• 2
  • 3
2014-05-29, 21:09
Medlem
Upptäckt att det spritid sig bakom en vägg till där det inte var förra gången. Den har tagit sig till en lite toalett. Där lades nytt golv mm på 90 talet samt nytt avlopp. På två dsgar har jag tömt 10l avfuktningsvatten.
Citera
2014-05-30, 21:36
Moderator
Tystnads avatar
Användaren Banan74 hade i ett annat forum (UE forumet) tipsat om en väldigt intressant länk!

http://www.lfs-web.se/valja-avfuktare.htm

Kolla här! står bla att vissa avfuktare inte är bra i krypgrundar.
Står en hel del intressant om mögel och svamp med!
Citera
2014-05-30, 21:57
Medlem
Tack. Har redan läst denna sidan. Har en kondensavfuktare som klarar av ned till 5 grader. Vet att jag behöver en annan i långa loppet. Anticimex kommrr på onsdag och kollar skadan igen.
Citera
2025-07-17, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aeromagnus
Då är det Anticimex som är okunniga i detta fallet och jag likaså som lyssnade på dom. Har själv bränt alla stenar där nere med gasolbrännare

Citat:
Ursprungligen postat av aeromagnus
Hej!

Vet inte vad jag ska göra. Fått tillbaka hussvampen igen efter 8 månader. Rev upp hela köket, tog bort kakelugn och Anticimex var och sprutade och de konstaterade rent. Det vår några stenar som låg ivägen som han inte gillade vid inspektion. Nu har det nya virket blivit angripet. Har försäkring men det kommer nog inte täcka för vi gjorde det mesta själva men en snickare lade ju delar av golv mm. Huset är gammalt från 1900 och vi har tagit stora lån för att fixa detta och huset är inte mycket värt. Jag bryter snart ihop och vet inte vad jag ska göra.

Det nya virket är smittat och lite fuktigt men det har spridit sig ytterliggare till angränsande rum.

Ska ringa Anticimex imorgon. Jag är ju furundrad att det kommit tillbaka redan efter endast 8 månader. Har ju haft en avfuktare gåendes minst 5 månader.

Hur gick det för dig?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in