Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-08-23, 14:11
  #13
Medlem
MunchenCallings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ephedrine
Den BÄSTA bärbara daton för 14-15K
gärna med bluetooth

Hjälp plz

Har en Dell...ganska snabb...tror 3.14 GigHz.
Jag är nöjd med den förutom när det ska spelas....daa överhettas den. HAr varit tvungen att laga den en gaang och jag gillar inte att vara utan min dator.
Dell Support är dock väldigt bra....men det här med överhettning är ett fett minus.

Har en jobblaptop som är en IBM...den är svinbra. Helt tyst och väger inget. Har dock ej testat spela med den.
Citera
2005-08-26, 06:58
  #14
Medlem
Opticals avatar
Jag skulle varm rekommendera en IBM. Har själv haft 2 bärbara IBM och sitter nu på en IBM. Kolla på deras T-serie eller varför inte en ultraportabel? Beror ju på vad du ska ha den till iof.
Citera
2005-08-26, 13:39
  #15
Medlem
Continental Ops avatar
nån som provat många laptops o har nån uppfattning om vilket märke som är bäst ur ergonomi/användningssynpunkt?`alltså vilket som har skönast tangentbord, låter minst, minst värme, batteritid, bra skärm etc
Citera
2005-08-26, 23:06
  #16
Medlem
carsa827s avatar
Jag har en dell inspiron 510

Det enda jag kan rekommendera dig är att du skaffar en dator med pentium m processor då den är tyst och sparar batteriet.
Citera
2005-08-27, 03:45
  #17
Avstängd
NicklasKOs avatar
no1 Ibm
no2 Hp
Citera
2005-08-29, 02:56
  #18
Medlem
Gladiators avatar
Jag rekommenderar dig att köpa en Acer. Äger personligen en och är helnöjd. Lite pengar för mycket dator. Och jag känner inte alls igen det där med överhettning. Visst blir den varm emellanåt men vilken dator blir inte det? Det är därför man har satt in en fläkt....
Citera
2005-08-29, 05:07
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ephedrine
Den BÄSTA bärbara daton för 14-15K
gärna med bluetooth

Hjälp plz

Ibook
www.apple.se
Citera
2005-08-29, 05:55
  #20
Medlem
BoZz3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigzagwanderer
Ibook
www.apple.se

Jupp.
Citera
2005-08-30, 22:17
  #21
Medlem
Cleopatras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Optical
Jag skulle varm rekommendera en IBM. Har själv haft 2 bärbara IBM och sitter nu på en IBM. Kolla på deras T-serie eller varför inte en ultraportabel? Beror ju på vad du ska ha den till iof.
Är det berättigat att tala om IBM längre, då de sålt sin pc-division till Levoto, Kina.?
Citera
2005-08-30, 22:23
  #22
Medlem
Cleopatras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ephedrine
Den BÄSTA bärbara daton för 14-15K
gärna med bluetooth

Hjälp plz
Jag hade en compaq evo i två år och det var ett katastrofköp, då jag från första början in i det sista haft problem med den. överhettning, cd-enheten lade av, kort batteritid, hårddiskkrasch, ständiga avstängningar, you name it. Till sist - efter två år - förbarmade sig återförsäljaren över mig och gav mig en Sony Vaio i utbyte. Compaq var min värsta datorupplevelse och hade gjort mig rädd för bärbara.

Sony Vaion är tyst, överhettar inte och för första ggn på länge är datorn ett medel, inte ett heltidsjobb.
Citera
2005-08-31, 07:36
  #23
Medlem
Dell Inspiron XPS gen 2 överhettas iaf inte.

Enligt Toms hardware är den dessutom mest lämpad för spel av de bärbara som finns ute idag.

EDIT: men man kan liga gärna köpa en Inspiron 9300. Det är samma dator som XPS gen 2. men med ett inte lika snyggt skal & med ett GEforce 6800 istället för 6800 Ultra med GDDR minnen som återfinns i Gen2
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback