Citat:
Ursprungligen postat av
disregardfemales
Var inte det vanligare med riktig kärlek innan? Förr i tiden, möttes folk när de var 16 år och levde livet ut tillsammans. Men i takt med amerikaniseringen av Sverige och Europa, och därmed med den sexualisering som på samma sätt utbrett sig över Internet och samhället, har alla tillstymmelser till genuina känslor i förhållanden försummats. Alla verkar ju vara inställda på att k****a så många tjejer som möjligt, hoppa från förhållande till förhållande, med ursäkten att "vi klickade inte längre" vilket, för att tala klarspråk, betyder: "Jag blev trött på sexet och vill ha sex med andra tjejer". Skaffa den fetaste bilen, störst muskler, så att du till slut kan skryta om hur många tjejer du har kopulerat med. Livet i ett nötskal.
...
På Emil i Lönnebergas tid såg man inte så många damer nakna och sällan andra som hade sex, och aldrig närbilder och video på avancerad sex som är skåpmat för moderna sexkonsumenter. Internet har förändrat mycket och människor habituerar snabbt till utbudet och vill har större och skarpare bilder med snyggare brudar och tuffare sex. Omedvetet eller inte jämför vi oss själva med alla framgångsrika, snygga personer som ofta exponeras. De som varken är smarta eller snygga kommer i skymundan. Förr var åtminstone drängen intresserad av den alldagliga pigan, idag ser han hellre på porrvideo, blir sexuellt tillfredsställd och kommer inte ens på tanken att försöka få med granntjejen på middag trots att det inte verkar vara något större fel på henne - hon duger inte och det gör inte han heller för henne av samma skäl. De alldagliga får trixa sig fram i tillvaron med saker som könsbyten för att göra sig gällande.
Jag märker att det finns en pessimism nu som inte fanns när jag var yngre, och i Sverige pågår ju dessutom sedan 20 år tillbaka ett omfattande samhällsexperiment som tynger ner oss än mer med kostnader, kriminalitet, kaos, och annat lidande. Det är trist och svårt att se någon allmän förbättring om inte människor gör revolution.