Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-08-19, 14:56
  #1
Banned
jag snackade me en som brukar köra SoG o han sa att man låterdem växa i 2 veckor o sen sätter man dem i blom i 10-11 veckor*
tack på förhand mvh TeCkIm
Citera
2005-08-19, 15:08
  #2
Banned
Gimpens avatar
Japp det stämmer.
Citera
2005-08-19, 15:15
  #3
Medlem
Plantan har väll knappt visat kön efter två veckor så han måste väll ha feminiserade frön eller chansa på att det är honor och kan en planta med så lite växtmaterial och blad som de rimligtvis har efter 2 veckor ge energi att producera blommor i hela 11 veckor? han måste bosta med ganska mycket näring då? Jag är för övrigt dålig på SoG men man har ju sett de mest fantastiska resultaten så man slutar aldrig förvånas. Du vet inte hur många g han få ut på men sån odling per planta?
Citera
2005-08-19, 16:42
  #4
Medlem
Ishbogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shivaspace
Plantan har väll knappt visat kön efter två veckor så han måste väll ha feminiserade frön eller chansa på att det är honor och kan en planta med så lite växtmaterial och blad som de rimligtvis har efter 2 veckor ge energi att producera blommor i hela 11 veckor? han måste bosta med ganska mycket näring då? Jag är för övrigt dålig på SoG men man har ju sett de mest fantastiska resultaten så man slutar aldrig förvånas. Du vet inte hur många g han få ut på men sån odling per planta?

Plantorna börjar väl inte visa kön förens man satt dem i blom ändå?
Citera
2005-08-19, 17:02
  #5
Medlem
mjohanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ishbog
Plantorna börjar väl inte visa kön förens man satt dem i blom ändå?
jo det gör dom
Citera
2005-08-19, 18:28
  #6
Medlem
Dances avatar
får man fråga vad SoG är för något?
Citera
2005-08-19, 18:38
  #7
Medlem
Lutass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dance
får man fråga vad SoG är för något?
Sea of Green skulle jag tro... det är vad det låter som...
Citera
2005-08-19, 18:39
  #8
Medlem
Sea of Grass
Citera
2005-08-19, 19:00
  #9
Medlem
Ishbogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dance
får man fråga vad SoG är för något?

"Vad är SOG?
SOG, som står för "Sea of green" ("hav av grönska" på svenska) är en teknik som går ut på att få in så många små plantor, oftast kloner, på så liten yta som möjligt för maximal skörd. Det går att SOGa med plantor från frön också, men då hellst med feminiserade frön eftersom man förlorar mycket utrymme med hanar vilket är dyrbart med denna odlingsteknik."

Klippt från: https://www.swecan.org/modules.php?n...rder=0&thold=0
Citera
2005-08-19, 20:56
  #10
Medlem
SoG Jag satt hela tiden och tänkte på hydro, måste fått hjärnsläpp så ni kan glömma mitt inlägg och jag som inte rökat på en vecka
Citera
2005-08-19, 21:25
  #11
Medlem
Subb[a]s avatar
...

Edit: Jag är trött! remove
Citera
2005-08-20, 18:10
  #12
Medlem
Super Motos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Susta123
jag snackade me en som brukar köra SoG o han sa att man låterdem växa i 2 veckor o sen sätter man dem i blom i 10-11 veckor*
tack på förhand mvh TeCkIm
Så ska det va!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback