Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-05-09, 04:49
  #85
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thisisnotme
Jag försvarar inte våldet, förklarar bara vad det beror på.

Du hade antagligen en annorlunda uppväx än invandrarna som bränner bilar har. Du hade föräldrar, kompisar, syskon som lärde dig moral och vett. Hade invandrartäta områden istället haft 30% invandrare och 70% svenskar(och då pratar jag inte etnicitet) så hade dom också fått lära sig vad som är rätt och fel. Nu är det istället 100% invandrare och dom får sätta sina egna regler. Det går att diskutera mycke men jag tror vi båda är håller med om att en för stor tillströmning invandrare har skapat dom här problemen.
Jag håller med!
Men ändå om jag som svensk blond viking kunde finna mig nöjd som ungdom genom småbus för 17 år sen borde idioterna i dag kunna hitta samma njutning!

Jag är uppvuxen i ett skitområde med närmare 200 olika etniciteter på skolan.

Varför finnar och svenskar skötte sig normalast är frågan!
Han lr hon som skrev i tråden att det inte var ett invandrar problem är jävligt störd!

Afa eller någon annan vänstergrupp eller invandrare är skyldiga!

Höger folk höll på för 30 år sen inte nu
Citera
2014-05-09, 06:08
  #86
Medlem
jamesbondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimur
15 polispatruller och 10 fortfarande kvar enligt Expressen. Är inte det rätt mycket? Kan det vara mer omfattande än vad som framgår av artikeln?

I morgonens SVT "Rapport" nämndes inte ens bilbränderna. Inte ett knyst. Man kan ju undra varför?
Citera
2014-05-09, 07:07
  #87
Medlem
QuattroCarls avatar
Inte ett knyst om detta i rapport kl 0700.
Det va viktigare med Putins krigsövning än att gator brinner inrikes.
Citera
2014-05-09, 07:38
  #88
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruno.K
Det är ju jävligt kontraproduktivt för själva samhället där folket bor. Jag antar att försäkringspremien höjs om privatpersonernas bilar är registrerad i ett "hög-risk"område, eller har jag sett för mycket på amerikansk tv nu igen? Dessutom så kostar en busskur 80.000 så 160000 blir den räkningen på. Och en buss kostar 3 mille. Enligt sidan botshop.nu. Men vet vi att det var en SL-buss som blev förstörd? OCh hur förstörd blev den?

Nej du har helt rätt. Kanske förnekas det officiellt, men en god väns premie halverades vid flytt från östra gbg till majorna så bilbrännar-babbarna förstör redan för samtliga i orten inkl. dom stackars skötsamma invandrare som kämpar i världens motvind där...
Citera
2014-05-09, 08:09
  #89
Medlem
MonkeysOnParoles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thisisnotme
Undra inte, det är inte svårt att förstå. Det är uttråkade ungdomar som kommit utanför systemet pga. en för hög invandring. Helt naturlig effekt när man stoppar folk i förorter och inte ger dom en chans i världen att integreras i samhället.
Köper du verkligen den där urvattnade ursäkten? Vad menar du man uppnår med att bränna bilar? Hade de haft minsta vilja att integreras hade de fokuserat på skolan. Men det vill de inte, de har aldrig velat - de vill bara paja och stöka.
Citera
2014-05-09, 09:54
  #90
Medlem
Vimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamesbonde
I morgonens SVT "Rapport" nämndes inte ens bilbränderna. Inte ett knyst. Man kan ju undra varför?

Citat:
Ursprungligen postat av QuattroCarl
Inte ett knyst om detta i rapport kl 0700.
Det va viktigare med Putins krigsövning än att gator brinner inrikes.

Det var som bekant samma sak under husbykravallerna. Plötsligt dog medierapporteringen, antagligen på order från högre ort eftersom det var så pass konsekvent, när man insåg att de spektakulära reportagen triggade både bilbrännare och 'medborgargarden'.

Frågan är om vi kommer att få veta mer om det här fallet eller andra bilbrännareskapader. Sannolikt inte vilket är rätt skrämmande. Vi får inte veta vad som pågår i vår egen stad men på ett sätt kan jag förstå att t.ex. polisen vill ha det så. De här gängen trippar ju på uppmärksamheten och utan den blir tilltagen rätt meningslösa.
Citera
2014-05-09, 11:31
  #91
Medlem
Green-Spirits avatar
Hittar inte en rad om händelsen varken i DN eller SvD. Innebär detta att 20 vandaliserade bilar, varav 3 stuckna i brand, med 15 polispatruller på plats i en Stockholmsförort, numera är att beteckna som en vardagshändelse snarare än en nyhet?
Citera
2014-05-09, 11:52
  #92
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Green-Spirit
Hittar inte en rad om händelsen varken i DN eller SvD. Innebär detta att 20 vandaliserade bilar, varav 3 stuckna i brand, med 15 polispatruller på plats i en Stockholmsförort, numera är att beteckna som en vardagshändelse snarare än en nyhet?


Jävligt konstigt. Men det kan ju vara som dom andra säger i tråden, att det kan få folk att triggas igång och göra samma saker i andra delar av stan eller Sverige. Dock tycker jag inte att det är en ursäkt för att inte berätta vad som har hänt. Det är ju en nyhet ändå och det borde folk veta.
Citera
2014-05-09, 12:02
  #93
Medlem
Det brinner väldigt många bilar varje år i Sverige, så att tidningarna inte tar upp det beror på att det är en vardagshändelse. När något händer alltför ofta kan inte massmedia rapportera om det.

Att denna händelse i Östberga kom upp på nyheter överhuvudtaget var för att omfattningen av skadegörelse var större än normalt.

Men när läste du senast om enstaka bilar som brann någonstans?

Tror du att det innebär det inte brinner några bilar?

Kolla statistiken och du märker att det brinner bilar överallt. Enbart i staden Örebro brann det 100 bilar år 2013.

Inte alla bilbränder beror på att bilar självantänder eller att ägaren själv bränner upp sin bil..
Citera
2014-05-09, 12:06
  #94
Medlem
Ser ett visst mönster i vandaliseringen. Man går på hantverkares bilar och sedan några bilar bakom eller framför dessa.
En målare och en rörmokare har fått sina bilar brända.
Citera
2014-05-09, 12:17
  #95
Medlem
Balkan-Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartolo
Det brinner väldigt många bilar varje år i Sverige, så att tidningarna inte tar upp det beror på att det är en vardagshändelse. När något händer alltför ofta kan inte massmedia rapportera om det.

Att denna händelse i Östberga kom upp på nyheter överhuvudtaget var för att omfattningen av skadegörelse var större än normalt.

Men när läste du senast om enstaka bilar som brann någonstans?

Tror du att det innebär det inte brinner några bilar?

Kolla statistiken och du märker att det brinner bilar överallt. Enbart i staden Örebro brann det 100 bilar år 2013.

Inte alla bilbränder beror på att bilar självantänder eller att ägaren själv bränner upp sin bil..

Reklamavisen Sydsvenskan rapporterer stort set alla bilbränder i Malmö og omkredsen, selv när en bil bränder i Rosengård.
Citera
2014-05-09, 13:47
  #96
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartolo
Det brinner väldigt många bilar varje år i Sverige, så att tidningarna inte tar upp det beror på att det är en vardagshändelse. När något händer alltför ofta kan inte massmedia rapportera om det.

Att denna händelse i Östberga kom upp på nyheter överhuvudtaget var för att omfattningen av skadegörelse var större än normalt.

Men när läste du senast om enstaka bilar som brann någonstans?

Tror du att det innebär det inte brinner några bilar?

Kolla statistiken och du märker att det brinner bilar överallt. Enbart i staden Örebro brann det 100 bilar år 2013.

Inte alla bilbränder beror på att bilar självantänder eller att ägaren själv bränner upp sin bil..


Sicket skitsnack!

Buss 134'an som blev söndermosad av stenkastning med passagerarna i,
Busschauffören höll på köra in i husväggen! Väldigt nära kraftig olycka!
Passagerare med splitterskador, många kraftigt chockade.
Är det värt att nämna?!
jag ogillar dina kommenterar något så fruktansvärt!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback