Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2014-05-29, 19:45
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Den är på intet sätt tabubelagd.

Männens sexualitet är dock bara ett skämt eller en skam. Hur vi ser på onani tex, du kan köpa dildos på apoteket, feta wt-kvinnor åker på homepartyn och säljer dildos och stjärtpluggar, det är girl-power.
En onanerande man framställs som otäck, skämt, eller bara äcklig.

Förutom i vissa trådar här kan jag se något negativt om kvinnans.

Finns väl inget som hindrar män att ha lösfittpartyn. Varför ska man skämmas för det?
Citera
2014-05-29, 20:32
  #38
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Finns väl inget som hindrar män att ha lösfittpartyn. Varför ska man skämmas för det?
Kanske om några år.

Tror det skulle förstärka synen på att mannen bara ser kvinnan som ett sexobjekt, en lösfitta är ännu mer ett objekt. Mäns sex är smutsig.

Kvinnors sex (och allt i kring den) diskuteras mer. Hon ska uppvaktas, hon ska känna sig trygg, hon ska få ha kravlös sex, hon ska stimuleras här och där, hon ska hit och dit...
Numera innehåller (nästan) varenda film med självaktning en "sensuell scen" (och med fokus på kvinnan) som slutar med att kvinnan får orgasm.

Robban Broberg sjunger om fenomenet "Uppblåsbara Barbara". På 60-talet introducerades samlagsdockor, sen så har det varit tyst om dem.
Citera
2014-05-30, 08:18
  #39
Avstängd
Burross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vilken manlig sexualitet talar du om nu?
Givet det som framkommer i tråden finns ju inget beteende att ha åsikter om - för män lyckas ju inte ens få sex, dels är den ju, i den mån den ens existerar, redan kontrollerad av kvinnor eftersom män måste böja sig för kvinnans vilja när det gäller sex...

En viss kontrast till alla trådar om he-män och manlig dominans --- men ingen begär ju dock att män skall ha någon röd tråd i det de spottar ur sig...

"Vilken" var ett väldigt märkligt sätt att uttrycka saken på.
Inget att ha åsikter om? Jo jag tackar jag i dessa tider när tugget om "våldtäktskultur" ännu en gång rullar tungt..

Haha kontrast, snarare du som halmgubbade på värre än vanligt.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback