Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-25, 21:47
  #97
Medlem
BerraTraesks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Jaha du? Vilka skulle annars hjälpa fram ny svensk rap, nån av de kommersiella skräpkanalerna?
P3 var även först med Ghost och egentligen allt nytt svenskt någonsin.

Jo, fast Ghost lyssnar ju massa människor på? Poängen här är ju att artisten Silvana är nåt som skapas av P3/PK-kulturen; det är ju egentligen ingen som lyssnar på det, människan är totalt renons på musikalisk kvalitet, men ändå denna enorma exponering. Om du är helt ärlig mot dig själv, så förstår du anledningen till varför.
Citera
2016-02-26, 00:46
  #98
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwedenBoy
Youtube? Vem lyssnar på musik på Youtube...?
Hennes tio mest spelade låtar har tillsammans drygt 9 miljoner spelningar på Spotify. Räcker det för dig?

Tydligen lyssnar väldigt många på tuben. Dels har inte alla tillgång till Spotify jämt sen är det ju ibland musikvideos man vill åt
Citera
2016-03-24, 19:15
  #99
Medlem
Såg Silvana på tv4 nyheterna, har inte sett eller hört så mycket av henne tidigare men under detta inslag så var hon uppenbart påverkad av opiater, minimala pupiller och ett pundigt intryck.....
Citera
2016-04-04, 12:30
  #100
Medlem
blommlsds avatar
Och WTF nu ska hon va nästa ansikte i volvo reklamerna istället för Zlatan och Avicii

http://www.expressen.se/noje/silvana...s-nya-ansikte/


Haha omg vilken jävla tönt
Citera
2016-04-04, 13:07
  #101
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blommlsd
Och WTF nu ska hon va nästa ansikte i volvo reklamerna istället för Zlatan och Avicii

http://www.expressen.se/noje/silvana...s-nya-ansikte/


Haha omg vilken jävla tönt

Ja då har man köpt sin sista Volvo..
Citera
2016-04-30, 01:40
  #102
Medlem
Glantons avatar
Jaja, whatever.
Silvana Imam gör väldigt bra musik i alla fall. Mörk pop/hiphop som jag gillar skarpt. Skönt passiv/aggressiv i sitt uttryck.
Sen att hon verkar vara smått rubbad är i mitt tycke enbart positivt. Vem fan bryr sig om en helt normal och pissigt intetsägande Winnerbäck/Ledin etc.
Att det standard grupprunkande Flashback hatar henne stärker bara mitt gillande.

Nu blir det Tid - Giv akt.
Citera
2016-05-14, 11:29
  #103
Medlem
vegeges avatar
Tillför inte svensk hiphop ett skit, nödrimmar sig fram på välproducerade beats. Att kunna leverera dessa nödrim med en sådan pondus är en bedrift i sig. Etablissemangets gullegris, vänsterextrem ger plus i kanten, eller ska vi kalla det "lämplig egenskap"?

Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Att det standard grupprunkande Flashback hatar henne stärker bara mitt gillande.

Shit vad punk.
__________________
Senast redigerad av vegege 2016-05-14 kl. 12:05.
Citera
2016-05-23, 09:05
  #104
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Hör på P3 Nyheter att hon är ambassadör för Trygghetslistan, ett skattefinansierat(?) projekt/upprop mot oroligheter på festivaler.

Hör henne tala inför publik och säga: "Om händelserna i somras, låt oss hålla en tyst minut för alla som drabbats..." *osäkra applåder*

Tröttheten som tar min kropp i besittning...
Citera
2016-05-23, 09:58
  #105
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Hör henne tala inför publik och säga: "Om händelserna i somras, låt oss hålla en tyst minut för alla som drabbats..."
Aha, lite grann som #pratainteomdet?
Citera
2016-05-23, 10:11
  #106
Medlem
Flus avatar
Silvana Imam tycker att Urkällan av Ayn Rand är världens bästa bok.
Citera
2016-05-23, 16:06
  #107
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Hör på P3 Nyheter att hon är ambassadör för Trygghetslistan, ett skattefinansierat(?) projekt/upprop mot oroligheter på festivaler.

Hör henne tala inför publik och säga: "Om händelserna i somras, låt oss hålla en tyst minut för alla som drabbats..." *osäkra applåder*

Tröttheten som tar min kropp i besittning...

Alla dessa kändisprojekt är som en skyddad verkstad för svenska artisters varumärke. Hon som är så hiphop och transgendervänlig borde kastat sina Ayn Randböcker på den som föreslog att hon skulle fronta ett projekt i statsfinansierad överslätning och istället skrivit en arg kampsång mot det.

Nej, jag håller fast vid att det är kärringen hennes som är rebellen och artisten den familjen.
Citera
2016-06-09, 13:05
  #108
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Hon ska sommarprata, förstås...

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...laychannel=132
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback