Flashback bygger pepparkakshus!
2014-05-19, 00:12
Medlem
Sitter här och har obehag i bröstet/hjärtat? Det pirrar till i hjärtat ibland känns det som och känner mig smådåsig korta stunder! För några dagar sedan så svimmade jag ståendes och är inte säker på om det var blodtrycksfall jag fick!

Till saken hör det till att jag mått psykiskt dåligt sista året! Känns som jag förlorat vänner, olyckligt kär och osäker på om jag vill vara med den jag lever ihop med nu. Sista två veckorna har allt känts ännu värre och känner mig rätt värdelös!

Tror ni att att kroppen beter sig så här pga av ångest eller något? Känner mig lite smått rädd att hjärtat ska stanna av eller något!
Citera
2014-05-19, 00:17
Medlem
lejescars avatar
Det kan vara p.g.a ångest, men lugn, hjärtat kommer inte att stanna Du kanske behöver prata med någon? Eller försöka slappna av och försöka tänka på något som inte ger dig ångest?
Citera
2014-05-19, 00:18
Medlem
lejescars avatar
Och om det inte är p.g.a ångest borde du kolla upp det får då kan det var något helt annat och kanske något allvarligt.
Citera
2014-05-19, 00:58
Bannlyst
Låter precis symptomen från panikångest och antagligen är det för att ditt liv är känns lite rörigt just nu.
Det finns hjälp att få och psykologer att bolla tankar och idéer med. Finns även en jäkla massa information om det på nätet och folk som diskuterar det här i psykologi forumet så börja gräv lite där.

Du behöver inte vara rädd, det där hjärtat kommer inte att stanna. Skulle det stanna så lider du av något annat och gör du det så är du ganska så screwed ändå
Senast redigerad av therefore 2014-05-19 kl. 01:01.
Citera
2014-05-20, 15:11
Medlem
Ingoteras avatar
Tror det är ångest. Man kan aldrig garantera men jag skulle säga det är det. Inget farligt. Bara förjävligt.
Citera
2014-05-22, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lumpask
Sitter här och har obehag i bröstet/hjärtat? Det pirrar till i hjärtat ibland känns det som och känner mig smådåsig korta stunder! För några dagar sedan så svimmade jag ståendes och är inte säker på om det var blodtrycksfall jag fick!

Till saken hör det till att jag mått psykiskt dåligt sista året! Känns som jag förlorat vänner, olyckligt kär och osäker på om jag vill vara med den jag lever ihop med nu. Sista två veckorna har allt känts ännu värre och känner mig rätt värdelös!

Tror ni att att kroppen beter sig så här pga av ångest eller något? Känner mig lite smått rädd att hjärtat ska stanna av eller något!

Har exakt samma sak. Ska till läkare eller ev psykolog om några dagar så jag vet inte hur det ligger till än men ville bara säga det. Har har min första depressions-ångest period sedan 4 månader tillbaka och dom 2 senaste veckorna har det känts som att något kommer hända med mitt hjärta. Det dunkar ofta snabbt och känner ibland väldigt obehag och tryck i bröstet/lite ont i hjärtat, svårt att andas. Tror jag hade min första halv-panik attack för några dagar sedan.

Det kanske inte hjälper dock men säger bara att jag har samma pga ångest. Trodde jag skulle få en hjärtinfarkt men 1177 sa att det förmodligen var någon typ av panikångest.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in