Citat:
Ursprungligen postat av Kyparen
Alla försäkringsbolag försöker hitta alla kryphål dom kan för att kunna slippa betala(typ fylla). Men en sak är säker, gör du en polisanmälan(med eller utan vittnen) så får du pengar. Du måste dock be polisen att lägga ner utredningen så att den inte ligger i en hög i flera år(gäller STHLM). Dessutom är det bra att uppsöka brottofferjouren, snyfta lite där så kan du få bra betalt.
Varför skulle han få betalt bara för att han snyftar hos brottsofferjouren?
Och när det gäller att "be polisen lägga ner utredningen", så är min erfarenhet av Stockholmspolisen att de lägger ned utredningar fortare än kvickt, även om det finns saker att gå på i ärendet. Mina erfarenheter gäller dock Västerortspolisen, det där tror jag varierar mycket beroende på hos vem man hamnar. Men det är dock allmänt känt att Polisen ogärna har ärenden öppna i flera år. Detta för att balanserna ska stämma och statistiken ska se bra ut. När Polisen avskriver ett ärende pga bristande spaningsuppslag eller "brott kan ej styrkas" eller dylikt, så räknas det i statistiken som ett uppklarat brott. Snyggt.