Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2014-05-24, 15:00
  #25
Medlem
durruttis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hungaro
If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck.

Så dom är egentligen sverigedemokrater menar du?
Citera
2014-05-24, 21:52
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hungaro
Vänstermänniskor är inte mot invandring, vart har du fått detta ifrån? Du får mer än gärna specificera dig om vad Vänsterpartiet och Sverigedemokraterna har gemensamt?

Citat:
Ursprungligen postat av BadWerdz
Det är en ganska intressant slutsats att dra att hela vänstern, från S till KPML(R) skulle vara rasistisk. Har du något som helst belägg för det? Citat från partiledningar, publicerade texter från organisationer, partiprogram kanske?

Ska vi ha fötterna på jorden så är det självklart att även vänsterorganisationer har bekymmer med sexism, rasism, fördomar och allt annat som samhället i stort brottas med. Det underlättar inte när debattörer på flashback greppar halmstrån och gör två random tjejer som ingen ens vet var eller ens om de är organiserade till språkrör till en hel spretig rörelse.

Det är ganska gulligt och naivt att tro och förvänta sig att vänstern ska vara fri från allt som tynger övriga samhället

Ni missuppfattar, jag bara agerar på vad folk skrivit tidigare i tråden. Jag påstår inte själv att vänstermänniskor är rasistiska, jag bara agerar under premissen att ni är emot vänstertjejerna ifråga pga att de hatar invandrare, fastän ni är SD:are.

Så min fråga kan väl simplifieras till... Varför blir ni stötta när vänstermänniskor har något emot invandrare när ni själva har det?

Citat:
Ursprungligen postat av Easy-Lee
Vad svamlar du om?

Frågan är vad du svamlade om.
Citera
2014-05-24, 23:07
  #27
Medlem
Easy-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Icnivad
Frågan är vad du svamlade om.
Nja, jag var väl ganska tydlig? Orkar inte scrolla tillbaka i tråden men jag vill minnas att någon tyckte att vi borde digga de feminiserade vänsterfittorna för att vi verkade dela åsikt om invandrare? Nej, ett mongo är ett mongo även om vi råkar gilla samma sak i en delfråga. Typ så, svamlade jag.
Citera
2014-05-25, 15:48
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Icnivad
Ni missuppfattar, jag bara agerar på vad folk skrivit tidigare i tråden. Jag påstår inte själv att vänstermänniskor är rasistiska, jag bara agerar under premissen att ni är emot vänstertjejerna ifråga pga att de hatar invandrare, fastän ni är SD:are.

Haha wait? Tror du jag är SDare?

Jag är "emot" vänstertjejerna för att de använder en rasistisk vokabulär. Sådant splittrar arbetarklassen (även om jag tvivlar på att damerna kommer från den).
Citera
2014-06-06, 17:06
  #29
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadWerdz
Haha wait? Tror du jag är SDare?

Jag är "emot" vänstertjejerna för att de använder en rasistisk vokabulär. Sådant splittrar arbetarklassen (även om jag tvivlar på att damerna kommer från den).

Ja den var faktiskt riktigt riktigt kul

Klart även vänstern har problem med rasism och sexism... och har väl alltid haft.
Lite konstigt dock att vänstern alltid står där med det pekande fingret som onda apan
i garderoben när det gäller att hänga på andra partier rasist och sexistrockar.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback