Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2016-11-14, 16:30
  #49
Medlem
TexasSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOutlaww
Tack för ditt svar, du har koll på detta! Kollade i maj förra året men vann tyvärr inte, antar det är 3 maj igen år 2017 man ska kolla då resultaten kommer? Går det göra en läkarundersökning strax innan maj och skaffa utdrag ur straffregistret? Man vill ju i så fall vara så snabb som möjligt så man inte mister chansen. Vill maximera mina chanser!


Skaffa utdrag i tid ar vettigt. Lakarbesoket kostar en hel del, du ska aven ha lungrontgen (i alla fall pa min tid). Sa kanske dumt att betala nar man inte vet. Du maste anvanda specifika lakjare godkanda av USAs immigrationsmyndigehter, inte vilken lakare som helst.
Citera
2017-03-03, 03:44
  #50
Medlem
BarryHeros avatar
Jag vet två bröder som BÅDA lyckades vinna green card-lotteriet och nu bor i Texas bägge två med sina familjer.

Svenskar.
Citera
2017-04-14, 18:00
  #51
Medlem
spknoises avatar
Jag har tänkt tanken att ansöka om ett green card. Är dock ganska säker på att jag aldrig kommer att få det. Jag har aldrig varit arbetslös, har utbildning, ingen prick i registret, jobbat 2 år i Kanada, pratar flytande engelska. Så det är kanske värt att prova
Citera
2017-04-14, 18:04
  #52
Avstängd
A kanske satsar på det när jag blir gammal o pensionär.
Citera
2017-04-19, 04:28
  #53
Medlem
TexasSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spknoise
Jag har tänkt tanken att ansöka om ett green card. Är dock ganska säker på att jag aldrig kommer att få det. Jag har aldrig varit arbetslös, har utbildning, ingen prick i registret, jobbat 2 år i Kanada, pratar flytande engelska. Så det är kanske värt att prova

Du kan inte bara ansöka om Green Card om du inte har familjeanknytning till USA, antingen föräldrar/barn eller du gifter dig med en amerikansk medborgare (eller någon som har Green Card).

Du kan däremot delta i Diversity Visa Lottery ("green card lotteriet"), som historiskt har varit öppen för anmälning i cirka 30 dagar under oktober/november. Men med Trump vid makten så finns det nog en stor risk att det inte blir något nu i år (2017).

Att du pratar flytande engelska och allt det andra påverkar ingenting.
Citera
2017-04-19, 21:24
  #54
Medlem
spknoises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TexasSwede
Du kan inte bara ansöka om Green Card om du inte har familjeanknytning till USA, antingen föräldrar/barn eller du gifter dig med en amerikansk medborgare (eller någon som har Green Card).

Du kan däremot delta i Diversity Visa Lottery ("green card lotteriet"), som historiskt har varit öppen för anmälning i cirka 30 dagar under oktober/november. Men med Trump vid makten så finns det nog en stor risk att det inte blir något nu i år (2017).

Att du pratar flytande engelska och allt det andra påverkar ingenting.

Det var det jag syftade på. Inte för att jag tror jag kommer få det, men kanske värt att ansöka.
Citera
2017-08-17, 22:02
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tofsen
En kompis som precis kommit hem från en långresa berättade att han träffat ett par förra året som vunnit ett green card i ett lotteri. Sökte på detta idag och hittade följande site.

http://www.usafis.org/faq/land_swedish.asp
http://www.usafis.org

Hur stora är chanserna tror ni? Kostar ju ändå ca 350 kr att delta.
ska vara sidan som slutar på gov
Citera
  • 4
  • 5
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f237746

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback