Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-05-26, 08:01
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koncentrerat
Du kan åka dit och få gå runt i butiken själv och känna o klämma. Dock så blir det lite trångt då han förvarar cyklar där på somrarna.. men det som inte finns där kanske de har på lagret, annars, så kommer det till vintern!


trångt spelar ingalunda roll, alla möjligheter till överblick uppskattas (dessutom behöver jag en cykel). tack för hjälpen!
Citera
2014-05-26, 17:48
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av si04
Mo: hur är 2" inköpt i polen vs 2" inköpt i Sverige?
är det samma syndrom som med smällare, dvs: mer av allt?

Koncentrerat: eller ni andra som är välbekanta med bonnen, om man tar sig dit så här års, är delar av sortimentet framplockat så man kan botanisera och känna och klämma på olika produkter innan man väljer? eller är (vilket vore mest logiskt) allt nerpackat och allt hämtas enligt ens önskemål från ett lager?

Lösa 2" uppfattar jag som ungefär samma men i Sverige kan du inte köpa större än 25x50mm utan tillstånd. Bonnen är nog det bästa om du inte vill importera.
Citera
2014-08-11, 21:37
  #15
Medlem
för att summera! fyrverkeriet är nu avfyrat, jag blev ganska nöjd, födelsedagsfiraren och publiken var i extas. Efter månader av google/tuben/svenska-lev/polensidor valde jag att ta mig till Billesholm för att köpa rubbet, blev en smidig och i mitt tycke extremt prisvärd lösning.

så här blev fyrverkeriet:

inledning: New York (15 m) Monster (15 m) New York (samtidigt)

mellanspel: blå bengaler i framkant, V-rack med 12 romerska ljus, Råttsvans och Crackling Tail (Silverkometer) & en Night Planner.

upptempo inför finalen: 1001 nights (15 m) 1001 nights (samtidigt), hade gärna haft ett större avstånd mellan tårtorna där men då den skjuter i vinkel och det var lite skogsdungar i närheten som då hamnade lite i riskzonen fick de så lite för tight.


Final: Monster (20 m) Monster (20 m) Dragon (10 m) ställ med 25 raketer (10 m) Dragon (20 m) Monster (20 m) Monster
(GIVETVIS samtidigt)

höll mig till ursprungsplanen att hålla ganska god bredd. Eftersom elektrisk avfyrning inte var ett alternativ förlängde jag stubinerna med visco, ungefärligt uträknat för att tajma in simultana starter.

Jag är nöjd med nästan alla produkterna, blev lite besviken på Night plannern då den på 4verkeri.se ser ut att enbart ha silverkrevader (och därför skulle passa bra med de romerska ljusen), dock dök det upp en hel del färgade krevader, lite synd. tändrören var skräp (brann löjligt fort), men det gick ändå.

tycker att Dragon levererade bra för ynka 595 kr. 1001 Nights höll bra tempo och var perfekt inför finalen. Utropstecknet måste bli Monster. absolut inte den snyggaste tårta jag sett, MEN för 219 kr är den sinnessjukt prisvärd! vad får man för 200 spänn hos andra tillverkare? och i kontrast till det måste jag ge Monster mina varma rekommendationer.

eftersom detta var min första resa till Sven så är jag ännu barnsligt nöjd med hur mkt produkter jag fick för pengarna. Eftersom jag tidigare mestadels hållit mig till Svea, Linders och Hammargrens (de prisbilderna känner ni ju till)
så blev besöket i skåne en revolution för mig. Jag kommer att resa tillbaka.

ett minus med att satsa på bredden var att publikens sunkiga mobilkameror inte fångade hela finalen
Citera
2014-08-12, 18:04
  #16
Medlem
Audimans avatar
Låter sjukt nice!

Måste varit ett jäkla fyrverkeri med så många tårtor samtidigt, hade gärna sett en film på det
Citera
2014-08-14, 20:31
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Audiman
Låter sjukt nice!

Måste varit ett jäkla fyrverkeri med så många tårtor samtidigt, hade gärna sett en film på det


Kan komma snart! De flestas filmer blev skräp men en i publiken fick till det. skall försöka lägga vantarna på den filmen
Citera
2014-08-14, 23:32
  #18
Avstängd
felpost
Citera
2014-12-22, 20:21
  #19
Medlem
Det tog sin tid, men nu tror jag att jag har fått till det:

https://m.youtube.com/watch?v=9_IMyxf_wUQ

Publiken är i vanlig ordning berusad, filmar med mobilkamera så allt syns tyvärr inte samt filmar på alla håll och kanter samt. Finalen tarvar att man lägger huvudet på sned (om jag skall rotera bilden zoomar programmet in bilden och färre krevader syns).
Citera
2017-01-03, 00:02
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av si04
Det tog sin tid, men nu tror jag att jag har fått till det:

https://m.youtube.com/watch?v=9_IMyxf_wUQ

Publiken är i vanlig ordning berusad, filmar med mobilkamera så allt syns tyvärr inte samt filmar på alla håll och kanter samt. Finalen tarvar att man lägger huvudet på sned (om jag skall rotera bilden zoomar programmet in bilden och färre krevader syns).

Grymt bra jobbat. Sitter och filar lite på hur man ska lägga upp det inför ens egen 40-årsfest nästa år. Bra idé att satsa på flera, prisvärda, men mindre pjäser och avsluta med en rejäl bang. Jag gillar tempoväxlingarna du hade även om jag själv siktar in mig på något mindre längd på fyrverkeriet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback