Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2014-05-23, 21:18
  #25
Medlem
Förstår inte hur de här människorna tänker.. Eller rättare sagt, tänker de överhuvudtaget?
Har de aldrig satt sig i sin bil efter en riktig lång och solig dal och märkt hur jävla varmt det är i bilen.

Fungerar ju som ett växthus, värme kommer in men inte ut.
Citera
2014-05-23, 21:39
  #26
Medlem
dayms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InfinitusPro
Så du menar rent konkret att du tänker krossa rutan på bilen om mamman gått för att hämta ungens napp som är kvar i bostaden 30 meter bort och det hela tar cirkus 3 minuter och ungen ser glad ut och inte alls påverkad?

Nu är jag inte så extrem som den du citerar men vart drar man egentligen gränsen? Glider du förbi en parkering och ser en skrikande unge i en bil som står i solen en varm dag hur lång tid tänker du vänta innan du går till handling?
Citera
2014-05-23, 22:23
  #27
Medlem
När lär sig folk? Man får läsa om instängda barn och djur varje år och ibland dör dom. Läser inte dessa människor nyheterna eller?
Citera
2014-05-23, 23:00
  #28
Medlem
ojojros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlasterJaxx
När lär sig folk? Man får läsa om instängda barn och djur varje år och ibland dör dom. Läser inte dessa människor nyheterna eller?
Tror mer det beror på den stress som vi byggt upp i dagens samhälle. Självklart förstår folk riskerna med att ha ett barn i bilen när det är stekande sol en eftermiddag, men antagligen så trodde mamman att det skulle ta kortare tid än vad hennes ärende gjorde.
Citera
2014-05-24, 18:31
  #29
Medlem
Minimois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InfinitusPro
Så du menar rent konkret att du tänker krossa rutan på bilen om mamman gått för att hämta ungens napp som är kvar i bostaden 30 meter bort och det hela tar cirkus 3 minuter och ungen ser glad ut och inte alls påverkad?

Man ska över huvud taget inte lämna barn ensamma i bilar. Oavsett årstid.

Mamman som gjorde det för 13 år sedan mår så här efter händelsen (dagsfärsk artikel)

http://www.expressen.se/kvallsposten...s-bebis-skrek/
Citera
2014-05-24, 18:49
  #30
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brallan1984
Jag kommer slå sönder rutan direkt, jag skiter fullständigt i om det gått 1 eller 100 minuter,

Jag brukar som förebyggande straffåtgärd slå sönder fönstren på alla intillstående bilar direkt när jag parkerar. De bilarna kan ju ägas av någon mongoloid som kommer att slå sönder fönstret på min hundförsedda bil medan jag är borta några få minuter för att köpa en parkeringsbiljett.

Citat:
Ursprungligen postat av daym
Nu är jag inte så extrem som den du citerar men vart drar man egentligen gränsen? Glider du förbi en parkering och ser en skrikande unge i en bil som står i solen en varm dag hur lång tid tänker du vänta innan du går till handling?

Skriker ungen är det ingen fara på taket. När ungar gör något onaturligt, som att vara tysta och trevliga, kan det vara värt att vidtaga åtgärder enligt sunt förnuft. Den hysteriske bilmarodören "Brallan1984" kan i brist på sunt förnuft läsa polisens rekommendationer som postats i tråden.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback