Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-10-13, 21:54
  #541
Medlem
Juristens avatar
Den "opartiska och objektiva" Granskningsnämnden består av fem journalister och en jurist. Så här blir det när en verksamhet ska granska sig själv.
Citera
2014-10-13, 23:32
  #542
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Det ligger förmodligen färdigformulerad i stil med "Granskningnämndens bedömning är att programmet inte strider mot kravet på opartiskhet" men man dröjer med ett offentliggörande.

Hur nära var jag?
Citera
2014-10-14, 00:28
  #543
Medlem
Malingins avatar
Som sagt, tyvärr inte oväntat.
Man vrider och vänder på yttrandefriheten till sin fördel. Tystnad och att ignorera trodde jag var emot det demokratiska värdet men men, vi lever inte i en demokrati längre.

Oberoende SVT, vilket skämt det blivit, vet inte om man ska skratta eller gråta längre, förbannad skit är det iaf.
Citera
2014-10-14, 03:25
  #544
Medlem
Europes avatar
Regimmedias hejdlöst propagandistiska program blir friad av en instans tillsatt av regimen. Hur många blev överraskade? Hur många hade blivit överraskade om det hade hänt i ett annat liknande land, som t.ex. Kina?
Citera
2015-08-14, 23:14
  #545
Medlem
Baisers avatar
300 anmälningar och inte ett ljud på snart ett och ett halvt år.

Jag tänker anmäla den här Granskningsnämndens till JO och uppmanar ni andra som anmälde att göra det samma.
Citera
2015-08-14, 23:56
  #546
Medlem
Suntouchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
300 anmälningar och inte ett ljud på snart ett och ett halvt år.

Jag tänker anmäla den här Granskningsnämndens till JO och uppmanar ni andra som anmälde att göra det samma.

Lycka till med det. Nuvarande JO kommer från gissa vad?

Nu är jag inte jurist, men det enda jag TROR man skulle kunna göra för att en gång för alla bromsa upp de antidemokratiska krafter som är i rullning i Sverige (Public Service som missbrukar sin ställning, det tvångsindrivna presstödet som endast sätter medierna i knät på makthavarna, Decemberöverenskommelsen osv.) är nog att samla ihop ett gäng svenska medborgare och genom en grupptalan stämma staten Sverige i Europadomstolen för Mänskliga Rättigheter.

Tänk dig: Flashbacks dödsknarkarnazistrasistfascistsverigedemokrater som visade sig vara vanliga hyvens medborgare, fast med törst efter frihet och rättvisa, STÄMMER skenheliga Sveriges maktelit för brott mot de mänskliga rättigheterna...

DET vore en prestigeförlust som hette duga, oavsett hur utfallet blev.

Toleranta-bror-duktig-landet-numero-uno skäms ut i fina Europa. Löfven och Diesel-Åsa med blossande kinder när Cameron och Merkel undrar vad fan de egentligen har sysslat med när deras egna medborgare inte har sett någon annan utväg än att be högre makter utomlands om hjälp

Sverige behöver tre saker akut:

1. En författningsdomstol.
2. Ämbetsmannaansvar med straffrättsliga möjligheter.
3. En tillnyktrad samhällsdebatt.
__________________
Senast redigerad av Suntoucher 2015-08-14 kl. 23:58. Anledning: Rättning av meningsuppbyggnad
Citera
2015-08-15, 00:10
  #547
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
300 anmälningar och inte ett ljud på snart ett och ett halvt år.

Jag tänker anmäla den här Granskningsnämndens till JO och uppmanar ni andra som anmälde att göra det samma.
Ja du gör rätt i det. Granskningsnämdens förhalande är skandalös och överträffas bara av den anmälda valvakan. Valvakan i sig var det värsta i partiskhet jag sett på SVT vilket inte vill säga lite.
Citera
2019-03-08, 23:35
  #548
Medlem
JustZlatans avatar
Ska bli intressant att se om årets EU-valvaka blir bättre eller lika illa. Tänk om Skitstranden är inbjuden igen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback