• 2
  • 3
2014-09-16, 22:58
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viktorolle
Tänkte bara uppdatera vad som hänt sedan mitt inlägg. Hade då lån på 45K kr och aktier sin var värda runt 100K kr.

Efter att min aktie steg kraftigt så även fast jag ser en fortsatt stor uppsida så sålde jag av lite. Har betalat av båda privatlånen helt och har betalat 8K kr på kreditkorts skulden.

Så nu har jag lån på 7K kr jämfört med 45K kr innan. Aktierna är nu värda 150k kr jämfört med 100K kr trots jag sålde lite.

Så denna gången gick det vägen. Dock inget jag kommer göra om, alltså att ta blancolån för att köpa aktier.

Blir lite nyfiken på vilken aktie du la dina ägg i.... inte dåligt med en avkastning på nästan 100% på några månader.
Citera
2014-09-17, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diablo1118
Blir lite nyfiken på vilken aktie du la dina ägg i.... inte dåligt med en avkastning på nästan 100% på några månader.

Starbreeze. Och yes den har haft en väldigt fin uppgång senaste tiden. När jag tog lånen låg den på runt 5.80 kr och sålde av lite av aktierna på 10.90 kr, men missade nuvarande topp en hel del då den var uppe på 12.30 och vände, men men.
Citera
2014-09-19, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viktorolle
Starbreeze. Och yes den har haft en väldigt fin uppgång senaste tiden. När jag tog lånen låg den på runt 5.80 kr och sålde av lite av aktierna på 10.90 kr, men missade nuvarande topp en hel del då den var uppe på 12.30 och vände, men men.

Okej, förklara för mig hur du kan ha varit ens 20% säker på en uppgång på 2-3år sikt?

Du baserar med andra ord din säkerhet på osedda spel under utveckling? Säkert.
Citera
2014-09-26, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaomorph
Okej, förklara för mig hur du kan ha varit ens 20% säker på en uppgång på 2-3år sikt?

Du baserar med andra ord din säkerhet på osedda spel under utveckling? Säkert.

Nej jag baserade det på hur Payday 2 sålde långt bättre än förväntat men främst att pulserna (reor, events, DLCs) sålt mer än jag någonsin vågade hoppas på såhär 1 år efter release och jag tror inte marknaden förstod hur extremt viktigt det är med pulser för spelets livslängd och inkomster. Sen att denna strategin kan appliceras på kommande spel ger dem bättre förutsättningar att lyckas.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in