Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-05-20, 09:25
  #1
Medlem
Nån som vet? Orkar ta in en homosexuell vinkling på allt... Varför bry sig?

Det finns massor av utsatta grupper som det finns fler av än homosexuella, som vi nästan ALDRIG hör något av... T.ex.
* Landsortsbor
* Lapplänningar
* Ensamma människor (kanske svårt att nå dem)
* Fattigpensionärer
* Folk i "förorter"..
* Sverigedemokrater (10% av befolkningen)
* Hårt arbetande konstnärer och artister

Men de homosexuella har media inga problem med att hitta. Jag tror de har något särskilt forum för just detta, liksom en kö med homosar utanför mediahuset som ska berätta om hur diskriminerade de känner sig...

Finns det nån lag som kan tolkas som "anti-gay" nånstans så ska de blåsas upp i media ... Om nån homos blir misshandlad eller satt i fängelse nånstans är det ett världsproblem...

Det finns massor av andra folk som blir satta i fängelse eller torterade för alla möjliga andra anledningar, såsom religiösa eller etniska minoriteter. Men en homos väger tyngre än en miljon palestinier gissar jag..

Lyssnar man på radio, "vad har hänt i helgen då?" En NFL som "kom ut". Liksom, bry sig? Ska media fatta nån gång att vanligt folk inte bryr sig?

Varje uppslag i tidningar verkar innehålla nån homo-nyhet... Det är rättigheter hit och dit och nån som känner sig diskriminerad här och där... Jag har slutat läsa dem, orkade inte mer, har gått över till text-TV... Orkar inte lyssna på svensk statsradio heller, det får bli lokalradio eller nån utländsk station... Seriöst, är man lika homo-fokuserade i andra länder, nån som vet?

Jag vill poängtera att jag inte är emot homosar personligen. De jag har träffat har varit som "folk är mest".
Citera
2014-05-20, 09:43
  #2
Medlem
Kwatos avatar
Jag har nästan helt slutat läsa lokalblaskan faktiskt, pga att det är mer politisk propaganda än nyheter, och just bögeri och lesbianism är det senaste modet. En tidning som varje dag publicerar nya, faktamässigt helt ounderbyggda artiklar om hur förföljda bögar är i Sverige förlorar helt mitt förtroende. Etablerade media överhuvudtaget är väldigt vinklade men en tidning som inte lyckas producera några egna scoop, och som därför måste nischa in sig totalt i att moralmobba läsarna, en sådan tidning saknar värde för mig och blir ointressant.
Citera
2014-05-20, 09:54
  #3
Medlem
Bullens avatar
Därför att det är en stor grupp i samhället.
Citera
2014-05-20, 09:55
  #4
Medlem
sexgrejer är viktigast
Citera
2014-05-20, 09:57
  #5
Medlem
PataNegras avatar
Har också funderat på det, men vad händer om en homosexuell lapp som är fattigpensionär och röstar på Sverigedemokraterna skulle bli nedslagen på stan?

Då skulle det bli mycket svärta på löpsedlarna.


Min teori är att homosexuella är överrepresenterade i musik-, tv- och kändissammanhang,
kanske inom "tidningsproducerande" kretsar också.

Ska bli spännande att se vilka teorier som lägga fram...
Citera
2014-05-20, 09:59
  #6
Medlem
PataNegras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnkenLuft
sexgrejer är viktigast

Håller med dig i högsta grad men är homosex viktigare än hetrosex?

Och är det i så fall för att homosex är mindre vanligt och vansinnigt spännande?
Citera
2014-05-20, 10:07
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PataNegra
Håller med dig i högsta grad men är homosex viktigare än hetrosex?

Och är det i så fall för att homosex är mindre vanligt och vansinnigt spännande?
Nja, ingenting är väl viktigt inför universums likgiltighet.

Men ja, folk är väl mer intresserade av homosex eftersom det är mer exotiskt.
Citera
2014-05-20, 10:30
  #8
Medlem
Kwatos avatar
Sexet är en del i det hela, och särskilt i början var det just det som var den stora grejen med homosar. Men tendensen har gått vidare. Jag anser att det handlar om moral och status. Det är en fjäder i hatten för en redaktion att ha en homosexuell person som programledare. På det viset visar man sig duktig, samtidigt som man ser till att ligga i framkant av vad som är det coolaste coola. Man visar att man har hängt med, att man vet vad som gäller, att man pallar trycket och rekryterar därefter.

Jag försvarar naturligtvis inte den attityden, men det är mitt svar på "varför?"
Citera
2014-05-20, 10:48
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Därför att det är en stor grupp i samhället.
Öh nej faktiskt inte. Det är en väldigt liten grupp.
Citera
2014-05-20, 11:05
  #10
Medlem
Cincinnatis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Öh nej faktiskt inte. Det är en väldigt liten grupp.

Den är förmodligen stor i Södermalmslakejernas lilla värld.
Citera
2014-05-20, 11:26
  #11
Medlem
Fimbulvetrs avatar
För att det fyller att syfte att rapportera om en starkt nischad grupp som mestadels representeras av anti-vita företrädare. Hela homolobbyn är kidnappad och används synonymt för att legitimera och bedriva en häxjakt på vita europeiska människor. Jag har inget emot enskilda individer som är homosexuella och har enstaka sådana i bekantskapskretsen men jag har väldiga problem med allt som andas HQBT-rättigheter och Pride-festival. För kärnfamiljen, mot homopropaganda!
Citera
2014-05-20, 12:58
  #12
Medlem
Gollumns avatar
Bullen, din logik är :

10% kan tänka sig rösta på SD, en liten grupp människor
5% uppskattas vara homo/bi, en stor grupp människor

Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback