolla d....men kan jag köpa biltemas bromsvätska o fylla på???inte en droppe i bilen...kan en sån liten sak orsaka detta?

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC...-DOT-51-36459/

den dödar väl inte bilen??
felkod:cylinder 4?
Citera
2014-05-28, 20:48
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Msevl
felkod:cylinder 4?
Tändspole eller Stift....det du kan göra är ju att flytta över 4:ans tändspole t.ex. till 3:ans Cylinder och ta felkoder igen och om det nu blir felkod på Cylinder 3 ja då är du säker att det är tändspolen som spökar
Citera
2014-05-28, 20:56
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tommih
Tändspole eller Stift....det du kan göra är ju att flytta över 4:ans tändspole t.ex. till 3:ans Cylinder och ta felkoder igen och om det nu blir felkod på Cylinder 3 ja då är du säker att det är tändspolen som spökar

Är det inte bara o byta ut alla tändstiften?
Citera
2014-05-28, 20:59
  #9
Medlem
provocative77s avatar
Motorlampan blinkar. Kolla felkoder för en femhundring eller byt delar på måfå.
Något säger mig att du inte är helt hemma på bilar så kolla instruktionsboken om det verkligen är behållaren för bromsvätska.
Citera
2014-05-28, 21:01
  #10
Medlem
bara för att rädda dig ifrån ytterligare problem, fyll INTE på bromsvätska där du tror att det ska vara, hade bromsvätskan varit slut så hade det inte bildats något tryck i bromsarna och då hade du inte kunnat bromsa, däremot kan det vara dåligt med det i men kolla i instruktionsboken var man fyller på bromsolja och sen kollar du ifall där finns tillräckligt
Citera
2014-05-28, 21:28
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flekzz
bara för att rädda dig ifrån ytterligare problem, fyll INTE på bromsvätska där du tror att det ska vara, hade bromsvätskan varit slut så hade det inte bildats något tryck i bromsarna och då hade du inte kunnat bromsa, däremot kan det vara dåligt med det i men kolla i instruktionsboken var man fyller på bromsolja och sen kollar du ifall där finns tillräckligt

här e bild på den där dunken...ser full ut,men skakar man,inte en droppe i

http://www.picresize.com/popup.html?...z_dsc_0004.jpg
Citera
2014-05-28, 21:38
  #12
Medlem
Står även DOT3 på den,så d e bromsvätska. Biltemas ena kan blandas med dot3,dot4 mm....så då borde jag bara kunna hälla i denna som heter dot 5.1
o byta alla tändstiften...

o hålla tummarna?!

den var ju nyss på besiktninge..i 30min gick de igenom allt, o d var inga problem....kan inte tänka mig att nåt stort skulle hända på bara 3-4v....

så jag får väl testa detta o hålla tummar o tår....

eller e jag helt lost??
(glöm ej att jag e tjej)
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback