2014-05-14, 00:31
Medlem
Hej!

Jag har länge hållt på med musik och Dj'at en hel del fast nu de senaste 5-6 åren la jag ner med det eftersom min utrustning blev stulen. Men nu tänkte jag börja igen!

Som sagt, vilket mixerbord rekommenderar ni en att köpa? Jag är villig att lägga upp mot 5000 kronor på ett mixerbord.

En till fråga:
Jag kör med Traktor och hade i slutändan tänkt fixa mig ett vinyl set 12tum vinyl direktspelande turntables. Några att rekommendera där med?

Måste jag ha en (Traktor) interface för att koppla in detta till min Mac om jag börjar med att bara köpa mixerbord?

Vore jätte tacksam för svar! Är jätte ivrig och hade tänkt att beställa ett mixerbord nu inatt!
Citera
2014-05-14, 03:45
Medlem
Vill du köra Vinyl via traktor så kan du lika gärna köpa NI Traktors mixer för dryga 5000, då slipper du fundera på andra ljudkort, alla Pioneer´s effekter har du redan i traktor

Strunta i Billebro, senast jag var där försökte dom sälja en Pioneer DDJ-SX utan programvara för att sälja programvaran vid sidan om
Senast redigerad av DrPerryCox 2014-05-14 kl. 03:47.
Citera
2014-05-14, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrPerryCox
Vill du köra Vinyl via traktor så kan du lika gärna köpa NI Traktors mixer för dryga 5000, då slipper du fundera på andra ljudkort, alla Pioneer´s effekter har du redan i traktor

Strunta i Billebro, senast jag var där försökte dom sälja en Pioneer DDJ-SX utan programvara för att sälja programvaran vid sidan om

Jo, jag märkte det. Jävla pioneer skit! Dom är överallt och är överdrivet dyra!
Jag har hittat mig en Reloop RMX-80 som verkar vara bra från Billebro ändå. Reloop har ett bra rykte.

Jag kom o tänka på en till fråga:
Vad är skilnaden om man spelar sina turntables på Line, Phono eller CD RCA intagen?
Man ska helst ha dom på Line om jag inte minns fel? Eller är det ngn skillnad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in