Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2014-05-28, 03:08
Medlem
Män som är 50+ och har varit gifta i många år, känner de ett begär att ändå ligga med unga tjejer (alltså tjejer i 20 års åldern)? De älskar sin fru och allt men finns begäret där? Om det finns, tror ni att de hade tagit tillfället i akt att vara otrogna för att ge utlopp för detta begär om tillfället hade uppstått? Jag vet att vi som är yngre inte vet men jag vill gärna veta era spekulationer. Om det finns någon gift man som är 50+ eller ännu hällre 60+ så skulle jag gärna vilja höra era tankar om detta. Kanske det har tagits upp kompisar emellan. Spekulera på, jag är nyfiken.
Senast redigerad av Hashmonstret 2014-05-28 kl. 03:13.
Citera
2014-05-28, 03:30
Avstängd
bithaxs avatar
Det måste bero på den enskilde mannen och hans värderingar.
Du kan inte säga generellt att alla 50+ tar chansen att ligga med en tjej som skulle kunna ha varit deras dotter.
Citera
2014-05-28, 03:31
Medlem
Akilles-själs avatar
beror på den naturliga könsdriften, testosteron pruduktionen och allmänt fysiska samt psykiska livssituation.

generellt 75% av 60+ skulle nog INTE banga, tillskillnad mot män i 40 års åldern där kanske bara 25% tar biljetten.
Citera
2014-05-28, 10:32
Medlem
EvilGuys avatar
En ren gissning är att det är fler 60-åriga män som vill ligga med en 28-30-åring än en 20-åring. Jag bygger min gissning på mina egna erfarenheter.
När jag var 16-17 skulle jag legat med vilken 14-åring som helst. När jag passerat 20 skulle jag aldrig legat med någon under 16. Vid 25 började 18 kännas lite ungt. Nu över 30 ligger jag klart hellre med en 23-26-åring än en 18-åring.

När vi pratar önskan om att ligga är nog maxåldern i detta scenario 32 skulle jag gissa. Sen skulle säkert många 65-åringar gärna ligga med en 45-åring också, men det är ju en annan diskussion.
Citera
2014-05-28, 11:05
Medlem
Alp-Ottos avatar
Angående önskan: alla män vill väl ligga med kvinnor som är så snygga som möjligt? Precis som att tjejer väl vill ligga med så snygga killar som möjligt. Detta borde gälla oavsett ålder, om vi hittar på att tjejer generellt är i sitt snyggaste stadie i livet mellan 25-30 år så borde hon vara attraktiv för alla åldrar. Så för mig är det inte något konstigt i att "äldre" män "tittar" åt "unga" tjejers håll.

Angående om han faktiskt skulle ta chansen så är det nog upp varje enskild individ, är han inte gift finns det väl inget hinder? Är han däremot gift så krävs det nog en hel del övervägande hos den mannen innan han fattar beslutet. Generellt går det nog inte att säga, vissa skulle ta chansen, vissa inte.
Citera
2014-05-28, 11:50
Medlem
Kickexs avatar
Vissa har det och andra inte. Beror på vad man värderar som mest.
Citera
2014-05-28, 13:01
Bannlyst
Hade inte ens en önskan om att ligga med unga tjejer när jag var ung själv.
Blir jag någonsin så pass gubbsjuk i livet att jag ligger med en 20 åring när jag är 50 så hoppas jag fan jag drar pungen i ett rivjärn som straff efteråt för det vore bara ruggigt patetiskt.
Citera
2014-05-28, 16:41
Medlem
Katzyns avatar
Jag tror nog att många äldre män skulle göra det om en yngre kvinna visade intresse och de fann henne attraktiv. Däremot tippar jag som tidigare nämnt att många i så fall skulle föredra en kvinna i övre 20 årsåldern som de trots allt kan se som en vuxen kvinna om än yngre, än en kvinna runt 20 som nog för många känns som bra mycket barnarov. (Dessutom beter sig många så unga tjejer väldigt fånigt och är inte så diskreta)
Citera
2014-05-28, 21:53
Medlem
Har inte huvet i en sån......

Har däremot lärt mig att allt inte är svart/vitt.

Själv gift sen 40 år, har passerat de första 60 och är löjligt förälskad fortfarande i samma kvinna.

Men tyvärr tog min frus all form av sexlust slut när hon fyllde 34 år. Det var en katastrof för oss bägge två all hennes lust tog slut på ½ år. Hon fick ett hormonfel som gjorde att allt bara försvann och i augusti det året sa hon att hon äcklades av att bara tänka på sex.....

Vi har fått hjälp av både sexologer, gynekologer, psykologer och en kurator som min fru pratat tusentals gånger med.

Hon har bett mig försöka träffa någon mysig kvinna för sköna sensuella lekstunder. Kanske en som också är gift men som inte får nog inom äktenskapet.

Men jag kan inte tända på unga tjejer som hör av sig ibland. Ledsen de ser så söta och gulliga ut men ack de är ju bara "småbarn" föredrar kvinnor som vet vad det handlar om.

Kvinnor som uppskattar en kelsjuk kille en kille som längtar efter få smeka en kvinna, få kyssa slicka de underbara brösten få känna hur en kvinnas förtrollande sagolika förlösande sköte kramar lemmen....

Inte en ung oerfaren tjej en tjej som borde försöka träffa killar i sin egen ålder någon som de ev kan bilda familj med. Oavsett om de vill ha en tjej eller kille jag har inte rätt döma någon eller avgöra om de lever i "synd" alla måste leva sina egna liv.

Så för min del har jag ingen längtan efter en ung tjej men vet många andra i min ålder som gärna vill ha en ung tjej helst en oskuld..... är nog knäpp för kan inte förstå dem.

Men tycker nog att alla har rätt leva sina egna liv.

Men vet att jag önskar Dig som läser detta ett underbart fortsatt liv i varje fall.
Citera
2014-05-28, 22:16
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hashmonstret
Män som är 50+ och har varit gifta i många år, känner de ett begär att ändå ligga med unga tjejer (alltså tjejer i 20 års åldern)? De älskar sin fru och allt men finns begäret där? Om det finns, tror ni att de hade tagit tillfället i akt att vara otrogna för att ge utlopp för detta begär om tillfället hade uppstått? Jag vet att vi som är yngre inte vet men jag vill gärna veta era spekulationer. Om det finns någon gift man som är 50+ eller ännu hällre 60+ så skulle jag gärna vilja höra era tankar om detta. Kanske det har tagits upp kompisar emellan. Spekulera på, jag är nyfiken.

En grundläggande fråga att ställa sig först är väl: Hur stark - om någon - sexlust har män som är 50 eller 60+? Finns det fortfarande en så stark sexualdrift att de kan anstränga sig för att få omkull en ung kvinna (typ 20 eller 30-årsåldern)? Sexualdriften är ju en viktig faktor för att sträva efter sex, vet dock inte om den är så stark längre hos sextioplussare. Tjejer finns det till allt, säkert också yngre tjejer som kan tänka sig att ligga med en äldre man.

Jag är kille, 20+ och har i mina dagar träffat några yngre tjejer som har haft tillfälliga eller mer varaktiga förbindelser med äldre män. Lite skumt har jag tyckt, t. ex. en 18-åring som jag träffade för några år sedan som låg med en 50-plussare eller en 31-årig tjej som var tillsammans med en 56-åring.
Citera
2014-05-28, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hashmonstret

Varför undrar du är min fråga

För att svara på din fråga så skulle jag säga att alla män vill men bara moralen och samvetet sätter gränsen
Citera
2014-05-28, 22:56
Medlem
carlpetersen73s avatar
Skum grej. Jag är 40+, och av någon outgrundlig anledning så har mina sexuella preferenser flyttats i takt med att åren har gått. De följer åren, jag ser och tänder på skönheten hos kvinnor i min egen ålder. Visst skulle jag kunna sätta på en 20-åring, men det är inte förstavalet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in