Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-06-02, 12:18
  #13
Medlem
Bebblischs avatar
Om du vill se vackra alplandskap är ett tips att dra in i Liechtenstein. Allting känns väldigt städat, folket är trevligt och huvudstaden Vaduz är enligt mitt tycke en av planetens vackraste platser.

Edit: Här har du en bild på hur det ser ut:

http://paradiseintheworld.com/wp-con...-landscape.jpg
Citera
2014-06-18, 00:24
  #14
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse Berghagen
Är det just en sjö du söker att överblicka så är berget Pilatus nära Luzern ett alternativ. Med överblick över Vierwaldstättersjön. Jungfrau är dock i en helt annan klass.

Jungfrau-området är oerhört fantastiskt. Har varit många gånger kring Thuner och Brienzer see och tagit tåget från Interlaken Ost upp till Jungfraujoch via Kleine Scheidegg. En tur med båt på dessa sjöar rekommenderas dessutom starkt. I sommar ska jag tillsammans med ena sonen dock bara ta mig från Zürich Flughafen till Luzern. Därifrån blir det utflykter till Pilatus, Engelberg och båtresor på Vierwaldstättersee. Tell-Pass ska inköpas för att hålla transport-kostnaderna nere.
Citera
2014-06-19, 12:26
  #15
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Jungfrau-området är oerhört fantastiskt. Har varit många gånger kring Thuner och Brienzer see och tagit tåget från Interlaken Ost upp till Jungfraujoch via Kleine Scheidegg. En tur med båt på dessa sjöar rekommenderas dessutom starkt. I sommar ska jag tillsammans med ena sonen dock bara ta mig från Zürich Flughafen till Luzern. Därifrån blir det utflykter till Pilatus, Engelberg och båtresor på Vierwaldstättersee. Tell-Pass ska inköpas för att hålla transport-kostnaderna nere.

Jag besökte Pilatus förra året, tog även en tur upp på Rigi. Vackra vyer.
Citera
2014-06-19, 13:34
  #16
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse Berghagen
Jag besökte Pilatus förra året, tog även en tur upp på Rigi. Vackra vyer.

Rigi var en nyhet för mig trots att jag varit i Luzern förut. Kan kanske bli en kombination med den tänkta båtresan.
Citera
2014-06-29, 19:10
  #17
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Rigi var en nyhet för mig trots att jag varit i Luzern förut. Kan kanske bli en kombination med den tänkta båtresan.


Om du inte besökt landets östra/nordöstra delar är det ett tips Schaffhausen exempelvis är en underbar stad. Vidare är halvkantonerna Appenzell underbara.
Citera
2019-01-11, 23:14
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse
Ett förslag är Jungfrauregionen, nedanför har du sjön Interlaken. Området bjuder på extremt vackra vyer, kanske de bästa i Schweiz.
Jag håller med dig. Jag har besökt alla delar av Schweiz. Områden kring Interlaken är klart vackrats. Wengen, Lauterbrunnen, Murren och Grindelwald är vackert. Både på sommaren och vintern. Jag har gått ifrån Grindelwald till Wengen, det var en upplevelse.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2383852

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback