• 1
  • 2
2014-05-17, 05:40
Medlem
Ni som fått besök av en delgivningsman,vilken tid har den dykt upp? på morgonen,kvällen,helgen? Kan dom verkligen dyka upp en tidig lördag/söndag morgon? Jag har skrivit på mitt delgivningskvitto o skickat in igår men kronofogden har tydligen ansökt om en delgivningsman som kommer besöka mig...
Citera
2014-05-17, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tussan90
Ni som fått besök av en delgivningsman,vilken tid har den dykt upp? på morgonen,kvällen,helgen? Kan dom verkligen dyka upp en tidig lördag/söndag morgon? Jag har skrivit på mitt delgivningskvitto o skickat in igår men kronofogden har tydligen ansökt om en delgivningsman som kommer besöka mig...

Känns skit då denna helg ska min släkt/vänner komma hit o fira min födelsedag.....vet ju inte hur diskret dom där delgivningsmännen är...om dom dyker upp mitt i allt när gästerna plingar på:/ känns skit
Citera
2014-05-17, 07:29
Medlem
bergochdals avatar
De kan dyka upp nästan när som helst och var som helst. Känner en person där en delgivningsman sökte upp personen på en helt annan plats än hemma och på jobbet. Tidpunkter brukar vara vardagar under vanlig arbetstid, säg 8-18.00.

Du har skrivit på delgivningskvittot och därför kommer delgivningsman inte sändas ut för att jaga dig. Du behöver verkligen inte oroa dig för att de ska dyka upp i dag eller i morgon. De lär få brevet på måndag och då ställs jakten in vad gäller detta.
Citera
2014-05-17, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergochdal
De kan dyka upp nästan när som helst och var som helst. Känner en person där en delgivningsman sökte upp personen på en helt annan plats än hemma och på jobbet. Tidpunkter brukar vara vardagar under vanlig arbetstid, säg 8-18.00.

Du har skrivit på delgivningskvittot och därför kommer delgivningsman inte sändas ut för att jaga dig. Du behöver verkligen inte oroa dig för att de ska dyka upp i dag eller i morgon. De lär få brevet på måndag och då ställs jakten in vad gäller detta.

Men ghu hur kan dom göra så o dyka upp på annan plats än i hemmet elr jobbet:/ Kronofogden sa igår fredag när ja ringde dom att dom hade skickat iväg ärendet i förrgår till delgivningsbyrån o ansökt om en delgivningsman... de kanske går fort ändå o skicka ut?:/ Jag sa till kronofogden att ja skickat in o att dom har lappen på måndag elr tisdag men dom sa att dom inte kunde avbryta de utan de för dom när lappen kommer in...suck.
Citera
2014-05-17, 08:26
Medlem
Citat:
Men ghu hur kan dom göra så o dyka upp på annan plats än i hemmet elr jobbet:/ Kronofogden sa igår fredag när ja ringde dom att dom hade skickat iväg ärendet i förrgår till delgivningsbyrån o ansökt om en delgivningsman... de kanske går fort ändå o skicka ut?:/ Jag sa till kronofogden att ja skickat in o att dom har lappen på måndag elr tisdag men dom sa att dom inte kunde avbryta de utan de för dom när lappen kommer in...suck.

Varför skulle de inte gå utanför arbetstid? Deras jobb är ju att hitta de som inte gjort för sig?
Citera
2014-05-17, 08:36
Medlem
bergochdals avatar
Citat:
De kommer inte att söka dig under denna helg. De har tusentals andra saker att ta itu med och du har varit i kontakt med dem och talat om att du har skickat in kvittot. Du ligger inte högst upp på listan över personer de söker. Festa på och om delgivningsmannen skulle dyka upp på festen (inte en chans) så skriver du bara på kvittot. Går på ett kick.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Delgivning
Citera
2014-05-17, 11:57
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:

Dom kan komma precis när som helst, tidig morgon -sen kväll, helg, röda dagar -ja när som helst. Men det är ju absolut ingen fara, det ända som händer är att han/hon plingar på din dörr, du bara öppnar och skriver under kvittot vid dörren.
Det tar bara en minut. Dom ska inte komma in eller liknande. Det ända som sker är att han frågar om du är du, det är allt.

Att dom söker en på andra platser gör dom normalt bara om dom inte får tag på dig hemma. Ingen risk att dom kommer nu i helgen dock, det är för tidigt.
Citera
2014-05-17, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sophisticatedcutiepie
Dom kan komma precis när som helst, tidig morgon -sen kväll, helg, röda dagar -ja när som helst. Men det är ju absolut ingen fara, det ända som händer är att han/hon plingar på din dörr, du bara öppnar och skriver under kvittot vid dörren.
Det tar bara en minut. Dom ska inte komma in eller liknande. Det ända som sker är att han frågar om du är du, det är allt.

Att dom söker en på andra platser gör dom normalt bara om dom inte får tag på dig hemma. Ingen risk att dom kommer nu i helgen dock, det är för tidigt.

Okej jag e inte nervös för själva besöket utan de är ifall dom dyker upp nu i helgen när ja ska ha kalas o halva nyfikna släkten kommer hit:/ Skäms redan som de är usch men eftersom kronofogden ansökte om delgivningsman i torsdags så kanske dom inte dyker upp nu i helgen:/
Citera
2014-05-17, 12:36
Medlem
rolemodels avatar
En delgivningsman åt polisen sökte upp mig på ett inernet cafe när jag satt o spelade DOTA för 6 år sen. Han var rätt hängiven! Dock antar jag han ringt mina föräldrar m.m.

Detta var 22:00 på kvällen.
Citera
2014-05-17, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
En delgivningsman åt polisen sökte upp mig på ett inernet cafe när jag satt o spelade DOTA för 6 år sen. Han var rätt hängiven! Dock antar jag han ringt mina föräldrar m.m.

Detta var 22:00 på kvällen.

Men shit kl 22!?? Kronofogden sa att delgivningsmännen jobbar från kl 08 till 21 men oftast brukar dom inte komma ut så sent:/
Citera
2014-05-17, 12:44
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:
Men shit kl 22!?? Kronofogden sa att delgivningsmännen jobbar från kl 08 till 21 men oftast brukar dom inte komma ut så sent:/

Jodå, vissa delgivningsmän gör det på sin egen tid, det som passar dom själva bäst samt när dom räknar med att du finns hemma. Dom kan komma innan solen har gått upp eller sent på kvällen.
Citera
2014-05-17, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sophisticatedcutiepie
Jodå, vissa delgivningsmän gör det på sin egen tid, det som passar dom själva bäst samt när dom räknar med att du finns hemma. Dom kan komma innan solen har gått upp eller sent på kvällen.

Har lite ärenden på måndag ja ska göra o där ligger kronofogdens kontor..funderar på om ja ska gå in dit o skriva under de där delgivnings kvittot så har dom det så slipper ja känna mej jagad av den där delgivnings mannen:/ kan man göra så o gå te ett kontor o skriva på ett föreläggande fast man redannpostat det?? Kan ju bli så att dom inte får de förns på onsdag toradag oxå:/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in