2014-05-13, 16:28
Medlem
Jag har ett hundratal CD-skivor (främst alternativ rock från 90-talet) som ligger och dammar. Mitt samlande avslutades för många år sedan varför plattorna inte längre tjänar något syfte för mig. Det bästa vore om jag kunde sälja dem för 5-20 kr styck, men de butiker jag hört av mig till har inte direkt varit entusiastiska.

Har ni lyckats sälja skivor på sistone? Hur i så fall?
Citera
2014-05-13, 16:43
Medlem
meduzan2013s avatar
De går knappt att kränga av, de e la isåfall om du har några ovanliga skivor som du kan få en slant för!
Citera
2014-05-13, 16:43
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lenk
Jag har ett hundratal CD-skivor (främst alternativ rock från 90-talet) som ligger och dammar. Mitt samlande avslutades för många år sedan varför plattorna inte längre tjänar något syfte för mig. Det bästa vore om jag kunde sälja dem för 5-20 kr styck, men de butiker jag hört av mig till har inte direkt varit entusiastiska.

Sålde samtliga cd-skivor jag hade till bengans i Göteborg. Fick totalt ut ungefär 1500 spänn för kanske 200 skivor. är rätt nöjd med det faktiskt. De låg bara och skräpade här.
Citera
2014-05-13, 17:12
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:

Vad är det för butiker? Jag kan tänka mig att "loppisbutikerna" gärna tar emot dem. Du lär ju inte få många korvören per skiva men lite kan det ju ge.
Citera
2014-05-13, 17:13
Medlem
Burkbubbas avatar
Har för mig att jag sett några annonser på blocket där folk vill köpa CD-skivor. Kika runt lite där
Citera
2014-05-14, 23:39
Medlem
Det beror på om skivorna gavs ut i massiva utgåvor då och hur vanliga de är på skivbörsarna.
Mickes skivor exempelvis så berättade Micke att Human Touch/Lucky Town av Bruce Springsteen vill han inte ha fler ex av eftersom han redan har 100-tals osålda ex på lager, dessa skivor gavs ut i så stor utgåva att marknaden blev övermättad redan 1992.

Sedan vill nog folk inte ha CD-längre, vinyl lockar mer för de riktigt intresserade, MP3 för mainstreampubliken
Citera
2014-05-16, 01:06
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:

Det beror på. Är det original masteringen (alltså inte remastered) så kan de gå för helt okej summor på ebay. Exempelvis så kostar Iron Maidens japanska plattor ett par hundra kronor. Sedan t ex David Bowies RCA cds kostar runt 400kr stycket begagnade. Så kolla upp första vad du har innan du säljer allt på loppis för en struntsumma.

Har du några Bowie plattor så säg till
Citera
2014-05-20, 23:49
Medlem
Alecia79s avatar
Jag gick till en CD affär och sålde en hel del skivor, fick ganska bra betalt.
Citera
2014-05-21, 00:52
Medlem
Catapillas avatar
av butikerna i Stockholm tror jag Mickes, Record Hunter eller Skivbörsen köper bredast.

Om dom inte tar det blir det dock jäääääääääääääääääääääävligt svårsålt.

Kan säga att det som handlare fortfarande går att dra in fetpengar på beg CD det gäller dock att man har järnkoll och håller rimliga priser.
Senast redigerad av Catapilla 2014-05-21 kl. 00:55.
Citera
2014-05-23, 17:18
Medlem
Skulle aldrig i helvete sälja mina CD- skivor!!
Citera
2014-05-23, 17:56
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocker77
Skulle aldrig i helvete sälja mina CD- skivor!!

de flesta njuter ju av sin musik på datirn, hur man nu kan göra det... inte för ljudet, utan det det går ordna utan jag emnar alla ljud som plötsligt kan uppkomma, spräckta högtalarelement för högljud reklam eller något ..
De s
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in