Citat:
Ursprungligen postat av
Carl-Benz
Men då kan väl du upplysa mig om hur regelverket i Norge ser ut, bara i grova drag så slipper jag sitta här och tramsa.
Vad är skillnaden i skatter och avgifter på en ny och beg. import, vilken skillnad är det för en privatperson kontra ett företag att importera en bil, vad är skillnaden på att importera en företagsbil kontra en personbil?
Kan bara instämma.
Att racka ner på en beg S60 för att den är "svag" är bara löjligt om det nu är det vassaste du kunde hitta i den modellen.
Att jag använde min erfarenhet från den bilen var aldrig något som slog dig.
Men denna tråd handlar om beg importer. Du som importerar till Norge importerar nya bilar i första hand o då motorsvaga transporter. Självklart kan man göra vinst på nya importer i Norge då alla konkurrenter importerar samma bilar. Då handlar det om bilar det finns garanterade köpare på o där man kan ligga en aning under konkurenterna.
Sedan kan du inte komma ifrån att det är en stor skillnad på skatter o avgifter i Norge mellan motorsvaga bilar gentemot de med stor motor.
Men om jag har fel.
Förklara hur just min Volvo hade blivit 100 000Nok dyrare än likvärdiga som redan var reggade i Norge.
Skit i att det är en bil som är svårsåld utan håll dig till fakta.