Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-05-29, 00:46
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hammarkullen
Morgontrött, alltså, trög i skallen, vad var problemet? Har du löst det?

Märkte häromdagen när ja körde min ena v70, att (antagligen samma belysning som du pratar om), den som omger hastighetsmätaren, som visar temperaturen å allt de där bakom ratten, ena stunden lös den jättebra, sen när ja körde ut från en mörk tunnel så lyste den jättedåligt, sen lyste den bra igen... är det något liknande fel? ..Fast detta hände bara under någon timme under en körning, alltså, jag har inte märkt av det sen dess.. kan det också vara "löd-fel" (den är uttagen i dec 2012)..

Nej, din bil är så ny. Det här är ett fel som är begränsat till årsmodellerna -01 till -04 om jag inte minns fel.
Citera
2014-05-29, 10:48
  #14
Medlem
traskers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Hade samma problem på min -04. Till slut så slocknade hela kombiinstrumentet. Det beror på dåliga lödningar och är ett känt problem. Du måste lämna in instrumentet för omlödning, kostar 2500kr på billigaste stället jag hittade. Ett ställe i karlstad som heter OBD tuning. Du skickar det på posten om du inte bor i Karlstad. Jag fick tillbaka mitt efter 2 dagar, så de är snabba.
Går du till Volvo så kommer du bli pank.

Svaret ser du ovan. Hade samma fel på min.
Citera
2014-06-10, 11:27
  #15
Medlem
Snipaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trasker
Svaret ser du ovan. Hade samma fel på min.

nej de var det inte .. det var ljus strömställaren vis sidan av ratten som reglerar ljusbild , dimmer på instrumenten , , dimljus fram å bak , halv / park ljus / ljis av
Citera
2015-12-22, 15:16
  #16
Medlem
Snipaas avatar
Hej ursäkta den sena uppdateringen. .

Jo jag bytte lysknapp eller reglaget för lysknappen så började de fungera.

Jag köpte en begad från bildelsbasen.se

Hoppas de kan hjälpa nån.

God jul
Citera
2018-11-14, 17:59
  #17
Medlem
Har samma fel på min s60 -02 som du hade. Menar du att du bara bytte hela "klumpen" till vänster om ratten där man stänger av/på halvljus, dimljus osv?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback