Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
2014-05-06, 00:27
  #1
Medlem
TheSunkens avatar
Detta hände för några dagar sedan, känns för mig så sjukt att jag måste skriva av mig och höra era kommentarer.Notera att det intressanta är Zolpidem:en som kommer in lite senare i rapporten. Kokainruset ville jag bara nämna. Ska också nämnas att jag är väldigt lättpåverkad av olika droger, behövs lite för att ge stora effekter, exempelvis har jag fått hallucinationer på 10 mg muskotnöt. Jag vet dock inte vad jag ska tro om denna fantastiska men korta tripp jag upplevde, och om jag någonsin kommer kunna upprepa den. Detta blev kanske lite mycket text, men häng kvar!

Kön: Man
Ålder: 19
Vikt: 80 kg
substans: alkohol ca 5 starköl, kokain 200 mg och Zolpidem Hexal 10 mg
Tidigare erfarenheter: Alkohol, cannabis, muskot, olika benzo, Oxycontin, Tramadol

I helgen som var skulle jag och polarna Kalle och Sven punda lite. Vi ville testa kokain, och tack vare att Kalle slet lite fick vi äntligen tag i det. Samma dag berättade han även något mycket intressant. Han hade insett att om man håller sig vaken i ca 30 minuter efter att ha tagit sömnmedicinen Zolpidem Hexal så får man konstiga hallisar, typ att föremål rör sig åt olika håll. Fett tyckte jag, och var på att pröva snarast, Sven ville dock avstå. Ska nämnas att vi alla har knarkat (CB framför allt) innan, Kalle har dock rekordet i att ha prövat mest.

Klockan 20.00 samlas vi tre på mitt rum, vi har en lagom mängd alkohol att konsumera, något som man borde göra innan kokainet enligt Kalle. Vi går loss och klockan 21.30 är vi alla lite på lyset, dock inte redlösa. Vi drar igång Wolf Of Wallstreet som inspiration på tv:n och tar fram påsen med det vita guldet. Vi vet ungefär hur mycket det totalt är och delar allt i lika stora linor, vilket ger oss två var på ca 100 mg. Vi rullar en 20-lapp och snortar våra linor varsamt. Jag och Kalle har snortat Oxycontin och Tramadol innan så vi vet hur man gör. Sven fick en crash course. Nu jävlar tänkte jag

Klockan 21.40 börjar det, det kittlar lite i kroppen. Pulsen höjs, känner bättre självförtroende aningen, och viss eufori. Dock får Kalle och ännu mer Sven (som inte druckit så mycket) mycket påtagliga effekter. Han är speedad, pratar riktigt snabbt. Är påstridigt som fan med att han vill gå ut och röra på sig. Kalle håller med så ca 22.15 det bär av mot Statoil i andra änden byn till fots. Kalle och Sven är stöddiga och speedade, jag känner mig dock bara lätt påverkad fortfarande. Sven springer hit och dit och Kalle envisas med att putta på mig och kaxa sig.

22.45 är vi framme, jag är vid det här laget besviken på ruset, kan inte ens med säkerhet säga att jag känt nåt Kalle och Sven är fortfarande igång. Jag köper cigg medan Kalle och Sven står och babblar med gubben i kassan. När vi går där ifrån och lightar upp varsin cigg är Kalle och Sven fortfarande påverkade, men ruset börjar lägga sig.

Ca 23.15, nästan hemma så börjar Kalle klaga på att han landar, iaf lite grann. Sven stackarn är helt tyst. Jävligt skönt för mig dock. Om jag bara skulle vetat vad som väntade mig. Vi kommer hem till mig och tittar vidare på Wolf Of Wallstreet, vi ser till klockan är ca 01.00 (lång jävla film ) då Sven bestämmer sig för att bege sig hemåt. Kvar är jag och Kalle, vi har nyktrat till någorlunda från alkoholen och båda känner sig bara geggiga i huvudet från kokainet. Vi slösurfar lite, men ca klockan 02.00 när jag börjar känna mig rätt sömnig kommer Kalle på genidraget att ta några Zolpidem Hexal 10 mg. Sagt och gjort. Kalle tar två, jag nojjar dock och tar bara en. Klockan är som sagt ca 02.00, och något helt otroligt väntar de kommande timmarna.

Enligt Kalle ska de kicka in på 30 minuter, Jag sitter och surfar så länge och Kalle sitter i soffan bredvid och kollar tv. Klockan 02.20 börjar jag känna mig riktigt degig i huvudet, som om jag vore extremt sömnig. Kämpar dock vidare framför datorn. Då händer det. Jag inser att jag i ögonvrån ser att det sitter en liten gumma med rött huckle bredvid Kalle i soffan. Hon påminner om Lilla My, är kanske en meter hög man. Blir inte rädd utan bara högst förvånad. Vänder mig snabbt och kollar, men inser att det var en tom påse OLW Cheeseballz. Jävlar tänkte jag, kunde svurit på att det var en gumma. Sedan kollar jag i andra änden av rummet på min säng. Sängen börjar lyfta från marken, eller snarare utrymmet mellan golvet och sängen växer och växer utan att benen lyfter. Ju längre jag stirrar desto högre blir det, till slut är det så högt att det känns som jag hade kunnat stå raklång under sängen. Skakar huvudet och får temporärt bort hallisen, men så fort jag börjar stirra så återvänder den.

Vänder mig nu tillbaka och kollar på Kalle i soffan, som lagt sig ner och dratt ett vitt täcke över sig. Plötsligt reser sig soffan från marken, svävar ca 1 meter upp. Täcket böljar och får konstiga möster och vackra färger, lila, blått, gult skiftar om vart annat. Jag är helt förundrad, det hela upplevs lite som i en dröm men jag är vid fullt medvetande. Jag känner en enorm eufori. Det känns helt fantastiskt att få se detta, men det är långt ifrån över.

Jag tittar på Kalle som svävar, och vid det här laget halvsover. Runt om honom börjar det växa vackra växter, blommor men framför allt ormbunkar. Från baksidan av soffan klättrar det fram små troll-liknande gröna tomtar. Tänk er gröna trädgårdstomtar som dock är lika breda som dom är höga. De börjar dekorera Kalle med vackra smycken, och de sätter en silvrig krona på hans huvud. Jag säger nåt i stil med "Kalle! Fattar du inte? Du är ju kungen!". Kalle mumlar nåt till svars.

När jag skakar på huvudet och blundar försvinner temporärt synen. Men så fort jag kollar några sekunder igen så lyfter soffan och ett nytt vackert landskap bildas runt Kalle. Detta händer flera gånger, minns ett landskap med gråa stenar och ett landskap med massa sjöar. Alla mycket vackra men framför allt extremt påtagliga. Jag fnissar som en skolflicka för att det är så fruktansvärt coolt och vackert.

Efter ett tag försvinner dock dessa hallucinationer, istället har min blick fastnat på en stor grå fluffig IKEA kudde som Kalle lagt på en pall bredvid soffan. Kudden bildar ett grått dinosaurie ansikte, sån dinosaurie som Cera i "Landet För Länge Sedan" är, om ni nu kollade på det när ni var små. Och det ser inte tecknat ut, utan riktigt verkligt. Ansiktet talar till mig och säger att det var synd att bli flyttad från soffan, men att den inte vill bli störd där den ligger nu. Jag försöker förmedla detta till Kalle, men jag tror att han förmår mig att lägga mig i min säng. Det har nog gått cirka en timme, så klockan bör vara 3.30. Det är kanske den mest fantastiska timmen i mitt liv hittills, sådan är min eufori.

Jag lägger mig i sänger och är riktigt borta i skallen, nästan inte vid medvetande. Men jag känner att trippen har mer att ge och drar fram min mobil. Jag har lärt mig mönstret, det gäller att stirra länge på samma sak. Min bakgrund på mobilen är Jennifer Lawrence vackra ansikte När jag kollar intensivt på henne så ändrar hennes ansikte konstant form, hon blir smal, tjock, lång och kort. Hennes ansikte dras ut åt alla håll. Jag slappnar sen av i ögonen och låter ögonen korsa varann så att jag framför mig har två Jennifer Lawrence. Då ser jag nåt sjukt. De två huvuden blir stammarna i två gammla ekar, som står på ett vackert fält med böljande gult gräs och klarblå himmel. I ekarna/huvuden så finns det hål som i en ost, och jag inser att det är bebodda av små troll liknande varelser, denna gången dock helt andra troll som är gråa med röda byxor. Från en gren i en av ekarna/huvudena hänger en gunga där ett litet troll gungar, och runt om springer det små troll och leker och jagar varandra. Jag är helt uppslukad och fascinerad av detta under en längre stund, vet dock inte hur lång.

Efter detta minns jag knappt något men har på känn att jag inte var vaken längre än till 4.00. Hela detta utspelar sig alltså under ca två timmar. Nu i efterhand känner jag mig positivt påverkad av trippen. Jag trodde jag visste mycket om vad droger kan ha för effekter, men jag trodde aldrig att man kunde få så tydliga hallucinationer, och verkligen inte av 10 mg Zolpidem Hexal. Det ska ju dock nämnas att jag var fortfarande påverkad av alkohol och förmodligen även kokain när jag tog det.

Jag testade även igen dagen efter, hade dock inte druckit så mycket och tog 10 mg klockan 20.00. Jag blev ganska borta i början men fyllde på snabbt med 20 mg till. Detta gav mig stora minnesluckor Jag vet dock att jag såg Slenderman i ögonvrån när jag satt framför tv:n och när jag kollade så var han borta. Konstigt nog blev jag inte alls rädd utan tyckte bara det var coolt. Jag trodde också att det var ca 10 pers på mitt rum när det bara var 3 personer. Den trippen var dock inget att ha.

Jag ska testa igen snart, och ska efterlikna omständigheterna i första trippen så mycket som möjligt. Lätt alkoholpåverkning, 10 mg sent på kvällen när jag redan är sömnig. Får se hur det blir, hoppas jag får träffa troll igen
Citera
2014-05-06, 00:41
  #2
Medlem
Sk8Jofas avatar
vem orkar läsa allt de där? kom tbx när du har förkortat texten
Citera
2014-05-06, 00:43
  #3
Medlem
Kycklingmedcurrys avatar
kul läsning!
Citera
2014-05-08, 17:03
  #4
Medlem
Hahaha så najs jag läste allt :P
Citera
2017-10-15, 23:55
  #5
Medlem
[/quote]
Helt sjukt rolig läsning då man själv sitter med ipaden framför sig o 1.32g riktigt j*vla bra kvalitéts kola, herre jävlar e sjjukt kolad sammtidigt som jag typ sitter o noddar lol.
kankse tagit 0,4 o det kickar så jävla bra samt när man tagit en Stilnoct 10mg, nu blir de fan resten av påsen samt 40mg stilnoct tilll, nu måste jag kolla hur min iPad luktar.. BRA OCH ROLIG TEXT!
[/quote]
Citera
2023-01-30, 00:04
  #6
Medlem
Väcker liv i gammal tråd... Men det är väl ganska standard Z-analog tomtarna hälsar på, jag ska precis ta alkohol med 20 mg Zolpidem, upptagering imorgon om någon roligt händer!
Citera
2023-03-15, 22:27
  #7
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymouzzz
Väcker liv i gammal tråd... Men det är väl ganska standard Z-analog tomtarna hälsar på, jag ska precis ta alkohol med 20 mg Zolpidem, upptagering imorgon om någon roligt händer!

Hur gick de?

Hur stora doser zolpidem behöver man ta för att se saker? Jag vet i början räckte de med 2 st. Nu har jag haft uppehåll flera år men händer inget roligt när man tar dom. Fungerar dock mot de dom ska.
Citera
2023-03-15, 23:07
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Hur gick de?

Hur stora doser zolpidem behöver man ta för att se saker? Jag vet i början räckte de med 2 st. Nu har jag haft uppehåll flera år men händer inget roligt när man tar dom. Fungerar dock mot de dom ska.

Jag fick en mindre blackout just då, ingenting allvarligt men hände inget kul vad jag mindes! Jag har en gång totalflippat på enbart 2 st Zolpidem (20 mg) verkligen sett ljus och skepnader typ... Nu har jag inte experimenterat med högre doser på ett tag och jag har förövrigt Zopiklon just nu vilket jag aldrig har sett något intressant på förrutom fått en imponerande kick utav...

Har väl 20 st zolpidem liggandes fortfarande så kanske provar ta typ 3-4 st en gång snart igen utan alkohol och hoppas på att något kul händer! När Zolpidem tomtarna hälsar på kan det sannerligen bli en väldigt häftig upplevelse!

PS: Jag försöker undvika alkohol med Z analoger nuförtiden för att undvika blackouts!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback