Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-05-07, 23:52
  #1
Medlem
cmdQs avatar
I alla vanliga sporter som Fotboll och tennis finns det en nivå för folk som inte platsar i A-Laget men som fortfarande gillar sporten, den serien kallas för Korp-serien.

När det kommer till E-sport har jag ett liknande problem.
Jag älskar spelen LOL, SC, CS1.6, och WC3 men jag är ganska värdelös på samtliga vilket gör att folk alltid blir arga på mig för jag inte håller tillräckligt hög klass. Jag blir kallad många olika skällsord så som Noob, Hora, tönt osv, det är jobbigt då jag faktiskt gör det jag älskar och gör mitt bästa .

Jag skulle vilja träffa likasinnade inom E-Sport, andra människor som inte är bäst i världen men som gillar att spela för att det är kul även om man inte är "PRO.1337p12"

Tell me more om ni vet något.
Finns det en digital värld för oss medelmåttor?
Citera
2014-05-07, 23:58
  #2
Medlem
thejams avatar
Självklart, men precis som med korpen finns det inga pengar att hämta. Endast amatörserier där man spelar för att det är roligare att köra "organiserat". Vet ej några sidor, brukade köra CSS på R60.org men dom har lagt ner.

Googla lite på "<spelets namn> amateur league" eller liknanade!
Citera
2014-05-08, 00:00
  #3
Medlem
IRMEs avatar
Korpen tvivlar jag på Men nog borde det finnas ett gäng som spelar hellre än bra ändå ? Dessa kanske i och för sig nöjer sig med att spela mer på publika servrar snarare än i mera tävlingsinriktade former.
Citera
2014-05-08, 00:04
  #4
Medlem
dovAkins avatar
Jag hade en BF3 klan med polarna vi körde ESL Säsong och Cuper där var det inga proffs med. Man fick x antal poäng för vinst osv har för mig att man vann cash också om man vann hela turneringen eller säsongen

Finns för alla andra spel också där
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback