Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2014-08-17, 18:29
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abdul1
Är Sverige moget för att man borde starta ett Islamiskt parti som kunde ta debatten i kommun, landsting och riksdag?

Finns det väljarunderlag, intresse och hur ser den allmänna inställningen ut kring vilka frågor man borde driva?

Nej din jävla idiot. Ta din skitreligion och stick härifrån, den hör hemma i stenåldern och inte i vårt fina land. Vi har kämpat för frihet och demokrati i över 2000 år i Europa och jag vill inte ha någon jävla sandmupp i vårt parlament, islam gör inte hemma här och vi vill inte ta i den skiten ens med tång.

I Sverige främjar vi utveckling och framtid och inte bakåtsträvande som grundar sig på en pedofil som skrev en idiotisk book för över 1500 år sedan. Det finns inte många religös svenskar men många av våra lagar och vår moral grundar sig på kristendom, dock insåg vi européer att när samhället utvecklas så måste även religionen, en bok som skrevs för 1000 år sedan funkar inte i ett modernt samhälle eftersom världen ser annorlunda ut nu. Med tiden har de flesta västerlänningar blivit upplysta och börjat ifrågasätta all religion och främjat vetenskap istället.

Så nej det kommer inte på frågan. Jag är tolerant men ser jag ett muslimskt parti i rikstagen kommer jag personligen ta upp bössan..
Citera
2014-08-17, 18:33
  #74
Medlem
Nej det behöver vi inte i Sverige
Citera
2014-08-17, 18:36
  #75
Medlem
Mulla Krekars avatar
Det finns ett islamistiskt parti i Sverige o andra länder:

Hizb ut Tahrir!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Hizb_ut-Tahrir
http://hizb-ut-tahrir.se/
Citera
2016-04-27, 21:33
  #76
Medlem
Freders avatar
Nu när MP har mer eller mindre blivit tvingade att göra sig av med islamister så skulle det inte förvåna mig ifall ett regelrätt islamistparti hade bildats, eller åtminstone en muslimsk kd-variant där de säger sig vara moderna, fast med muslimsk värdegrund. Det ska bli intressant att se hur vänster tacklar eventuella förslag från ett sådant parti så som könssegregering, abortförbud, osv.
Citera
2016-04-27, 23:16
  #77
Medlem
Vadå "behövs"? Frågan är fel ställd. En demokrati tar inte ställning till om ett parti "behövs" eller ej. Ett parti, som erövrar mer än fyra procent av rösterna i ett riksdagsval erhåller representation i kammaren - oavsett "behovet".
Behövs vänsterpartiet? Javisst, så länge minst fyra procent av väljarna röstar på det.
Behövs Sverigedemokraterna? Javisst, samma svar här. Så länge minst fyra procent av väljarna lägger sin röst på partiet, ska SD ovillkorligen finnas i kammaren.
Det skulle se tjusigt ut, om majoriteten hade makt och myndighet att avgöra, vilka partier som är obehövliga.
Således - om ett muslimskt parti erövrar minst fyra procent av rösterna i ett riksdagsval skall partiet ha representation i Sveriges Riksdag. Eljest icke!
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback