• 1
  • 2
2005-08-21, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ???
Vet inte om detta är rätt del att ta upp detta i men någon moderator får väl flytta då det om det hamnat fel.
Så, igår blev man misshandlad av ett gäng på ca 15 pers, men när polisen kom fram till platsen så var alla borta. Det jag nu undrar är om inte polisen får tag på någon av dom kan man då få ut någon ersättning/skadestånd ?. Det finns 3-4 vittnen till händelsen & det var jag & 2 kompisar till som blev misshandlade med diverse tillhygen.

Klart du får ersättning av försäkringsbolaget om du inte var full, om du var full så ljug.
Sen är dom som misshandlade er fega fittor!
Citera
2005-08-21, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Du vet!
Klart du får ersättning av försäkringsbolaget om du inte var full, om du var full så ljug.
Sen är dom som misshandlade er fega fittor!

Kommer ihåg ett reportage om en man som blev misshandlad.
Han fick inte ett öre av försäkringsbolaget då han enligt vittnen hade svarat tillbaka när någon kallat honom bögjävel.

Verkar som man måste bli misshandlad helt oprovocerat för att få något ersättning från försäkringsbolag.
Citera
2005-08-21, 20:44
Medlem
Boddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror einar
Jag vill visa på hur lätt det är för folk att få ersättning i dagens samhälle. Finns ju ingen ryggrad i Sverige....

Det hela handlar ju om att i din hemförsäkring så ingår även överfall och rån. Du betalar din försäkringspremie således så ska du ju ha rätt att få din ersättning om du blir överfallen. Jag tycker inte det handlar om någon ryggradslöshet från Sverige,eller????
Citera
2005-08-23, 17:30
Medlem
Du kan även ha rätt till brottsskadeersättning från Brottsoffermyndigheten. Läs mer om regler och ansökan på http://www.brottsoffermyndigheten.se
Citera
2005-08-23, 20:31
Medlem
Blind77s avatar
Jag fick en känga eller två i pannan efter en blöt kväll (hade polis på plats men vägrade göra anmälan)...efter ett par timmar på akuten fick jag åka hem. Ringde dan efter till polisen och sa vad som hade hänt, polisadamen sa att jag skulle ta det lugnt o vila upp mig sen göra en anmälan. Gjorde det två dar senare kunde inte peka ut någon utan hävdade utan att skämmas att jag hade blivit helt oprovocerat attackerad Kollade min hemförsäkring och det fanns ett överfallsskydd så jag väntade på att utredningen lades ner sen skickade jag alla papper till Folksam o vips så fanns det 10000 på kontot. Två år senare skickade jag bilder på ärret o fick 20000 till.
Citera
2005-08-26, 01:18
Medlem
Kyparens avatar
Alla försäkringsbolag försöker hitta alla kryphål dom kan för att kunna slippa betala(typ fylla). Men en sak är säker, gör du en polisanmälan(med eller utan vittnen) så får du pengar. Du måste dock be polisen att lägga ner utredningen så att den inte ligger i en hög i flera år(gäller STHLM). Dessutom är det bra att uppsöka brottofferjouren, snyfta lite där så kan du få bra betalt.
Citera
2005-08-26, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kyparen
Alla försäkringsbolag försöker hitta alla kryphål dom kan för att kunna slippa betala(typ fylla). Men en sak är säker, gör du en polisanmälan(med eller utan vittnen) så får du pengar. Du måste dock be polisen att lägga ner utredningen så att den inte ligger i en hög i flera år(gäller STHLM). Dessutom är det bra att uppsöka brottofferjouren, snyfta lite där så kan du få bra betalt.

Varför skulle han få betalt bara för att han snyftar hos brottsofferjouren?

Och när det gäller att "be polisen lägga ner utredningen", så är min erfarenhet av Stockholmspolisen att de lägger ned utredningar fortare än kvickt, även om det finns saker att gå på i ärendet. Mina erfarenheter gäller dock Västerortspolisen, det där tror jag varierar mycket beroende på hos vem man hamnar. Men det är dock allmänt känt att Polisen ogärna har ärenden öppna i flera år. Detta för att balanserna ska stämma och statistiken ska se bra ut. När Polisen avskriver ett ärende pga bristande spaningsuppslag eller "brott kan ej styrkas" eller dylikt, så räknas det i statistiken som ett uppklarat brott. Snyggt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in