Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-05-27, 08:44
  #1
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Blir så grymt le denna skitsjukdom nu. Har haft den i lite mer än fem år nu och förra året så började den lugna ner sig, men nu är den igång på allvar igen.

Hela nedre benet är nu fyllt med kliande kvaddlar, det kommer flera på låret och höften och nu senast på filéerna med. Kliar som ett as. Läppen har varit svullen i två omgångar sen igår kväll. Känns som jag testat allt.

Inte nog med det, jag har precis avslutat en kortisonkur efter förra attacken som spårade ur.
Äter Cetrizin 10mgx4 har kortison och adrenalinspruta samt astmatabletten Singulair som ska hjälpa emot kronisk idiopatisk Urtikaria som jag har.

Nu till frågan.. i tanke på hur pass vanligt det är med att få en eller flera attacker under sitt liv så borde någon sitta på nån hästkur eller information om den tredje generationens antihistaminer möjligen är på väg ut på marknaden snart?

Tips, snälla!

För er som inte vet vad jag snackar om finns lite information här: http://sv.wikipedia.org/wiki/Urtikaria
__________________
Senast redigerad av SkitArgDuva 2014-05-27 kl. 08:48.
Citera
2014-05-27, 08:53
  #2
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Har någon erfarenhet att få testa Xolair som tydligen blev godkänt i Sverige nyligen... Väldigt nyfiken på hur det har fungerat i så fall.
http://www.fass.se/LIF/product?userT...20080312000015
Citera
2014-05-27, 09:08
  #3
Medlem
quieenies avatar
Tycker faktiskt att det har lugnat ner sig sedan humira-behandlingens start.Som värst kunde jag inte hålla i bestick för att äta..
Citera
2014-05-27, 09:12
  #4
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quieenie
Tycker faktiskt att det har lugnat ner sig sedan humira-behandlingens start.Som värst kunde jag inte hålla i bestick för att äta..

Kan du berätta mer?
Citera
2014-09-17, 17:11
  #5
Medlem
Hur har det gått SkitArgDuva?Är du bättre? Har du testat Xolair?
Citera
2017-03-27, 16:13
  #6
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Har sen några månaders tid haft mycket aggressiva skov med urtikarior och angioödem som avlöst varandra. Ledvärk och värmekänsla o fan o hans moster. Är stor kandidat nu för Xolair, men först ska man ta ny biopsi för man misstänker urtikaria vaskulit.... ni andra som har den typen av urtikaria-sjukdom, vilken behandling har ni, förstår att kortison är vanligt men är nyfiken på om det finns andra alternativ? Be mig inte googla, googlar inte mina egna *eventuella* sjukdomar av princip.

Hon reagerade för jag visade bild på några andra röda utslag jag brukar få om och om igen på samma ställe och som oftast utlöser kvaddlar... var borta minst en halvtimme och redogjorde med andra doktorer. Fick dock aldrig vetskap om vad hon trodde detta var.. kan dom ha samband med urtikaria vaskulit?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback