Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-12, 18:56
  #49
Medlem
jackees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Hoppas på det med , passade in bra i säsong 1 tyckte jag men nu som du säger med den avslutningen så kommer nog fokus lägga på annat

Ska bli intressant att se vem/vilka de kommer ta fram som säsongens onda

Håller med om att det passade eftersom den första säsongen låg så pass nära den första CA-filmen i tidslinjen, och bygger ihop film- och serievärlden bättre.

Har inte så bra koll på hur mycket Agent Carter figurerar i serierna, men hon har i alla fall någon gång träffat en ung Hank Pym (den karaktären som Michael Douglas ska spela i Ant-Man), så kanske en ung version av honom inte är helt otänkbar?
Citera
2015-05-12, 19:02
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jackee
Håller med om att det passade eftersom den första säsongen låg så pass nära den första CA-filmen i tidslinjen, och bygger ihop film- och serievärlden bättre.

Har inte så bra koll på hur mycket Agent Carter figurerar i serierna, men hon har i alla fall någon gång träffat en ung Hank Pym (den karaktären som Michael Douglas ska spela i Ant-Man), så kanske en ung version av honom inte är helt otänkbar?

Dem släppte nyligen comics som knöt ihop en del

‘Ant-Man’ Prequel Comic Reveals Agent Carter Connection

http://screenrant.com/ant-man-movie-...-peggy-carter/


Nu med Ant-Man som film till sommaren så kan man nog tänka sig att dem kanske gör någon crossover till våren när Carter kommer tillbaks, iaf inte otänkbart
Citera
2015-05-24, 11:56
  #51
Medlem
santacls avatar
http://comicbook.com/2015/05/24/agen...-to-hayley-at/

Agent Carter Season 2 Will Be 10 Episodes According To Hayley Atwell
Citera
2015-05-24, 14:30
  #52
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
http://comicbook.com/2015/05/24/agen...-to-hayley-at/

Agent Carter Season 2 Will Be 10 Episodes According To Hayley Atwell

Bra att de håller det kort!

Förhoppningsvis så kan de hålla kvar takten från slutet av säsong två med tanke på att säsong ett började lite småsegt.
Citera
2015-07-11, 13:32
  #53
Medlem
santacls avatar
https://www.youtube.com/watch?v=PUx58vGBTUI

Agent Carter Comic Con Panel - Hayley Atwell, James D'Arcy
Citera
2015-08-29, 19:59
  #54
Medlem
Captinheros avatar
Såg precis piloten. Riktigt grym! Bra skådespelare snyggt filmat bra miljö. Kan bli en riktigt intressant serie att följa! huvudrollen gör ett perfekt jobb. 8.5/10
Citera
2015-08-29, 21:19
  #55
Medlem
DennisOlofs avatar
Ah, så den här serien ska fortsätta eller ?

Den slutade ju lite abrupt och så, antar den var dyr, eller inte så bra tittarsiffror kanske, jag tyckte den var ganska bra, för den var annorlunda.
Citera
2015-08-29, 21:34
  #56
Medlem
Captinheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Ah, så den här serien ska fortsätta eller ?

Den slutade ju lite abrupt och så, antar den var dyr, eller inte så bra tittarsiffror kanske, jag tyckte den var ganska bra, för den var annorlunda.

På IMDB så står det att säsong 2 börjar sändas i jan 2016
Citera
2015-08-30, 10:45
  #57
Medlem
DennisOlofs avatar
Captinhero, ok, och kommer den ta vid, där dom stannade, eller i alla fall antar jag det. Har för mig det var tänkt dom skulle visa flera avsnitt i första säsongen. Men så blev det inte, vet inte varför. Ingen koll på serien, men trevligt om den fortsätter i alla fall.
Citera
2015-08-30, 14:41
  #58
Medlem
Captinheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Captinhero, ok, och kommer den ta vid, där dom stannade, eller i alla fall antar jag det. Har för mig det var tänkt dom skulle visa flera avsnitt i första säsongen. Men så blev det inte, vet inte varför. Ingen koll på serien, men trevligt om den fortsätter i alla fall.

Gissar på det avslutningen hade ju två riktigt stora möjligheter


Säsong 1 var riktigt bra 9/10 på hela säsongen. Gillar verkligen hur de lagt upp storyn. Hur allt utvecklade sig. Karaktärerna skådespelarna miljöerna m.m. De har verkligen lagt ner tid och istället för att ruschat 22 avsnitt så kunde de göra 8 riktigt fantastiska avsnitt.

Det var inget avsnitt i säsong 1 som var förjävligt dåligt. Få serier har lyckats med det. Se bara Gotham avsnitt 2 var förfärligt. Denna serie fick det rätt på en gång och ha lyckats hålla en hög nivå hela säsongen. Ser verkligen fram emot nästa säsong!
Citera
2015-09-03, 18:51
  #59
Medlem
santacls avatar
http://comicbook.com/2015/09/03/firs...motion-for-ag/

First Agent Carter Season 2 Image Reveals A Big Promotion For Agent Souza
Citera
2015-09-04, 00:09
  #60
Medlem
DennisOlofs avatar
Captinhero, instämmer.

Jag är ganska nöjd med att inriktningen går mot 6-12st avsnitt per säsong på dom flesta medel eller lågbudget produktioner. Även en del högbudget också. Tycker det är bättre så man kan få avsnitt av kvalite och det inte blir för tjatigt.

20-24st avsnitt tycker jag är för mycket, jag ser hellre att serierna får avslut, och att man lägger det över flera säsonger, tar längre tid men det blir för mycket "fillers" och annat som egentligen är onödigt och inte behövs längre. Det är bara vissa serier där det går bra med många avsnitt.

Skönt att den här serien kommer tillbaka, den var annorlunda och faktiskt riktigt bra. Värdig en forstättning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback