Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2014-06-07, 21:24
  #25
Medlem
Rollinghands avatar
Vore det inte för sin börd skulle nog CP vara en typisk Fas 3-kille, en kille som släntrar omkring och har svårt att göra sig gällande över huvud taget. Tur att skattebetalarna försett honom med en riktig brum-brum-bil som han kan köra i flera meter innan han kraschar.
Citera
2014-06-08, 20:44
  #26
Medlem
Enydrions avatar
jaha verkar som han kom nia av elva i Göteborg lopp 2 i lopp 1 startade han inte

http://www.stcc.se/wp-content/upload...C-Heat-2-3.pdf

var det så att han inte fick starta i första loppet, och hur kom det sig att han fick starta i andra loppet?
Citera
2014-06-26, 18:40
  #27
Medlem
O Oj vad många som är sjukt avundsjuka på Junior Bernadotte.
Sätt er själv i en bil av denna kaliber....
NI kommer troligen inte en meter och absolut inte en hel tävling.
Kallingarna lär ni få byta.

Junior Bernadotte har en stor brist, det erkänner jag, att han har inte tävlat i Go-Cart som barn och inte i ngn annan klass före STCC.
Se vi på näst intill alla stora bilsport namn av klass, har dessa Go-Cart och andra klasser innan entren i den tyngre klassen.

Ni som gör er roliga och vill ge Junior Bernadotte en känga har all rät at göra så.
MEN tänk på hur du själv skulle klara en utmaning av denna kaliber.

Har själv försök köra en " racer " bil.
Det är inte en bil utan ngt " utomjordiskt "
Så annorlunda och så avvikande.
Citera
2015-07-13, 23:49
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urfetich
O Oj vad många som är sjukt avundsjuka på Junior Bernadotte.
Sätt er själv i en bil av denna kaliber....
NI kommer troligen inte en meter och absolut inte en hel tävling.
Kallingarna lär ni få byta.

Junior Bernadotte har en stor brist, det erkänner jag, att han har inte tävlat i Go-Cart som barn och inte i ngn annan klass före STCC.
Se vi på näst intill alla stora bilsport namn av klass, har dessa Go-Cart och andra klasser innan entren i den tyngre klassen.

Ni som gör er roliga och vill ge Junior Bernadotte en känga har all rät at göra så.
MEN tänk på hur du själv skulle klara en utmaning av denna kaliber.

Har själv försök köra en " racer " bil.
Det är inte en bil utan ngt " utomjordiskt "
Så annorlunda och så avvikande.

Så klart man är avis, jag vill också gasa racerbil

Men han gjorde ett bra race 2. Han lyckades dra ifrån Haglöf och fick en rätt rejäl lucka men så fort den vindsnabba thed björk fick fri luft så tog det inte långt innan han var ifatt. Tyvärr så brukar prinsen nog bli lite stressad och gör misstag. Precis som när han bromsade på sig säkert 50 - 60 meter in i t1 och drog rakt in i baken på Haglöf
Citera
2015-07-17, 08:43
  #29
Medlem
cavalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urfetich
O Oj vad många som är sjukt avundsjuka på Junior Bernadotte.
Sätt er själv i en bil av denna kaliber....
NI kommer troligen inte en meter och absolut inte en hel tävling.
Kallingarna lär ni få byta.

Junior Bernadotte har en stor brist, det erkänner jag, att han har inte tävlat i Go-Cart som barn och inte i ngn annan klass före STCC.
Se vi på näst intill alla stora bilsport namn av klass, har dessa Go-Cart och andra klasser innan entren i den tyngre klassen.

Ni som gör er roliga och vill ge Junior Bernadotte en känga har all rät at göra så.
MEN tänk på hur du själv skulle klara en utmaning av denna kaliber.

Har själv försök köra en " racer " bil.
Det är inte en bil utan ngt " utomjordiskt "
Så annorlunda och så avvikande.
som sagt, till skillnad från prinsen så vet jag att jag dels inte kan köra en sådan bil, och skulle jag försöka så skulle jag troligen aldrig komma i mål...

med andra ord, jag överlåter detta till förare med talang...
Citera
2015-07-17, 09:21
  #30
Medlem
Instinktens avatar
Att delta på högre nivå inom svensk motorsport kräver så pass stora kapital i form av egna pengar eller rejält entreprenörskap för att jaga sponsringar så att det idag knappast kan sägas vara så att det nödvändigtvis är de mest talangfulla rattvridarna som kör, utan kanske de bästa entreprenörerna. Och egentligen är kanske inte själva rattandet så förbannat svårt om man får möjlighet till mycket träning. Alla kan såklart inte bli riktigt bra och vinna, men medelmåttig kan nog ganska många bli med normalt koordinationssinne och koncentrationsförmåga.

Vad jag vill säga med denna harang är kanske lite oklart. Förutom att jag tycker att C.P. absolut förtjänar sin chans som racingförare när han har chansen, även om han kanske inte kommer att bli världsmästare.

Tror jag.
Citera
2015-07-18, 18:12
  #31
Medlem
C-P är en jävla sopa till racingförare. Han harvar på år efter år, ges enorma resurser men har mest gjort sig känd för att krascha. Vilken normalbegåvad kille som helst med körkort skulle köra skjortan av denna sopa efter säg 3-4 veckors intensivträning på biltypen.
Citera
2015-07-19, 11:15
  #32
Medlem
Går i pappas fotspår Garlgusf fick testa Ronnie Peterson BMW på 70-talet. Naturligtvis vart det en ordentlig skrotning. Detta verkar nertystat finns ingen information på nätet. Nä han platsar inte utan titel hade han kanske kört folkrace, men tvivlar på att han hade haft råd.
Citera
2015-07-23, 12:03
  #33
Medlem
Min brors kusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av setj
Går i pappas fotspår Garlgusf fick testa Ronnie Peterson BMW på 70-talet. Naturligtvis vart det en ordentlig skrotning. Detta verkar nertystat finns ingen information på nätet. Nä han platsar inte utan titel hade han kanske kört folkrace, men tvivlar på att han hade haft råd.

det var inte nedtystat, fanns bilder i kvällspress och i årsböcker. sen tror jag inte han skrotade bilen utan han körde av i en kurva bara.

Skall se om jag hittar nått i nån av Bra böckers årsböcker.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback