Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2014-05-23, 11:36
  #37
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Och sen beror det ju på vem/vilka dom frågar. Skulle dom fråga fler i Invandraghettona runt Stockholm så stiger antisemitismen rejält! (och det är inte NS som bor där)



Har du hört talas om "representativt urval" någon gång? Alla seriösa undersökningar använder sig av ett sådant. Om de enbart frågat i Rosengård i Malmö så hade givetvis siffrorna kunna blivit alarmerande, men det gjorde de inte. Så denna gång har ADL gjort ett seriöst jobb.
Citera
2014-05-23, 11:41
  #38
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Det är nog även "antisemitiskt" att motsätta sig en sionistisk ockupationsstat, vilket mer eller mindre framkommer då Palestina visar 93%.

Man kan faktiskt motsätta sig en olaglig ockupation utan att döma ett helt folk. Sedan är det en annan femma att en motsvarande undersökning ibland judiska israeler angående synen på araber och färgade skulle blivit minst lika alarmerande.

Citat:
Ursprungligen postat av Hungaro
Nu undrar jag om du överhuvudtaget ens läst igenom ADL:s undermåliga frågeställningar. Det är allt annat än välgjort endast en överdriven Israel eller sionist fanatiker hade uttryckt sig på detta viset.
Det är inte så svårt att pricka in 6 rätt på dessa frågor. ADL är en extrem sionistisk organisation med säte i New York. Det torde vara självklart att de vill skrika om antisemitism i varje hörn så fort kritiken haglar och förintelseindustrin är business as usual.

Jo, jag har läst frågorna och tycker generellt sätt att man aldrig kan dra ett helt folk eller en hel folkgrupp över en kam. Jag skulle nog tillhört de, som i runda tal utgjorde 25 procent av de svarande, som inte instämt i något av påståendena.

Att sedan du inte skulle ha svårt att pricka in minst sex av de elva påståendena har väl sin förklaring...
Citera
2014-05-23, 14:58
  #39
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Man kan faktiskt motsätta sig en olaglig ockupation utan att döma ett helt folk. Sedan är det en annan femma att en motsvarande undersökning ibland judiska israeler angående synen på araber och färgade skulle blivit minst lika alarmerande.



Jo, jag har läst frågorna och tycker generellt sätt att man aldrig kan dra ett helt folk eller en hel folkgrupp över en kam. Jag skulle nog tillhört de, som i runda tal utgjorde 25 procent av de svarande, som inte instämt i något av påståendena.

Att sedan du inte skulle ha svårt att pricka in minst sex av de elva påståendena har väl sin förklaring...


Själv fick man ju alla rätt...
__________________
Senast redigerad av Aegishjalmr 2014-05-23 kl. 15:03. Anledning: Ord
Citera
2014-05-24, 12:08
  #40
Medlem
Hungaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Man kan faktiskt motsätta sig en olaglig ockupation utan att döma ett helt folk. Sedan är det en annan femma att en motsvarande undersökning ibland judiska israeler angående synen på araber och färgade skulle blivit minst lika alarmerande.
Jag tycker att det är väldigt intressant att du använder dig av denna retoriken när det räcker med att titta på vad du skrivit i trådar om Ukraina-Ryssland konflikten.
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jo, jag har läst frågorna och tycker generellt sätt att man aldrig kan dra ett helt folk eller en hel folkgrupp över en kam. Jag skulle nog tillhört de, som i runda tal utgjorde 25 procent av de svarande, som inte instämt i något av påståendena.

Att sedan du inte skulle ha svårt att pricka in minst sex av de elva påståendena har väl sin förklaring...
Behövde inte alls gå långt för att hitta en motsägelsefull kommentar av dig vilket tydligt visar din dubbelmoral när det gäller att försvara Israels och israelers handlingar.

Jag är inte ensam om att tycka som jag gör utan även 1 miljard enligt ADL, men det måste självklart vara judehatet som lyser igenom 1 miljard människors åsikter.
Citera
2014-05-24, 23:00
  #41
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hungaro
Jag tycker att det är väldigt intressant att du använder dig av denna retoriken när det räcker med att titta på vad du skrivit i trådar om Ukraina-Ryssland konflikten.Behövde inte alls gå långt för att hitta en motsägelsefull kommentar av dig vilket tydligt visar din dubbelmoral när det gäller att försvara Israels och israelers handlingar.

Jag är inte ensam om att tycka som jag gör utan även 1 miljard enligt ADL, men det måste självklart vara judehatet som lyser igenom 1 miljard människors åsikter.

Jo, men den ryska ledningen agerar ju dumt, (även om "dumryssar" var lite slarvigt formulerat av mig)

En miljard flugor älskar skit........
Citera
2014-05-27, 14:22
  #42
Medlem
Hungaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jo, men den ryska ledningen agerar ju dumt, (även om "dumryssar" var lite slarvigt formulerat av mig)

En miljard flugor älskar skit........
Slarvigt är ett milt sagt tilltagande kring ditt hyckleri. Det är inte konstigt att det existerar konflikter i världen med krigsälskande människor som dig. Det blir så tydligt vinklat när sionister ska försvara apartheid Israel men samtidigt krigshetsa mot Ryssland.

En miljard människor som står för rättvisa och balans i vansinnet.
Citera
2014-11-13, 11:16
  #43
Medlem
murmansk3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Håll käften. (Helt otroligt att judar fortfarande får uttala sig i nationalistforumet när nationalister hela tiden bannas av judiska moderatorer i PI) ADL:s undersökning visar tydligt att ju mindre judemedveten du är, desto längre ner i gyttjan befinner sig ditt land. Att öka antisemitismen är en ren överlevnadsfråga. Att argumentera mot antisemitism = anstiftan till folkmord.

så medd din "logik" så skulle USA vara en av världens mest antisemitiska länder
__________________
Senast redigerad av murmansk3 2014-11-13 kl. 11:18.
Citera
2014-11-13, 11:22
  #44
Medlem
Diamondgrits avatar
Verkar som att sajten i trådstarten inte har någon data om judehat i Israel.
Citera
2014-11-13, 11:44
  #45
Medlem
utomlandsJPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dancedancedance
Sverige hör till ett av världen minst antisemitiska länder enligt Anti Defamation League.

Later skumt.

Undersokte de ens Malmo?

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/sweden/7278532/Jews-leave-Swedish-city-after-sharp-rise-in-anti-Semitic-hate-crimes.html


Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Sverigedemokraterna har dock uttalat sig som ett judevänligt parti, vilket är en "princip" som SD:arna som jag har stött på här på FB står upp för.

Ingen FB trad utan att namna SD

Iallafall. Hajjar inte varfor SD (och SD valjare) ofta blir utpekat som nagot icke-judevanligt.
Ar det natt slentrian-tank, att de ar dodsknarkar-nazister. "Fran 90 talet", "vi vet ju det", etc. etc..

SD ar val valdigt pro-israel?

Forstar inte hur folk tanker. Nagon som kan forklara?
Citera
2016-07-26, 16:01
  #46
Medlem
Deliberatelys avatar
Det är ändå helt sjukt att svenskarna och holländarna utmärker sig som de mest efterblivna folken i Europa och för övrigt i världen med de udda undantagen Vietnam, Laos och Filippinerna. Vad är det för fel på de länderna egentligen?

Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Intressanta siffror!

I norden, där man kanske trott att Danmark, som har främlingsfientlighet som statsideologi, Skulle man tro hade utmärkt sig negativt. Men icke sa, Nicke: Även fast nio procent av danskarna hade antisemitiska åsikter i stort jämfört med fyra procent för Sverige, så är det ändå Finland och Norge som utmärker sig mest: I båda dessa länder har 15 procent av befolkningen antisemitiska åsikter i stort.

Att Finland skulle utmärka sig pga deras extremt restriktiva flyktingpolitik var iof inte så förvånande. Men att Norge, som varit ockuperat av Nazityskland skulle ha en så stor andel antisemiter förvånade mig mycket!
Om man varit ockuperad av Tyskland eller samarbetat med Tyskland under den tiden så kan man ha fått del av viss information och förstått vissa saker.
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Island håller sig med 16 procent antisemiter. Hur många islänningar har någonsin mött en jude?

30 procent av ryssarna och, tyvärr 38 procent av ukrainarna håller sig med antisemitiska åsikter i stort.

I Sydkorea håller sig 53 procent av invånarna med antisemitiska åsikter i stort! Hur många judar har de träffat?
Om man har den minsta koll överhuvudtaget på världen, vilket du uppenbarligen inte har alls, så vet man att ett kritiskt sinne mot judar mest av allt grundar sig på vad du får reda på att de gör och har gjort, och du vet hur stor makt de har.

Iochmed Islands bankkrasch 2008 så kan man gissa att en del islänningar fick reda på en del om vilka som var ansvariga.

Det är komiskt hur du beskriver den ryska och ukrainska statistiken. Ditt ställningstagande för Västvärldens krig mot Ryssland gör dig helt sjukt besatt av Ryssland och Ukraina på ett ohälsosamt tunnelseende-sätt. De flesta länder i Europa har högre "antisemitism-faktor" än Ryssland, men ändå är Ryssland mest intressant.

Sydkoreanerna kanske insett ett och annat iom USAs ockupation av Japan och de militära styrkor de har i Sydkorea.
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
300 000 Människor i Sverige håller sig med antisemitiska åsikter i stort.

Min gissning: 80 procent av dessa är medlemmar på flashback!
Om man läser på flashback så blir man generellt sett mer upplyst om världen. I vissa andra fall, som i ditt fall, så slänger man på tio lager skygglappar och blir en rabiat Väst(jude)makts-lojalist som blundar för det som inte passar in i agendan. Fall som dina är inte så vanliga faktiskt. De flesta kan ändå vara lite förnuftiga och stångar inte huvudet i väggen medan du håller för ögonen och öronen och förnekar all "högerextrem" information. Iallafall inte så länge, och inte så fanatiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Och hur är det möjligt att mindre än hälften av asiaterna, överhuvudtaget inte hört talas om förintelsen. Hur i helvete kan de ha undgått det??
Eh, för att de lever i Asien? För att det inte har så mycket med någon att göra där, men i synnerhet för att judarna inte lyckats kontrollera vad deras media ska skriva och säga i lika stor grad som i Västvärlden. Du förstår att världen inte cirkulerar kring ett litet folk i Europa och Väst överallt för alla individer i alla länder, va? Eller vem försöker jag övertyga, för dig så cirkulerar världen kring det judiska folket, inte för att de har någon makt, utan för att de inte har det och har så liten påverkan i Europa och Väst och därmed indirekt världen. Men ändå så cirkulerar inte världen kring judarna för många vanliga folk i resten av världen. Hur svårt du än har att tro det, så påverkar inte judarnas påstådda förintelse dem och är historiskt ointressant. Jag vet att du tycker att det är en världshändelse för att du fått lära dig det av makthavarna i Väst, men det är inte det. Nu pratar jag om händelsen i sig, om man vet hur judarna använt denna berättelse för att få makt i Väst så blir det en annan sak.

Lustigt att ett så totalt maktlöst folk är en så otroligt stor grej i Europa och Väst, va?
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jo, jag har läst frågorna och tycker generellt sätt att man aldrig kan dra ett helt folk eller en hel folkgrupp över en kam. Jag skulle nog tillhört de, som i runda tal utgjorde 25 procent av de svarande, som inte instämt i något av påståendena.

Att sedan du inte skulle ha svårt att pricka in minst sex av de elva påståendena har väl sin förklaring...
Du proklamerar stolt att du är en genomkorkad individ. Denna präktighet och duktighet som du uppvisar är antagligen en stor del av svaret för Sveriges efterblivna resultat i denna undersökning av det lilla folket utan stor påverkan. Det är något visst med svenskarna och att vara präktig och duktig, det spelar ingen roll vad det är så ska svenskarna vara bäst, om man uppfattar att det är gott eller har bra anseende.

Jag menar, hur kan man överhuvudtaget tänka tanken att svara nej på någon av de där 11 frågorna? Det är ju fullkomligt självklart för varje individ som vet något om världen att alla stämmer, det är ju därför ADL, detta maktlösa utvalda folks stora lobbygrupp i USA, har valt ut just de frågorna. Om man inte vet något om världen, så svarar man inte, just för att man inte vet om det är så eller ej. Men om man man vet något om världen, så svarar man givetvis ja. Varför har de valt ut frågor om just bankvärlden, mediaägande och makt över USA? Just för att det ligger till så. De vill veta hur mycket folk vet om detta så att de kan förbereda sig om deras svindel och maktutövande blir allmän kännedom. "Vet goyim om vad vi håller på med för skumrask?" "Nej?" "Bra, då kan vi fortsätta som vanligt."

Det är oroväckande att det finns så många som inte stämmer in på dessa fakta om judar. Men kanske inte trots allt ska hänga läpp, för trots grekernas stora medvetenhet om judiska göranden, så röstar de dumt ändå, så svenskarnas potential till upprättelse för sig själva verkar inte ha så stor korrelation för om du är efterbliven gällande judarna eller inte.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback