• 1
  • 2
2014-05-17, 20:51
Medlem
60K på kronofogden. Kommer aldrig kunna få en tjej eftersom jag inte kan resa och göra saker med henne. Jag ser rätt bra ut och snackar ofta med tjejer, men jag får ångest av att ha en tjej på kroken som tror att jag är stabil och med ordnade förhållanden, när jag egentligen är en looser. Jag kan kanske få tjejen, men när jag talar om min situation så är det kört. Tack och hej leverpastej.. Kan inte direkt betala skulden heller.. Om dom drar mig till existensminimum så har jag inte råd att betala CSN och underhåll för min son och då växer en ny skuld. Moment 22, mina damer och herrar. FFL. Ingen ide att fråga mig om jag inåt.e kan prata med fogden om detta.. Har gjort zet tusen gånger och dom kommer inte tillgodo-räkna för CSN och barnbidrags-delen. Fucked så in i röven är jag. Ingen kärlek för mig inte. Ciao.
Citera
2014-05-17, 20:57
Medlem
prismahs avatar
Som talare ovan nämnde, skaffa ett jobb! Kommer du över ett jobb som du blir normalavlönad på så borde dina skulder på 60k inte ta sådär fasligt lång tid att betala av. Du får räkna med att leva som en liten pissluffare under ett par månader men det kan det ju vara värt?

Är det jobb som tillåter övertid, ta dig i kragen och kör så mycket övertid du känner att du har tid med eller orkar med så ska du se att det går fortare att bli av med den.
Citera
2014-05-17, 20:59
Medlem
Jag har alltså heltidslön nu, eftersom dom inte drar pengar än från mig. Men detta på bekostnad av att min skuld på kronan växer. Jippi. No way out.
Citera
2014-05-17, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prismah
Som talare ovan nämnde, skaffa ett jobb! Kommer du över ett jobb som du blir normalavlönad på så borde dina skulder på 60k inte ta sådär fasligt lång tid att betala av. Du får räkna med att leva som en liten pissluffare under ett par månader men det kan det ju vara värt?

Är det jobb som tillåter övertid, ta dig i kragen och kör så mycket övertid du känner att du har tid med eller orkar med så ska du se att det går fortare att bli av med den.
Läs vad jag skriver, ait..
Citera
2014-05-17, 21:09
Medlem
Sereenas avatar
CSN borde du kunna få dispans för om du har existensminimum (och kronolles existensmnimum är ju rena lyxlivet jmf med soc existensminimum).
Citera
2014-05-17, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruz78
60K på kronofogden. Kommer aldrig kunna få en tjej eftersom jag inte kan resa och göra saker med henne. Jag ser rätt bra ut och snackar ofta med tjejer, men jag får ångest av att ha en tjej på kroken som tror att jag är stabil och med ordnade förhållanden, när jag egentligen är en looser. Jag kan kanske få tjejen, men när jag talar om min situation så är det kört. Tack och hej leverpastej.. Kan inte direkt betala skulden heller.. Om dom drar mig till existensminimum så har jag inte råd att betala CSN och underhåll för min son och då växer en ny skuld. Moment 22, mina damer och herrar. FFL. Ingen ide att fråga mig om jag inåt.e kan prata med fogden om detta.. Har gjort zet tusen gånger och dom kommer inte tillgodo-räkna för CSN och barnbidrags-delen. Fucked så in i röven är jag. Ingen kärlek för mig inte. Ciao.

Men du hade väl kul när du lånade pengarna?
Många fina minnen och så?
Ska vi tycka synd om dig tycker du?
Citera
2014-05-17, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
CSN borde du kunna få dispans för om du har existensminimum (och kronolles existensmnimum är ju rena lyxlivet jmf med soc existensminimum).
Svar nej på båda påståendena.
Citera
2014-05-17, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IraHayes
Men du hade väl kul när du lånade pengarna?
Många fina minnen och så?
Ska vi tycka synd om dig tycker du?

Vad har jag lånat? Du menar CSN?
Nej, tyck inte synd om mig alls.. Jag vill skriva av mig lite, det är nog allt.
Citera
2014-05-17, 21:23
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruz78
Svar nej på båda påståendena.

Kronolle ger nån tusenlapp mer än soc och att få dispans hos CSN är sällan omöjligt.
Citera
2014-05-17, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Kronolle ger nån tusenlapp mer än soc och att få dispans hos CSN är sällan omöjligt.

Ok.. Nice. Tyvärr inte för min del. Har provat kanske 10 gånger...
Citera
2014-05-17, 21:42
Medlem
Diablo1118s avatar
1. Sluta kom med ursäkter och bortförklaringar!
2. 60k är inte mycket pengar och speciellt inte om man har ett jobb.
3. Du skriver att du har jobb hur mycket inkomst har du?
4. minska dina utgifter så att du kan betala av skulden. Billigare boende, sälj prylar, sluta festa etc finns massor att göra. Gör en budget.
Citera
2014-05-17, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diablo1118
1. Sluta kom med ursäkter och bortförklaringar!
2. 60k är inte mycket pengar och speciellt inte om man har ett jobb.
3. Du skriver att du har jobb hur mycket inkomst har du?
4. minska dina utgifter så att du kan betala av skulden. Billigare boende, sälj prylar, sluta festa etc finns massor att göra. Gör en budget.

Å, tack!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in