2005-08-20, 13:25
Medlem
Som rubriken lyder.

Vart finns spåren efter en sådan kopiering och hur röjer man undan dem?
Citera
2005-08-20, 15:19
Medlem
Nikolajevitjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greystroke
Som rubriken lyder.

Vart finns spåren efter en sådan kopiering och hur röjer man undan dem?

Om du bara kopierar dem så ligger såklart filerna kvar på datorn, men jag antar att du flyttar dem och då är det samma problematik som när du raderar dem.
Se vår guide i ämnet: http://forum.flashback.info/scandina...d.php?t=213075

Om det finns några andra spår beror på om du kopierat/flyttat filerna i någon speciell applikation eller dylikt som för loggar över vad som görs. Isf. kan det såklart finnas spår där.
Citera
2005-08-20, 15:38
Medlem
Min fråga är om det loggas nånstans att man kopierat filer? Tänkte helt sonika ta kopior via utforskaren med dra och släpp.

Datorn har säkert ett minne av att man använt ett specifikt usb-minne, hur röjer man undan sånt?
Citera
2005-08-20, 15:43
Medlem
Maeglins avatar
Allt du gör loggas. Om du berättar vad du ska min information till så lovar jag att berätta hur du finner den. Ledtråd: filändelse *.txt
Citera
2005-08-20, 15:59
Medlem
Nikolajevitjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greystroke
Min fråga är om det loggas nånstans att man kopierat filer? Tänkte helt sonika ta kopior via utforskaren med dra och släpp.

Datorn har säkert ett minne av att man använt ett specifikt usb-minne, hur röjer man undan sånt?

Vilket operativsystem kör du? Jag tror inte (men jag vet definitivt inte) att varje usb-minne har något specifikt id som loggas så att det går att spåra på det sättet, men det är mkt möjligt att det kan finnas någon logg med att ett usb-minne av en viss modell (om det inte är någon standardmodell utan specifika drivrutiner då man antagligen inte ens kan avgöra vilken sort det är) har varit inkopplat.
Citera
2005-08-20, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maeglin
Allt du gör loggas. Om du berättar vad du ska min information till så lovar jag att berätta hur du finner den. Ledtråd: filändelse *.txt

???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in