Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-05-07, 12:56
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tri-Klops
Skitfond detta. Bör man sälja eller ha kvar den?

Du borde sälja den och köpa något som du förstår.
Citera
2018-07-09, 14:19
  #50
Medlem
Hur går tankarna hos er andra kring denna fonden just nu?
Citera
2018-07-09, 19:04
  #51
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iowa88
Hur går tankarna hos er andra kring denna fonden just nu?


Jag sitter långsiktigt och har tankat extra under senaste perioden. Har sett det som köpläge.
Citera
2018-07-09, 20:45
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Jag sitter långsiktigt och har tankat extra under senaste perioden. Har sett det som köpläge.

Är lite på samma bana, har en 10+ års horizont på mitt sparande. Så låter nog månadssparandet ticka på. Ville mest höra lite hur ni andra tänker då denna fonden är med rätt god marginal den som fallit mest för mig senaste månaden.
Citera
2018-07-10, 16:57
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Jag sitter långsiktigt och har tankat extra under senaste perioden. Har sett det som köpläge.

Har oxå gjort extra köp senaste månaderna i denna utöver mitt månadssparande. En korrektion var väntad efter senaste fejset men långsiktigt tror jag på Vietnam och har även lite aktier med inriktning mot landet. Det vänder upp snart igen
Citera
2018-07-10, 18:34
  #54
Medlem
sinewaves avatar
-23% på tre månader och en avgift på 2,5%. Vad finns inte att gilla?
Citera
2018-07-10, 22:11
  #55
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
-23% på tre månader och en avgift på 2,5%. Vad finns inte att gilla?


Jag har både Carnegie Indien och Tundra Vietnam. Skyhöga avgifter men om 15-20 år så tror jag att alla avgifts-nazister grämer sig att de inte följde med på tåget. Den som lever får se.
Citera
2018-07-10, 23:23
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
-23% på tre månader och en avgift på 2,5%. Vad finns inte att gilla?
2,5% avgift är ju inget jämfört med courtaget för en småsparare för att få aktie andelar i en tillväxtmarknad. Sen i PPM så är avgiften 0.6 elr 0.8 för Tundra så där är den ju ännu mer köpvärd om man tror på Vietnam.

Mvh
Citera
2018-07-11, 13:38
  #57
Medlem
Tundra Vietnam visar just nu en fin huvud-skuldra formation. Fallhöjd härifrån 10-15% ?
Om man nu tror på TA...
Citera
2018-10-04, 18:46
  #58
Medlem
trailblasers avatar
Det går som tåget nu! Roligt att Vietnam trotsar den asiatiska marknaden i övrigt.
Har även Indien, det är ingen kul läsning (dock kan det vara köpläge).
Citera
2020-05-28, 18:11
  #59
Medlem
Prayuths avatar
Vietnam är Asiens starkaste aktiemarknad i maj

Citat:
Vietnams aktiemarknad växte stadigt i maj. Landets ledande index har ökat med 13 procent under månaden, där handeln främst har drivits på av lokala investerare, skriver affärssajten Bloomberg.

När pandemin bröt ut var Vietnam snabba med att sätta in åtgärder för att stoppa virusets spridning. Landets valuta har återhämtat sig med över 1 procent efter raset i den globala försäljningen i mars.

Internationella valutafonden förutspår att Vietnams ekonomiska tillväxt kommer vara bland de snabbaste i Asien i år, och landet ser ut att undvika den lågkonjunktur som många grannländer drabbas av.

https://omniekonomi.se/vietnam-ar-as...i-maj/a/kJ7zoA
Citera
2020-05-29, 21:03
  #60
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
-23% på tre månader och en avgift på 2,5%. Vad finns inte att gilla?

Titta långsiktigt när du sparar, vänligen.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback