Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-23, 12:18
  #13
Medlem
teenagecrackwhores avatar
Jag har nyligen installerat Electrum, hade dock massor med wallet-koder när jag gick in första gången. Bör jag ta bort dessa och skapa nya? Om jag köper coins via min vanliga banköverföring, får jag en kod som är själva coinsen som jag skriver in i min wallet??

Är en färsking på detta...
Citera
2015-04-13, 22:38
  #14
Medlem
Robotboyoos avatar
felpost
__________________
Senast redigerad av Robotboyoo 2015-04-13 kl. 22:46. Anledning: gjorde en tråd ist
Citera
2015-04-24, 14:03
  #15
Medlem
Men kan man ändra vilken adress man skickar ifrån i Electum?
Och hur gör man för att ta bort historiken?
Citera
2016-02-16, 14:27
  #16
Medlem
Fel tråd. En allmän fråga om BTC.
__________________
Senast redigerad av King Devil 2016-02-16 kl. 14:37.
Citera
2016-09-01, 16:49
  #17
Medlem
BoKKaBruns avatar
Någon som har problem med Electrum? Jag kommer inte online, not connected.
Citera
2016-09-05, 12:55
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoKKaBrun
Någon som har problem med Electrum? Jag kommer inte online, not connected.

Jag vart rekomenderad att köra "SOCKS5" i proxyinställningarna när jag körde ubuntu. Jag har även för mig att jag ändrade port.

Men i Windows verkar jag bara komma online när jag har det på "NONE".

Finns det någon guide till Windows versionen om vad man borde ändra på innan användning?

mvh
ny på windows
Citera
2016-09-06, 09:41
  #19
Medlem
BoKKaBruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helpplz
Jag vart rekomenderad att köra "SOCKS5" i proxyinställningarna när jag körde ubuntu. Jag har även för mig att jag ändrade port.

Men i Windows verkar jag bara komma online när jag har det på "NONE".

Finns det någon guide till Windows versionen om vad man borde ändra på innan användning?

mvh
ny på windows
Visste inte att Electrum kördes via Tor innan jag läste mig till det, och det var det som var problemet att jag inte fick någon anslutning
Citera
2016-11-08, 09:51
  #20
Medlem
Hur ser man vilken BTC adress man skickat pengar från i electrum, är det inputs i transaction details?

Mvh
Citera
2017-01-31, 11:43
  #21
Medlem
Gjort en överföring från min electrum wallet till en darknet market. Den har stått unconfirmed i över 20 timmar nu!! Vad händer?
Citera
2017-01-31, 18:47
  #22
Medlem
Inne i Electrum, Tools---> Preferences, klicka på Transactions bocka i Dynamic fees och dra upp "fee multiplier: till 110% , nu bör en transaction inte ta mer än någon timme och den kommer inte bli nekad av blockchainen.
Citera
2017-06-07, 18:51
  #23
Medlem
ingenios avatar
Fråga från en newbie:

Jag köpte för ett par dagar sedan mina första bitcoins - för en femtiolapp eller så bara för att testa att det fungerade. Det gjorde det inte. Jag har Electrum wallet och vad jag gjorde var att köpa mina bitcoins från en handlare på Paypal. Han/hon ville att man - i vanlig ordning antar jag - skulle skicka sin wallet-adress. Jag körde då en copy/paste på "receiving address" under fliken "Receive" i Electrum Wallet. När jag nu öppnar Electrum Wallet några dagar efter köpet står det fortfarande "Balance 0 BTC" längst ner till vänster i fönstret. Enligt Paypal och säljaren själv har transaktionen gått igenom.

Vad kan vara fel?
Citera
2017-06-07, 20:10
  #24
Medlem
Josefass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenio
Fråga från en newbie:

Jag köpte för ett par dagar sedan mina första bitcoins - för en femtiolapp eller så bara för att testa att det fungerade. Det gjorde det inte. Jag har Electrum wallet och vad jag gjorde var att köpa mina bitcoins från en handlare på Paypal. Han/hon ville att man - i vanlig ordning antar jag - skulle skicka sin wallet-adress. Jag körde då en copy/paste på "receiving address" under fliken "Receive" i Electrum Wallet. När jag nu öppnar Electrum Wallet några dagar efter köpet står det fortfarande "Balance 0 BTC" längst ner till vänster i fönstret. Enligt Paypal och säljaren själv har transaktionen gått igenom.

Vad kan vara fel?
Svårt att veta var i kedjan det gick fel. Ett tips är att öppna konto på Blockchain.info/wallet istället.
Mycket enklare, speciellt när det handlar om sådana små summor.
I fortsättningen kan du testa andra desktop-wallets än Electrum.

Exempelvis:
https://www.exodus.io/
https://www.jaxx.io/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback