Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-25, 15:15
  #277
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JesusQuintana
Smårolig detalj från serien.

Målningen som står bakom Dr.Jenkins i denna bild heter Reval och är gjord av Ivan Aivazovsky.
Reval är gammalt namn på Tallinn i Estland, så målningen är av Tallinn under 1800-talet.
http://g4.nh.ee/images/pix/900x585/b...r-71979369.jpg

Så ser målningen ut
http://www.wikiart.org/en/ivan-aivazovsky/reval-1844
Jag ser inte det småroliga?

Ett förjävla bra avslut på serien! Förhoppningsvis kommer det ingen S2. Riktigt skönt att alla godtrogna mongon fick vad de förtjänade.
Citera
2015-07-25, 16:42
  #278
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JesusQuintana
Smårolig detalj från serien.

Målningen som står bakom Dr.Jenkins i denna bild heter Reval och är gjord av Ivan Aivazovsky.
Reval är gammalt namn på Tallinn i Estland, så målningen är av Tallinn under 1800-talet.
http://g4.nh.ee/images/pix/900x585/b...r-71979369.jpg

Så ser målningen ut
http://www.wikiart.org/en/ivan-aivazovsky/reval-1844

Jag ser inte heller det roliga? Visst, en av det främsta inom målningar gällande marina hamnar och sjöslag. Men vad har det med serien att göra? En tavla bara, som inte betyder något.
Citera
2015-07-25, 20:18
  #279
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lousy
Fantastisk avslutning på säsongen!

Härligt att de inte bangade och istället visade oss hur människorna blev uppätna av abbisarna.

Jag hoppas verkligen Netflix eller Amazon tar över och visar en säsong 2.
Tycker också att avslutningen var bra, kanske inte fantastisk men bra. Hoppas också att det kan bli fler säsonger, känns som att det finns många trådar att spinna vidare på.
Jättebra att Dillon försvann samt den usla skådisen som spelade Fincher/Jenkins, hade det varit bättre skådespelare i dessa karaktärer hade s1 gnistrat ännu mer..
Citera
2015-07-25, 22:21
  #280
Medlem
David Pilcher och Ethan Burke var ju två av de bästa karaktärerna. De flesta andra var rätt trista att följa. Började störa mig mer och mer på Ben också, nästan lika dryg som Carl i walking dead.
Citera
2015-07-26, 20:28
  #281
Medlem
santacls avatar
Har FOX redan gett S2 ett nej för denna eller är det fortfarande på tapeten ?
Citera
2015-07-29, 15:34
  #282
Medlem
Retardation1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Har FOX redan gett S2 ett nej för denna eller är det fortfarande på tapeten ?

Får hoppas att den inte kommer tillbaka, skitserie. Höll i typ 5-6 avsnitt, sen gick det stuprätt utför.
Citera
2015-08-02, 03:27
  #283
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Får hålla med. Sista avsnittet kunde gott varit utan de sista ~4 minuterna.

Känns så jävla slött också på något vis när det slutade så bra med Kate och Pam som lärt sig av sina misstag och nu skulle kunna bygga något bättre tillsammans. Var som att de lade in den lilla extra "twisten" bara för att trolla tittarna typ..

ÄR det någon som vet om det kommer en andra säsong? Det kändes lite som att de ville skapa en liknande setup som i säsong ett men nu med Ethans son istället för Ethan vilket känns som en fruktansvärt dålig ide och nog inget jag vill titta på.

Tvärtom Hela avsnittet var trist och räddades lite av slutet. Fast allt med abbiesarna var ju bara trams. Kul att se Hope Davis i alla fall. Man förstår att serien legat ovisad så pass länge.
Citera
2015-08-03, 01:33
  #284
Medlem
weedman99s avatar
Helt okej serie, dock förstörde de sista 5-10 minutrarna ur sista avsnittet allting. Jag vart lite beroende efter att ha sett de två första avsnitten och ville bara veta vafan det var som pågick i den lilla staden. Nae, utan det sista avsnittet hade denna serie fått 7-7.5/10 av mig, men som sagt så drar slutet ner det betyget rejält.

Ni som pratar om säsong två, det kommer nog inte att hända.


Citat:
Ursprungligen postat av Sorexx
David Pilcher och Ethan Burke var ju två av de bästa karaktärerna. De flesta andra var rätt trista att följa. Började störa mig mer och mer på Ben också, nästan lika dryg som Carl i walking dead.

Klarar inte av han som spelar Ben, otroligt dålig skådis. Om vi låtsas att en säsong 2 skulle komma och Ethan är död, skulle då Ben leda serien? Skulle bli årets flopp :P
__________________
Senast redigerad av weedman99 2015-08-03 kl. 01:35.
Citera
2015-08-12, 23:19
  #285
Medlem
jonesy.s avatar
Verkar ju balla ur mer och mer,tyckte dom tre första avsnitten var lovande. Men nu på avsnitt 6 är det för mycket hokus pokus över skiten
Citera
2015-08-13, 00:34
  #286
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonesy.
Verkar ju balla ur mer och mer,tyckte dom tre första avsnitten var lovande. Men nu på avsnitt 6 är det för mycket hokus pokus över skiten

Vad gnäller du över här då om du inte vill fortsätta att titta på serien?
Jag har själv kollat på halva avsnitt 7 och ser influenserna ifrån Shyamalan's The Village.

Matt Dillon har fan åldrats med värdighet trots att han utgjorde 80-talets Hollywood bratpack.
Citera
2015-08-13, 11:57
  #287
Medlem
jonesy.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Vad gnäller du över här då om du inte vill fortsätta att titta på serien?
Jag har själv kollat på halva avsnitt 7 och ser influenserna ifrån Shyamalan's The Village.

Matt Dillon har fan åldrats med värdighet trots att han utgjorde 80-talets Hollywood bratpack.
Alltså, jag tycker ändå det ordnade till sig i avsnitt 7 och 8 som jag såg igår. jag får faktiskt ta tillbaka min kritik
Citera
2015-08-14, 22:19
  #288
Medlem
DennisOlofs avatar
Det här var inte alls en skitserie som många klagar på. Det jag anser som negativt var att det bara blev en säsong.

Dom skulle ha smetat ut dom första avsnitten (fram tills att Matt Dillon karaktär) där lyckades ta sig ut från staden och såg själv vad som fanns utanför. Det skulle ha varit typ 12st avsnitt, och resten av avsnitten skulle blivit 12st på säsong två. Då hade man fått med mer saker och det varit ännu mer intressant och spännande. Övergången från att allt var mystiskt och spännande till att man fick en bättre helhet av vad som hände, gick på tok för fort.

Den bästa biten var ju första halvan av första säsongen, man fattade inte så mycket, men det var ju hela den biten som gjorde att det blev så intressant. Att karaktärerna blev tokiga på att något var knas men att många lossades som inget och allt var normalt. Nej, på tok för snabb story och platt fall mot slutet, blev förutsägbart och tråkigt, förutom kanske själva sista slutet på sista avsnittet.

Men ändå, trist. Kunde givit så mycket mer. Iofs tycker jag inte serien var dålig eller så, men lite besviken på att den inte kunde leverera ännu mer av det goda
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback