Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-05-17, 15:35
  #1
Medlem
Hej vill påbörja att säga att detta är absolut inget kranfiske jag är bara lite nyfiken.
Jag har varit sugen på att testa lsd eller svamp nu i kanske två månader och har pratat runt med alla kompisar som jag vet röker och med mina gräskranar. Saken är att det är absolut ingen som vet något och tycker det verkar så himla konstigt, borde ju ändå finnas mycket i Göteborg tycker man.

Så som fråga och diskussion undrar jag då varför det finns så otroligt lite när det finns så mycket gräs i Göteborg? Borde väl rimligtvis vara samma straff på att länge svamp som gräs?







Mvh slaaban
Citera
2014-05-17, 15:45
  #2
Medlem
Svamp kan du alltid plocka själv till hösten. Syra köpte iaf jag i GBG nyligen, så nog finns det. Är dock inte den enklaste drogen att hitta i staden.
Citera
2014-05-17, 15:50
  #3
Medlem
Ja men känns så oändligt långt till hösten från nu och är så himla sugen på att testa någon Hallucinogen drog nu liksom
Citera
2014-05-17, 16:02
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slaaban
Ja men känns så oändligt långt till hösten från nu och är så himla sugen på att testa någon Hallucinogen drog nu liksom

Du får kriga vidare. Han som söker skall finna. Annars gå på stamp i sommar, där brukar det finnas hallucinogener,
Citera
2014-05-17, 16:46
  #5
Medlem
psychofoxs avatar
Det är ganska logiskt att det inte finns samma marknad för hallucinogener. Endast ett fåtal vill använda regelbundet, och de flesta av dem verkar inte använda mer än 2ggr månad. Många hallucinogener, därtill de du nämner, får du blixtsnabbt korstolerans av, så antingen måste du dubbla dosen eller vänta i ett par veckor till nästa tripp.
LSD och svamp kriminaliseras på samma sätt som exempelvis cannabis, heroin, amfetamin, mdma och kokain. Dessa varierar ju en hel del i sina verkningsmekanismer. Den som använder andra droger gör det betydligt oftare och flera av dessa preparat är starkt beroendeframkallande. Du tar samma risk med att sälja svamp och lsd som med att sälja heroin, men du gör inte alls samma vinst.
Den stora spridningen av LSD under 60- 70-tal byggde på aktivism.
Citera
2014-05-18, 17:07
  #6
Avstängd
Bam-Margeras avatar
Silkroad 2.0
Citera
2014-05-18, 17:13
  #7
Medlem
Ja det finns, men är ovanligare än annat. Är man i ravekretsar så är det ganska lätt att få tag i, finns ett gäng folk som då och då får in flaskor med LSD och kan droppa åt dig när du kommer å köper.
Citera
2014-05-18, 18:32
  #8
Medlem
Annars får du väl helt enkelt beställa någon av de lagliga varianterna för psilocybin. Kolla på 4-AcO-DMT eller 4-AcO-MET.
Citera
2014-05-19, 19:10
  #9
Medlem
Drugsareaddictives avatar
innan ja läser igenom ämnet så vill jag bara säga att om du får ett nummet till någon i Lindome. så köp inte... det var där ja köpte å det var rent jävla skit.. inte ens LSD, det smakade kemikalier det ja tog.
nu skall ja läsa igenom
Citera
2014-05-22, 18:55
  #10
Medlem
graffdatshits avatar
Wha shit asså! Jag tänkte öppna en tråd om ämnet tills jag fann denna!

Alltså fan vad silkroad har fuckat gatumarknaden för lsd och svamp! Eller jo svamp finns ju att köpa när säsongen är inne och ett par månader därefter, men ändå...

För typ fyra-fem år sedan så var det ju tvär lätt att hämta lapp i gbg

Numera så finns där bara rc lappar men vad fan skall man med dom till?
Citera
2014-05-22, 21:35
  #11
Medlem
Drugsareaddictives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graffdatshit
Wha shit asså! Jag tänkte öppna en tråd om ämnet tills jag fann denna!

Alltså fan vad silkroad har fuckat gatumarknaden för lsd och svamp! Eller jo svamp finns ju att köpa när säsongen är inne och ett par månader därefter, men ändå...

För typ fyra-fem år sedan så var det ju tvär lätt att hämta lapp i gbg

Numera så finns där bara rc lappar men vad fan skall man med dom till?

Flugsvamp (sidan) hittar du LSD
Citera
2014-05-26, 16:38
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drugsareaddictive
innan ja läser igenom ämnet så vill jag bara säga att om du får ett nummet till någon i Lindome. så köp inte... det var där ja köpte å det var rent jävla skit.. inte ens LSD, det smakade kemikalier det ja tog.
nu skall ja läsa igenom

Tack, alltid bra med varningar om sådant
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback