Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-27, 22:43
  #121
Medlem
Hirvis avatar
Tycker ändå det känns intressant att följa, inte magiskt på något sätt men sevärt.

Citera
2015-05-28, 20:11
  #122
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Du menar alltså var ? Det är alltid svårt att skriva till folk som inte kan svenska. Dels nämns det i Tv.coms pod Totally tubular.

Sista stycket i den här recensionen nämner det också. http://www.avclub.com/tvclub/surreal...e-twist-219287
Spännande tankar. Jag är benägen att hålla med Skutnabb-Kangas tankar om vad som bör inkluderas för att en ska uppfylla kravet att "kunna ett språk". Vad anser herrn själv? Nu fick du en explicit fråga så att du kan svara. Har ju märkt att läsa mellan raderna inte är din starka sida.

När du själv använder "det sägs" som en indikator på att det skulle vara kutym. Hur tänkte du då? Jävla sofist!
Citera
2015-05-28, 21:29
  #123
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Spännande tankar. Jag är benägen att hålla med Skutnabb-Kangas tankar om vad som bör inkluderas för att en ska uppfylla kravet att "kunna ett språk". Vad anser herrn själv? Nu fick du en explicit fråga så att du kan svara. Har ju märkt att läsa mellan raderna inte är din starka sida.

När du själv använder "det sägs" som en indikator på att det skulle vara kutym. Hur tänkte du då? Jävla sofist!

Jag använde inte "det sägs" som någon kutym. Det lär ju sägas av de som har sett de fem avsnitten, och det kan väl i det här fallet då bara röra sig om recensenter som har fått tillgång till de avsnitten på förhand. Så vitt jag vet har inte avsnitt 3-5 läckt ut, som fallet var med den där fantasysmörjan GOT.

Nu ser jag också att du använder en istället för man, vilket får mig att ångra att jag svarade ens från början. Jag brukar inte konversera med människor som inte kan skilja på var eller vart heller, men nedlät mig nu i alla fall, till att ge dig de källor du efterfrågade.
Citera
2015-05-28, 21:46
  #124
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Jag använde inte "det sägs" som någon kutym. Det lär ju sägas av de som har sett de fem avsnitten, och det kan väl i det här fallet då bara röra sig om recensenter som har fått tillgång till de avsnitten på förhand. Så vitt jag vet har inte avsnitt 3-5 läckt ut, som fallet var med den där fantasysmörjan GOT.

Nu ser jag också att du använder en istället för man, vilket får mig att ångra att jag svarade ens från början. Jag brukar inte konversera med människor som inte kan skilja på var eller vart heller, men nedlät mig nu i alla fall, till att ge dig de källor du efterfrågade.
hahaha. Jag vet mycket väl skillnaden mellan var och vart. Precis som jag vet att man inte sär skriver sjuksköterskor men ändock kan säkerligen en och annan särskrivning leta sig in. Att du nedlåter dig till att tala mig med - lingvistikens löskefolk anno 2lax15 - får väl anses nobelt från din sida antar jag.
Citera
2015-05-29, 08:27
  #125
Medlem
kanelipullas avatar
oj.. nu börjar det bli riktigt weird i serien. Såg tredje avsnittet igår. Och börjar mer och mer tro att han är på en helt annan planet. För om man tänker.. det finns ju inga djur eller insekter i Wayward Pines. Nu börjar serien bli riktigt intressant.. spännande.

Citera
2015-05-29, 11:32
  #126
Medlem
santacls avatar
https://www.youtube.com/watch?v=sCoTpv4Bg3s

Wayward Pines 1x04 Promo "One of Our Senior Realtors Has Chosen to Retire" (HD)
Citera
2015-05-29, 13:37
  #127
Medlem
kanelipullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
https://www.youtube.com/watch?v=sCoTpv4Bg3s

Wayward Pines 1x04 Promo "One of Our Senior Realtors Has Chosen to Retire" (HD)

wooow.. va jag ser framemot nästa avsnitt..
Jag gillar Wayward Pines som faan just nu..
Citera
2015-05-29, 17:51
  #128
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanelipulla
oj.. nu börjar det bli riktigt weird i serien. Såg tredje avsnittet igår. Och börjar mer och mer tro att han är på en helt annan planet. För om man tänker.. det finns ju inga djur eller insekter i Wayward Pines. Nu börjar serien bli riktigt intressant.. spännande.


Tycker också den tog sig lite i tredje avsnittet och undrar detsamma om slutet.
Citera
2015-05-30, 19:40
  #129
Medlem
kanelipullas avatar
hmmm.. va är det där..

https://www.youtube.com/watch?v=tuWi6pjl-1w
Citera
2015-06-01, 19:49
  #130
Medlem
Känns som en typisk serie att plöja flera avsnitt i rad för att fastna men tyvärr ligger avsnitten bara kvar en vecka på Fox play
Citera
2015-06-05, 12:00
  #131
Medlem
santacls avatar
https://www.youtube.com/watch?v=g32i2eE2DC8

Wayward Pines 1x05 Promo "The Truth" (HD)
Citera
2015-06-05, 12:11
  #132
Medlem
Tycker denna serien påminner om Lost, så där märkligt konstig och man vet liksom inte om det är sanning eller dröm?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback