Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-20, 19:22
  #373
Medlem
10-åringen får inte byta om med de andra 10-åringarna av motsatt kön, av stringenta anledningar. Varför skall då detta kompromissas under andra omständigheter?

Gråzon, egentligen. Men eftersom vi går mot ett mer öppet sexuellt samhälle, ser jag inga problem med detta att barn/ungdomar hänger med förälder av motsatt kön in i omklädningsrummet. Dock, så fort barnet påvisar även den minsta utveckling av sexuell drift/pubertet - det vill säga: samtalsämnen om sex med sina vänner, spermafläckar i kalsongerna, porr i webbhistorik etc. - då är det ett fet-nej till att hänga med förälder av motsatt kön in i omklädningsrum.
Citera
2018-07-21, 10:00
  #374
Medlem
Justineks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morrisgents
10-åringen får inte byta om med de andra 10-åringarna av motsatt kön, av stringenta anledningar. Varför skall då detta kompromissas under andra omständigheter?

Gråzon, egentligen. Men eftersom vi går mot ett mer öppet sexuellt samhälle, ser jag inga problem med detta att barn/ungdomar hänger med förälder av motsatt kön in i omklädningsrummet. Dock, så fort barnet påvisar även den minsta utveckling av sexuell drift/pubertet - det vill säga: samtalsämnen om sex med sina vänner, spermafläckar i kalsongerna, porr i webbhistorik etc. - då är det ett fet-nej till att hänga med förälder av motsatt kön in i omklädningsrum.

Tycker det låter rätt
Citera
2018-07-21, 13:10
  #375
Medlem
-a-l-e-x-i-a-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diesel.olivia
Jag brukar simma några gånger i veckan, för att hålla igång och må bra helt enkelt.
Ska passa en kusins tioåriga son och han vill så gärna följa med och simma, då tänkte jag visst fasen kan han få hänga på.

Dilemmat här är dock hur vi ska göra väl inne på badhuset, sonens moder vill inte att han byter om själv inne på herrarnas, vilket man kan förstå. För min del får han gärna hänga med in på damernas, jag har inga problem med att han ser mig naken eller vise versa. Tänker dock ÖVRIGA damer och flickor som finns där inne, kan de bli gnälliga tro?

Han är ju trots allt bara tio år, jag tänker nog ta med honon in trots allt.. Mina frågor är:

1. Hur ser ni kvinnor på att en kille i den åldern följer med in idag och hur hade ni sett på det när ni var mellan 8-15 år? Killen är inte 15, jag menar när du som tjej var 8-15, hur du hade sett på det i den åldern om en kille kom in som var runt 10 år.

2. Killar, är det mycket peddos inne på herrarnas må tro?


Jag skulle absolut gå in i omklädningsrummet först och fråga de damer som befann sig därinne om det var ok om jag tog med mitt 10-åriga kusinbarn in. Om någon invände skulle detta respekteras. Eftersom modern säger nej till att han ska vara ensam i herrarnas omklädningsrum, får ni då skippa badet och hitta på ngt annat istället.


Alternativet är att du gör upp med din kusin och hennes son om att ett bad enbart kommer till stånd om sonen hanterar omklädningsrummet själv. Annars, annan aktivitet.

Citat:
Ursprungligen postat av Morrisgents
10-åringen får inte byta om med de andra 10-åringarna av motsatt kön, av stringenta anledningar. Varför skall då detta kompromissas under andra omständigheter?

Gråzon, egentligen. Men eftersom vi går mot ett mer öppet sexuellt samhälle, ser jag inga problem med detta att barn/ungdomar hänger med förälder av motsatt kön in i omklädningsrummet. Dock, så fort barnet påvisar även den minsta utveckling av sexuell drift/pubertet - det vill säga: samtalsämnen om sex med sina vänner, spermafläckar i kalsongerna, porr i webbhistorik etc. - då är det ett fet-nej till att hänga med förälder av motsatt kön in i omklädningsrum.

Citat:
Ursprungligen postat av Morrisgents
10-åringen får inte byta om med de andra 10-åringarna av motsatt kön, av stringenta anledningar. Varför skall då detta kompromissas under andra omständigheter?

Gråzon, egentligen. Men eftersom vi går mot ett mer öppet sexuellt samhälle, ser jag inga problem med detta att barn/ungdomar hänger med förälder av motsatt kön in i omklädningsrummet. Dock, så fort barnet påvisar även den minsta utveckling av sexuell drift/pubertet - det vill säga: samtalsämnen om sex med sina vänner, spermafläckar i kalsongerna, porr i webbhistorik etc. - då är det ett fet-nej till att hänga med förälder av motsatt kön in i omklädningsrum.

Såklart är det en gråzon. Det kommer också alltid finnas barn vars föräldrar inte har upptäckt att barnet uppvisar utveckling av sexuell drift/pubertet som medtar sitt barn i omklädningsrummet. = Det kommer alltid finnas barn som "inte borde vara där" och det kommer alltid finnas människor som invänder.
Citera
2018-07-21, 13:49
  #376
Medlem
Begntts avatar
Trolltråd?

Det är ju nästan Sexuellt ofredande att ta med honom in till damernas. "...... eller förmår barnet att företa eller medverka i någon handling med sexuell innebörd, döms för sexuellt ofredande till böter eller fängelse i högst två år.
10-år och hormonerna rusar och i hans tankar är han:
"översexuell (sexuell)
Han är kåt som ett djur, han får sitta i bur
Han vill våldta och antasta allt som han ser
Och när han har gjort det så ber han om mer"...


Han kommer givetvis få men för livet om han dras in på damernas i en så känslig period.
Kanske blir bög?

Vet inte men menet kanske blir bra?
Kan inte svara på det.
__________________
Senast redigerad av Begntt 2018-07-21 kl. 14:01.
Citera
2018-07-21, 14:19
  #377
Medlem
Nej, jag tycker att en 10-åring är gammal nog att byta om själv. En 8-åring hade också varit det. Jag minns att jag tyckte det var obehagligt att det kom in killar i omklädningsrummet när jag själv var tonåring. Idag hade jag nog i alla fall blivit irriterad. Jag tror knappast att en 10-åring hade kunnat våldta mig, men han hade säkert kunnat bli upphetsad. Idag finns det ju mobiltelefoner, så om barnet inte vill vara helt ensamt, kan det ju ringa den vuxna kvinnan som är i andra omklädningsrummet. Lista ut hur en skåp fungerar, ta av kläder, på badbyxor och duscha kan en tioåring definitivt. Alternativt kan ju barnet ha badbyxor under kläderna - då kan han bara ge de andra kläderna till kvinnan, gå igenom herrarnas omklädningsrum, ta en dusch och sedan komma ut på andra sidan. På tillbakavägen kan han få kläderna av kvinnan (som hämtar dem ur sitt skåp), duscha av sig och byta om snabbt. Då behövs inget skåp. Man kan ju dessutom på de flesta ställen höra varandra genom väggen, så om barnet blir antastat lär han ju skrika så att kvinnan hör honom.

Nu vet jag att tråden är flera år gammal, så jag skriver generella råd.
Citera
2018-07-21, 14:50
  #378
Medlem
Brunbeverns avatar
Sjuka människor som tror att män skulle begå sexuella handlingar på en tioåring som råkar vara inne och byta om. Som om det gömmer sig en agerande pedofil som vill riskera fängelsestraff, varje gång de ser ett barn, bland varje grupp män.

Att ta med sig en tioårig grabb till kvinnornas omklädningsrum skulle alla kvinnor lida utav i det omklädningsrummet, bara för att du inte kan låta tioåringen byta om själv på grund av en fiktionell skräck att ungen kommer bli sexuellt överfallen? Mycket större sannolikhet att det skulle hända via nätet, eller utomhus eller via skolmiljö.
Citera
2018-07-21, 15:21
  #379
Medlem
Men det är ju ett jämställd hen land svenska folket vill ha eller??
Det ska inte finnas varken han eller hon.
Alla toaletter och omklädningsrum är till för alla på två ben.
Det är väl det som detta jävla skitland vill ha?
Kolla bara SF bergakungen som har införskaffat sina Hen toalleter..

Så vad är problemet?
Skicka in ungen på "kvinnornas" och gå gärna in där själv och byt om.

Det är så roligt att se hur det här landet fungerar.
Nu när det brinner exempelvis i skogarna så tror jag knappast att det är hälften kvinnor som svettas bland bränderna...

Snart heter det väl inte fröken ur heller utan hen ur.

Var tvungen att skriva av mig lite, förlåt TS!
Citera
2018-07-27, 03:27
  #380
Avstängd
Kyzs avatar
10 känns lite som en gränspuck. Beror på ungen. Definitivt inte en som är äldre iaf... Själv skulle man inte misstyckt som pöjk dock hehe......

Mvh Johan
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback