30 378 besökare online
858 253 medlemmar • 45 870 527 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Hem, bostad & familj > Bostad, hem och trädgård
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Gayloard_Fokker
Medlem
Gayloard_Fokkers avatar
Kunnigaste människorna...

på Flashback? Kanske, kanske inte - tycker att jag i många fall fått bra svar/vägledningar på mina frågor.

OT: Om man betalar hyran i tid, så är det svårt att vräka en hyresgäst, problemet är ju att hon sköter sig, hennes son har besöksförbud. Så hon (i hyresnämnden) hänvisar till att detta är ett polisärende (brott mot besöksförbudet) samt att han är myndig etc. Tilläggas kan att han aldrig har varit direkt våldsam mot någon hyresgäst, utan mer varit/är ett störande inslag. Vidare så är det min far som äger fastigheterna, och tyvärr är han alldeles för "mjuk" i denna fråga.....men nu har även han fått nog. Han har kontaktat jurister via Fastighetsägarföreningen, återkommer med resultat rörande denna härva så fort det finns någon info. Men fortsätt gärna att ge fler konstruktiva förslag (rimliga).

Kill Bill sätter ner foten rörande "tar hon den i tvåan" - "För man har inte knullat en tjej om det inte är i tvåan. Allt annat är bara förspel"

Bottenskrap
Medlem
Bottenskraps avatar
Om du är beredd att gå utanför lagens gränser, så kom jag på en idé som kanske är värd att prova. Om han nu är så störande, så bör ju övriga hyresgäster också vilja ha bort honom. Kan ni inte arrangera det så att ni kontaktar ett par andra hyresgäster och säger att ni efterskänker en månadshyra om de går ed på att de sett just honom göra ett inbrott eller utföra skadegörelse, och sedan använder det som skäl för att vräka gästen? Det gäller förstås att ni är säkra på att det var just han, så han inte har ett vattentätt alibi helt plötsligt.

PreDampor
Medlem
PreDampors avatar
Kontakta polisen, fråga om "ärendet" kan rubriceras som ett brott?
Tveksam iof..

"1. Välkommen till internet, vänstern gillar mer kontrollerad media."

Gammal Hårdrockare
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Gaylord Fokker:

Vräk rakt av och ta sedan konsekvenserna. Det blir trots allt billigare i längden.
Hade jag ägt några fastigheter skulle jag inte ha tolererat dräggel i någon lägenhet.

ZätaGustav
Medlem
ZätaGustavs avatar
Så länge du parasiterar på dina hyresgäster ska du inte moralisera över deras levnadsvanor. Skaffa dig ett jobb istället.

Zätagustav - som vidarebefordrar tråden till hyresgästföreningen i Solna/Sundbyberg som jag hoppas kommer att utöva större koll på er från och med nu.

Bandyboll
Medlem
Är det inte lite ofint att vräka mamman när de är sonen som är problemet? Om han nu har besöksförbud så får han ju faktskt inte vara i eran fastighet, ring polisen, fota allt han sparkar sönder och försök att komma på honom när han har något fuffens för sig. Med lite tur så spärrar dom väl in honom efter ett tag.

Men sparka inte ut en person som sköter sig exemplariskt bara för att dennes son dyker upp ibland och ställer till elände!

Rorschach
Medlem
Rorschachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandyboll
Men sparka inte ut en person som sköter sig exemplariskt bara för att dennes son dyker upp ibland och ställer till elände!

hehe,.. håller med. Jag fattar inte varför man skall sparka ut mamman när det är sonen som är problemet.

thebandit
Medlem
thebandits avatar
En hyresgäst är ansvarig för dennes besökare enligt lag. Så hårt är det.

GlittrigaGullan
Medlem
GlittrigaGullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZätaGustav
Så länge du parasiterar på dina hyresgäster ska du inte moralisera över deras levnadsvanor. Skaffa dig ett jobb istället.

Zätagustav - som vidarebefordrar tråden till hyresgästföreningen i Solna/Sundbyberg som jag hoppas kommer att utöva större koll på er från och med nu.
Det tycker jag var bra gjort av dig, att uppmärksamma hyresgästföreningen på missförhållandet. Hyresgästföreningen jobbar för att deras medlemmar, som blir felaktigt behandlade ska kunna göra sin röst hörd.

I just det här fallet är jag inte alls säker på att hyresgästföreningen kommer att tillåta att sonen till hyresgästen beter sig som ett svin. De kommer nog att strida för att mamman får bo kvar men troligtvis även informera henne om att hon gör bäst i att hålla sonen borta, långt borta. Det är trots allt mamman som ansvarar för vad hennes gäster gör och det kommer hyresgästföreningen inte att försvara.

Din, som jag ser det, avsikt att jävlas med trådskaperaren kanske är till stor hjälp istället. Vem vet, det kanske är mamman som får ögonen på sig?

zubzero
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZätaGustav

hurudu din kommunist, vem är parasiten här egentligen. Skulle du uppskatta om nån ställde sig o pissa i bagageluckan på din bil, gärna nån som lånat den av dig?

Tycker du det är roligt att betala andras skadegörelse?

Carpe Diem
Medlem
Carpe Diems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlittrigaGullan
I just det här fallet är jag inte alls säker på att hyresgästföreningen kommer att tillåta att sonen till hyresgästen beter sig som ett svin.
Tyvärr kommer de att göra det. De skiter nämligen i "vanliga" hyresgäster. Att t.ex. hyresgäst "A" spöar upp hyresgäst "B" så att denne flyttar är inget problem för hyresgästföreningen. Vill fastighetsägaren vräka "A" så kommer de att stödja "A".

Det leder till att vissa känner sig tvingade att tillgripa desperata åtgärder som att t.ex. plantera amfetamin i lägenheten och tippsa polisen om det.

Den nu gällande lagstiftningen skyddar sluskar och skurkar på ett mycket starkt sätt. Vanligen är det de normala hyresgästerna som får ta smällen.

FB-Gruppenführer_ Politik-Inrikes,_Politik-Utrikes_ &_ Religion

GlittrigaGullan
Medlem
GlittrigaGullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carpe Diem
Tyvärr kommer de att göra det. De skiter nämligen i "vanliga" hyresgäster. Att t.ex. hyresgäst "A" spöar upp hyresgäst "B" så att denne flyttar är inget problem för hyresgästföreningen. Vill fastighetsägaren vräka "A" så kommer de att stödja "A".

Det leder till att vissa känner sig tvingade att tillgripa desperata åtgärder som att t.ex. plantera amfetamin i lägenheten och tippsa polisen om det.

Den nu gällande lagstiftningen skyddar sluskar och skurkar på ett mycket starkt sätt. Vanligen är det de normala hyresgästerna som får ta smällen.
Självklart kommer hyresgästföreningen att stödja A, i vårt fall mamman, men sonens beteende blir en försvårande omständighet vilket de inte kan försvara.

Jag tror ändå att det är bra för hyresvärden att ha hyresgästföreningen med på tåget.

Svara på ämne
Topp Dela »