Flashback bygger pepparkakshus!
2014-05-08, 17:24
Medlem
Catapillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tardiuek
Det problemet kommer när det kommer, just nu vill jag bara sluta med allt godis/dricka.

Tackar tackar, ska ta och kolla runt där

Om du inte har disciplin nog att lägga ned kasst käk hur ska du kunna lägga ned tobak?
Citera
2014-05-08, 17:28
Citat:
Ursprungligen postat av Catapilla
Om du inte har disciplin nog att lägga ned kasst käk hur ska du kunna lägga ned tobak?

'Kasst käk' - Sötsaker. Något jag har varit runt i princip hela mitt liv. Tobak har jag aldrig testat mer än en gång. Vem vet, jag kanske gillar snus och kommer fortsätta med det istället för allt annat skit jag köper.
Citera
2014-05-08, 17:32
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tardiuek
'Kasst käk' - Sötsaker. Något jag har varit runt i princip hela mitt liv. Tobak har jag aldrig testat mer än en gång. Vem vet, jag kanske gillar snus och kommer fortsätta med det istället för allt annat skit jag köper.
Men du ersätter bara en dålig vana med en dålig vana? Trappa ner ditt sötsug successivt istället.
Citera
2014-05-08, 17:33
Medlem
Jag började med Kaliber/Kronan Vit (Båda har extremt lik smak imo), och jag rekommenderar dig att hålla dig till vitt snus. Åtminstone till en början.

Rapé som någon nämnt är ett suveränt snus som smakar supergott!
Ifall du är ute efter smaksatt kör Olde Ving endel smaksatt snus. Vet att det bl.a. finns med melonsmak (riktigt gott) och fudge smak. Det kan dock vara svårt att hitta.
General har nyligen lanserat några olika smaker. Lakrits samt Smokey Oak smakar bra enligt mig. Smokey Oak är dock mer åt snushållet, om man jämför med Lakrits.
Annars har du Probe som gör ett svinbra whiskey-snus.

Hoppas du hittar en favorit!
Citera
2014-05-08, 17:39
Medlem
Haha snus tar fan inte bort sötsug. Jag har snusat i drygt 10 år och jag är världens gottegris. Nä ingen bra ide
Citera
2014-05-08, 17:50
Medlem
ex69-dtrs avatar
LD salmiak eller catch eucalyptus smakar inte snus alls. Det kanske kan vara något?
Citera
2014-05-08, 18:07
Medlem
Snusar faktiskt av ungefär samma anledning som dig, och absolut hjälper det att få bort begäret att stoppa något i munnen. Jag skulle rekommendera dig att köpa en dosa rapé white slim och pröva ifall du gillar den, det är de snus jag snusar själv och de flesta av mina polare som snusar användar sig av samma, slump tror jag ikke. Mocca och catch och annat skräp är riktigt speciellt och vissa älskar det, andra hatar det. När folk säger att det kommer kosta multum i slutändan och du kommer börja snusa en dosa om dagen så tänker jag inte säga att de har fel, men det går inte över en dag. Jag kör general tailored/rapé slim, kan ha en prilla inne i ~45-2timmar, tar kanske 3-8pris om dagen, blir en dosa på per arbetsvecka. Det handlar helt enkelt om hur stark du är som individ, samt ifall du kan balansera det. Börja drick saft istället för läsk, käka frukt istället för godis och bestäm en dag i veckan när du kan köpa dig en godisbit. Tränar du? Ifall du inte gör det kan en stor del av problemet ligga där, jag var en soffpotatis för 4 månader sen som bara lirade fotboll på skoj, börjat gymma nu och tar det seriöst. När jag började gymma öppnades mina ögon för mat och näringslära, insåg att man kan dricka saft och annat istället för godis och läsk, blir även enklare när du har mål (typ gå ner i vikt).

Det kanske blev lite långt, men long story short finns det negativa och positiva delar med snus, vi kan gärna diskutera vidare i PM ifall du vill då vi verkar vara i ungefär samma sits.

/PR
Citera
2014-05-08, 18:25
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benihana
Haha snus tar fan inte bort sötsug. Jag har snusat i drygt 10 år och jag är världens gottegris. Nä ingen bra ide

Skulle precis säga samma sak, det här kommer sluta med att TS snusar en dosa om dagen och samtidigt moffar i sig hinkvis med godis, kakor och läsk dagarna i ända.

Godis och läsk för 200 spänn? Det handlar ju förfan om typ 5-10 liter läsk och flera kilo godis om dagen! Tror snarare TS skulle behöva montera ett hänglås på käften istället... Eller hyra in typ Anna Skipper eller Sgt. Hartman som vaktar honom/henne dygnet runt med ridpiska...
Citera
2014-05-08, 18:44
Medlem
Förstår inte alls varför folk trackar ner på TS, jag börjde snusa av exakt samma orsak och det funkade klockrent. Se till att få in vanan att ALDRIG äta när du har snus inne så är saken biff.

Nu har jag precis slutat snusa och kör bara på e-cigg men då är ju mitt sockerberoende borta redan så det är inga problem.

Snus hjälpte mig enormt mycket att sluta med godis, chips och läsk.
Citera
2014-05-08, 18:47
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Skulle precis säga samma sak, det här kommer sluta med att TS snusar en dosa om dagen och samtidigt moffar i sig hinkvis med godis, kakor och läsk dagarna i ända.

Godis och läsk för 200 spänn? Det handlar ju förfan om typ 5-10 liter läsk och flera kilo godis om dagen! Tror snarare TS skulle behöva montera ett hänglås på käften istället... Eller hyra in typ Anna Skipper eller Sgt. Hartman som vaktar honom/henne dygnet runt med ridpiska...

Bara för att det kostar ca. 200kr om dagen så behöver det inte vara mycket, det kan vara lite dyrare saker, inte lösgodis. Dricka blev det minst 4,5 liter om dagen det också.
Citera
2014-05-08, 18:55
Citat:
Ursprungligen postat av ProteinRookie
Snusar faktiskt av ungefär samma anledning som dig, och absolut hjälper det att få bort begäret att stoppa något i munnen. Jag skulle rekommendera dig att köpa en dosa rapé white slim och pröva ifall du gillar den, det är de snus jag snusar själv och de flesta av mina polare som snusar användar sig av samma, slump tror jag ikke. Mocca och catch och annat skräp är riktigt speciellt och vissa älskar det, andra hatar det. När folk säger att det kommer kosta multum i slutändan och du kommer börja snusa en dosa om dagen så tänker jag inte säga att de har fel, men det går inte över en dag. Jag kör general tailored/rapé slim, kan ha en prilla inne i ~45-2timmar, tar kanske 3-8pris om dagen, blir en dosa på per arbetsvecka. Det handlar helt enkelt om hur stark du är som individ, samt ifall du kan balansera det. Börja drick saft istället för läsk, käka frukt istället för godis och bestäm en dag i veckan när du kan köpa dig en godisbit. Tränar du? Ifall du inte gör det kan en stor del av problemet ligga där, jag var en soffpotatis för 4 månader sen som bara lirade fotboll på skoj, börjat gymma nu och tar det seriöst. När jag började gymma öppnades mina ögon för mat och näringslära, insåg att man kan dricka saft och annat istället för godis och läsk, blir även enklare när du har mål (typ gå ner i vikt).

Det kanske blev lite långt, men long story short finns det negativa och positiva delar med snus, vi kan gärna diskutera vidare i PM ifall du vill då vi verkar vara i ungefär samma sits.

/PR

Tackar för detta svaret, ska ta och testa denna och se hur det blir. Jag ska börja på gym väldigt snart då som du redan sagt, att jag vill gå ner i vikt. I mina ögon så blir det bra mycket billigare med snus än och spendera pengar på godis/läsk så ofta som jag gjort/gör. Vad jag hört är också att snus höjer ämnesomsättningen vilket är ett + ..

@ex69-dtr, ska kolla upp den där

@XenapZ, låter otroligt bra. Om jag inte fastnat för snus efter ett tag och jag har blivit av med mitt sötsug så blir det nog så att jag slutar också.

Uppskattar all hjälp jag fått hittills!
Citera
2014-05-08, 20:11
Medlem
NecroBytes avatar
Jag har rasat ner i vikt sen jag började snusa, och har aldrig något speciellt sötsug, snusa på förfan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in