• 40 928 online
  • 1 134 974 medlemmar
  • 58 837 716 inlägg
  • 5
  • 6
2014-09-16, 21:38
Medlem
S3ONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashgrenade
VARNING

Går ett rykte om att Indianportalen har torskat. Shoppen är kanske röd och i snutens händer.

Vet ej hur sant detta är men det är ordet som är ute nu, att dom hade åkt dit, antagligen för någon dag sen bara (vet ej).

edit: Kan tillägga att källan är betydligt mer trovärdig än "pm från nyregistrerad fb-användare som inte får posta i tråden"

Så... Vilken är källan?
2014-09-16, 22:36
Medlem
flashgrenades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S3ON
Så... Vilken är källan?

Jadu... Hade självfallet skrivit det om det inte vore så att den ville vara anonym.

Men har inte hört ett knyst från IP sen jag fick meddelandet, så det verkar ju tyvärr stämma.
2014-09-16, 23:40
Medlem
flashgrenades avatar
PMar nu med användaren Ron9e som gjorde en order från Indianportalen å betalade förra tisdagen, nu en vecka senare har h*n inte höre ett ord eller sett några varor.
2014-09-17, 00:10
Medlem
Framtidsatlets avatar
Jag styrker den varningen pga PM som jag har mottagit, av mer än 1 användare, ingen av dom är reggade 2014. Denna shoppen har till 99% torskat å alla som har handlat borde städa hemma, man vet aldrig hur det är med kundlistor osv i verkligheten, oavsett vad dom har sagt. :/
2014-09-17, 21:21
Medlem
TheWindCriesMarys avatar
Har mina misstankar om att det faktiskt kan finnas sparade kundlistor, vill dock inte sprida osanning och på så sätt skapa onödigt mycket rädsla, för helt säker är jag inte.

Någon som hört något mer eller rentav råkat illa ut?
Senast redigerad av TheWindCriesMary 2014-09-17 kl. 21:23.
2014-09-17, 22:12
Medlem
Dom kör ju cm.

Dom spara ju inga uppgifter har dom sagt i alla fall.
2014-09-18, 23:11
Medlem
TheWindCriesMarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av singkalle
Dom kör ju cm.

Dom spara ju inga uppgifter har dom sagt i alla fall.
De kan ju dock ha sparat uppgifter i form av textdokument på deras dator eller av någon anledning plitat ner adresser med papper och penna, då spelar det ingen roll vad de lovat eller vilken mailtjänst de använt. Man kan tyvärr aldrig vara helt säker i sammanhang som dessa, hur nojigt det än må låta.

Hoppas dock på det bästa, det var/är en riktigt bra shop...
Senast redigerad av TheWindCriesMary 2014-09-18 kl. 23:14.
2014-09-22, 10:56
Medlem
flashgrenades avatar
Ingen som har några nyheter?

Har snackat runt en del och en användare noterade att det är rätt konstigt att dom en stund haft slut på cb å sen när dom får in säljer dom i större mängder å folk skickar 3000kr för deras 25or, å efter man skickat sin/sina största pengakuvert någonsin till dem så blir det heldött.

Själv tror jag inte det är scam, men är det någon som fick sina 25g?
2014-09-22, 21:04
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashgrenade
Ingen som har några nyheter?

Har snackat runt en del och en användare noterade att det är rätt konstigt att dom en stund haft slut på cb å sen när dom får in säljer dom i större mängder å folk skickar 3000kr för deras 25or, å efter man skickat sin/sina största pengakuvert någonsin till dem så blir det heldött.

Själv tror jag inte det är scam, men är det någon som fick sina 25g?

Then I will say it is..

Att helt plötsligt sälja större mängder, som sedan inte levereras, är typ standard för folk som lägger ned en shop.

Börja handla på Flugsvamp, där har ni åtminstone en chans att få tillbaka pengarna vid scam.
  • 5
  • 6