• 6
  • 7
2014-05-11, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av detsvartafaret1111
Du kan ju göra det enkelt för dig och göra intresseanmälan på att köpa t.ex. ATG vinst bevis. Då är plötsligt alla kontanter vita. Du behöver inte uppge personnummer för vinster upp till 30 000 kr tror jag. Kontant får du pengarna antingen i butik eller valfri travbana.

Problemet med den metoden är att Svenska Spels ska införa nya regler. Alla spel måste registreras fr.o.m Juni detta år
Citera
2014-05-11, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldfata
Problemet med den metoden är att Svenska Spels ska införa nya regler. Alla spel måste registreras fr.o.m Juni detta år

Nu ingår väl inte AktiebolagTravochGalopp i Svenska Spel? Men kanske blir samma regler där?
Citera
2014-05-11, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
Nu ingår väl inte AktiebolagTravochGalopp i Svenska Spel? Men kanske blir samma regler där?

Ber om ursäkt, jag som yrar. Blanda ihop Svenska Spel med ATG
Citera
2014-05-12, 06:17
Medlem
bigcyphs avatar
poker? eller drugdealer
Citera
2015-02-12, 21:32
Medlem
Är det inte bara att ge ett par kontanter till vänner å säga att de får föra över det till dig. På så sätt är det enkelt att säga att de hade lånat av dig eller att du hade gjort dem en tjänst eller varför inte att de köpt något av dig??

det låter ohederligt men om ni ska vara olagliga (vilket det låter som, är inte så insatt i det hela) så behöver ni väl inte göra det så svårt för er..
Citera
2015-10-21, 20:42
Medlem
En fundering bara, om jag regelbundet tar ut säg 10 000 ur bankomaten och sparar hemma sen känner att jag vill sätta in alla pengar säg att de blivit 800 000. Om jag sparat alla kontoutdrag och uttagningskvitton och kan redovisa att de är pengar som kommer från mitt lönekonto, kan dom ändå neka mig?
Citera
2015-10-22, 10:07
Medlem
marbgoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo7401985
En fundering bara, om jag regelbundet tar ut säg 10 000 ur bankomaten och sparar hemma sen känner att jag vill sätta in alla pengar säg att de blivit 800 000. Om jag sparat alla kontoutdrag och uttagningskvitton och kan redovisa att de är pengar som kommer från mitt lönekonto, kan dom ändå neka mig?

Ja dom kan neka dig!!!
Det bästa är att ta ut pengarna på banken istället och få ett riktigt kvitto (om det ens går)
När jag skulle sätta in pengar som jag hade tagit ut från bankomaten ett halvår tidigare och trots kontoutdrag blev jag nekad att sätta in.

Kärringjävlen mumlade något om penningtvätt och att det var 6 månadslöner sen pengarna var uttagna.
Citera
2015-10-22, 10:31
Medlem
YP4XQs avatar
Kan du inte skjuta över det här problemet till den du har fordran hos? Alltså be de sätta över till bankkonto?
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in