Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-05-14, 09:24
  #1
Avstängd
Journalisten Katerina Janouch säger sig vara stolt över de brevbärare som vägrar dela ut SD:s valsedlar till EU-valet.

https://twitter.com/katjanouch/statu...47401726001152


Katerina Janouch ‏@katjanouch
Idag 14/5 stolt över Brevbärare Mot Rasism som vägrar dela ut SD:s valsedlar. Bra jobbat postiljoner!

------------------------

Tror du att du kommer få SD:s valsedlar med posten eller kommer demokratihatarna att kasta dessa innan de når fram?
Är det rimligt att journalister är så pass motståndare till demokratin att de inte vill att SD ska få dela ut sina valsedlar?
Har du fått SD:s valsedlar med posten?
Är det fler som kritiserat SD:s demokratiska rätt att dela ut valsedlar?
Kommer denna twitterkampanj ge något resultat?
Kommer postutskicket från SD påverka hur du kommer rösta?
Kommer SD:s utskick få någon effekt på valresultatet?
__________________
Senast redigerad av F-lashback 2014-05-14 kl. 09:37.
Citera
2014-05-14, 09:38
  #2
Medlem
Lt.Takeyamas avatar
Föga förvånande. Ännu en medieprofil i gärdsgårdsserien som försöker plocka billiga poäng från finrummen, men bara gör bort sig i stället.

För varje medeinolla som kläcker ur sig sådana här pinsamheter får SD ett antal nya väljare.
Citera
2014-05-14, 09:55
  #3
Medlem
helveteskyrkas avatar
Ni offerkoftor till väljare, ni måste sluta blanda in orden "demokrati" och "yttrandefrihet" när saker som denna händer. Det är inte odemokratiskt eller ett slag mot yttrandefriheten att privatpersoner vägrar dela ut politisk propaganda, vare sig det är en sverigedemokrat som inte vill dela ut miljöpartiets valsedlar eller en miljöpartist som inte vill dela ut SD´s valsedlar.

Det är min förbannande rättighet att inte bidra till att ett nationalistiskt värdekonservativt parti får fler röster.
Citera
2014-05-14, 10:01
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helveteskyrka
Ni offerkoftor till väljare, ni måste sluta blanda in orden "demokrati" och "yttrandefrihet" när saker som denna händer. Det är inte odemokratiskt eller ett slag mot yttrandefriheten att privatpersoner vägrar dela ut politisk propaganda, vare sig det är en sverigedemokrat som inte vill dela ut miljöpartiets valsedlar eller en miljöpartist som inte vill dela ut SD´s valsedlar.

Det är min förbannande rättighet att inte bidra till att ett nationalistiskt värdekonservativt parti får fler röster.

Du har problem med verkligheten. Har du någon gång i ditt liv haft ett arbete? T.ex som brevbärare, eller har du bara pillat dig i naveln?

En brevbärare är skyldig att bära ut all post som personen blir tilldelad. Finns inga alternativ. Enda alternativet är att sluta som brevbärare. Skaffa dig ett jobb och förstå.
Citera
2014-05-14, 10:03
  #5
Avstängd
Och Katerina Janouch bor såklart i mångkulturen hon vurmar för?

Citera
2014-05-14, 10:07
  #6
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helveteskyrka
Ni offerkoftor till väljare, ni måste sluta blanda in orden "demokrati" och "yttrandefrihet" när saker som denna händer. Det är inte odemokratiskt eller ett slag mot yttrandefriheten att privatpersoner vägrar dela ut politisk propaganda, vare sig det är en sverigedemokrat som inte vill dela ut miljöpartiets valsedlar eller en miljöpartist som inte vill dela ut SD´s valsedlar.

Det är min förbannande rättighet att inte bidra till att ett nationalistiskt värdekonservativt parti får fler röster.
En brevbärare är ingen "privatperson" medan han är på jobbet, han är en person som har ett jobb, som brevbärare. I det jobbet ingår att all post skall delas ut, inget annat.
Citera
2014-05-14, 10:08
  #7
Medlem
Diamondgrits avatar
Jag har inte fått valsedlar öht förutom från Socialdemokraterna.

Citat:
Ursprungligen postat av helveteskyrka
Ni offerkoftor till väljare, ni måste sluta blanda in orden "demokrati" och "yttrandefrihet" när saker som denna händer. Det är inte odemokratiskt eller ett slag mot yttrandefriheten att privatpersoner vägrar dela ut politisk propaganda, vare sig det är en sverigedemokrat som inte vill dela ut miljöpartiets valsedlar eller en miljöpartist som inte vill dela ut SD´s valsedlar.

Det är min förbannande rättighet att inte bidra till att ett nationalistiskt värdekonservativt parti får fler röster.
Jo det är det. Om man jobbar som brevbärare och vägrar bära ut politisk propaganda, speciellt innehållande valsedlar, är det ett brott mot yttrandefriheten och ett brott mot principen om fria och hemliga val.
Dessutom gör man inte sitt jobb och borde då få sparken helt enkelt.

Sen är det ju en bra fråga varför SD skulle sända ut valsedlar i något annat än ett fullständigt diskret brev.
Citera
2014-05-14, 10:11
  #8
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helveteskyrka
Ni offerkoftor till väljare, ni måste sluta blanda in orden "demokrati" och "yttrandefrihet" när saker som denna händer. Det är inte odemokratiskt eller ett slag mot yttrandefriheten att privatpersoner vägrar dela ut politisk propaganda, vare sig det är en sverigedemokrat som inte vill dela ut miljöpartiets valsedlar eller en miljöpartist som inte vill dela ut SD´s valsedlar.

Det är min förbannande rättighet att inte bidra till att ett nationalistiskt värdekonservativt parti får fler röster.

Du verkar inte begripa, att en och samma person har olika roller i olika kontext.

När *en brevbärare* i sin tjänsteutövning censurerar vilken post han levererar, så gör han det i rollen som brevbärare - och inte som privatperson.

PRIVATPERSON: fysisk person betraktad ss. motsats till samma person i hans tjänsteutövning/SAOB
Citera
2014-05-14, 10:16
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helveteskyrka
Ni offerkoftor till väljare, ni måste sluta blanda in orden "demokrati" och "yttrandefrihet" när saker som denna händer. Det är inte odemokratiskt eller ett slag mot yttrandefriheten att privatpersoner vägrar dela ut politisk propaganda, vare sig det är en sverigedemokrat som inte vill dela ut miljöpartiets valsedlar eller en miljöpartist som inte vill dela ut SD´s valsedlar.

Det är min förbannande rättighet att inte bidra till att ett nationalistiskt värdekonservativt parti får fler röster.

Det är inte din rättighet att vägra mig information om de partier jag kan rösta på, stig ner från din höga hästa och agera korrekt istället.
Citera
2014-05-14, 10:26
  #10
Medlem
Vad som gäller befordrande av postförsändelser, så regleras detta i lag: http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/20101045.htm

När det gäller anställdas skyldigheter dels gentemot arbetstivare, dels gentemot uppdragsgivare (= de som skickar och mottar post) så relgeras detta också i anställningskontrakt. Givetvis är inte bortsortering av försändelser på politiska grunder en angelägenhet för envar anställd, utan måste beslutas av ansvarig chef. Försändelser som på utsidan t ex uppviglar till brott kan beslutas att inte utdelas. För dylika beslut bör ansvarig chef ha sökt juridiskt sakkunnigt stöd före beslut.

Den brevbärare som på egen hand och på politiska eller andra ovidkommande grunder motverkar postbefordran skall givetvis skiljas från sin tjänst.

Ja, jag har en gång i tiden jobbat på Posten.
Citera
2014-05-14, 10:29
  #11
Medlem
trickydicks avatar
Ännu en media jude som briljerar med sitt hat mot SD

Det här tweetet gillade jag
Erik Almqvist ‏@erikalmqvist 2 tim
Man kunde ju tro att @katjanouch hade fått nog av åsiktsförtryck i sitt hemland. Men hon kanske tillhörde kommunisteliten?


Det dom gör är tjänstefel och dom borde få en varning av arbetsgivaren.
Citera
2014-05-14, 10:33
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrDing
Och Katerina Janouch bor såklart i mångkulturen hon vurmar för?


Nej nej. Det är en jätte villa. Inte något radhus. Och sommarstället ligger i

Katerina har själv aldrig velat beblanda sig med mångkulturen. Möjligtvis mångkulturella, rika och framgångsrika tv-människor med inflytande. Så att hon själv skulle bli inbjuden till tv-studion..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback