• 1
  • 2
2014-05-07, 20:41
Medlem
BerraBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Vad har Gais ekonomi med saken att göra?

Antar att det läggs pengar på matchen och finns folk som vill stötta GAIS och att det kan vara den vägen. Alltså att vinsten "går" tills gais.
Är absolut inte säker någonstans utan spekulerar bara. Är själv Gaisare och vet att pengar behövs i klubben.
Citera
2014-05-07, 20:45
Medlem
Nu vet jag inte hur "läggmatcher" funkar men om det är så att Bois isf skulle betalat för att vinna så har jag ytterst svårt att tro det. Varbergs Bois har lite pengar och när dom väl hade så la dom ALLT på en borta läktare, många nya spelare, alkoholtillstånd samt ny tränare. Pengarna till något sådant tror jag inte finns om de inte handlade om pant pengar.

Eller hur menar ni? upplys mig gärna, mycket nyfiken varbergare här!
Citera
2014-05-07, 20:48
Medlem
BerraBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Nu vet jag inte hur "läggmatcher" funkar men om det är så att Bois isf skulle betalat för att vinna så har jag ytterst svårt att tro det. Varbergs Bois har lite pengar och när dom väl hade så la dom ALLT på en borta läktare, många nya spelare, alkoholtillstånd samt ny tränare. Pengarna till något sådant tror jag inte finns om de inte handlade om pant pengar.

Är inte alls insatt i detta. Men det är garanterat att Bois inte har betalt för att vinna, för de hade lägst odds och vid en läggmatch vinner antagligen det laget med högst odds alltså Gais i detta fallet.
Matchen verkar vara i sitt slutskede och det står fortfarande 1-0 så min teori sprack nog.
Citera
2014-05-07, 20:48
Medlem
Vid läggmatcher är det sällan själva klubbarna som ligger bakom, utan en person eller grupp (ofta utanför fotbollen), som mutar spelarna för att själv vinna pengar. Att Gais eller Varberg skulle göra en läggmatch för att på något sätt gynna klubben ser jag som långsökt.
Citera
2014-05-07, 20:49
Medlem
Exaktes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax

Det är inte något av lagen som betalar vid läggmatcher. Det har med spelmarknaden att göra.
Citera
2014-05-07, 20:53
Medlem
Där var det slut, 1-0 till Varberg. Sett till Gais forcering på slutet, med bland annat ett skott i stolpen, tyckte jag inte det såg ut som en läggmatch. Men vad vet jag.
Citera
2014-05-07, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraBe
Är inte alls insatt i detta. Men det är garanterat att Bois inte har betalt för att vinna, för de hade lägst odds och vid en läggmatch vinner antagligen det laget med högst odds alltså Gais i detta fallet.
Matchen verkar vara i sitt slutskede och det står fortfarande 1-0 så min teori sprack nog.

Citat:
Ursprungligen postat av Exakte
Det är inte något av lagen som betalar vid läggmatcher. Det har med spelmarknaden att göra.

jaha nu hänger jag med! Fan det visste jag ju t.o.m själv. Brainfart från min sida! Tackar så mycket flr svar iaf!

Slutade 1 - 0 till VBG med 3 gula utdelade i 90+5. Verkar vart en känslosam match iaf!
Citera
2014-05-09, 22:24
Medlem
TKD_1337s avatar
Vi testar en annan del.

Fotboll - Matchprat --> Fotboll
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera