Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-08-16, 20:27
  #1
Medlem
arneanka1s avatar
Ska bjuda en brud som är vegetarian på middag troligtvis imorron. Hade tänkt mig ris och nåt med tonfisk tex tonfisksallad. Men jag kan inget om grönt alls. Vad kan man blanda och ha i? Tråkigt att bara äta tonfisk och ris kanske men det brukar jag själv göra, bryr mig inte så mycket om smaken bara jag blir mätt.
Finns där något annat skoj man kan göra? Är ju fortfarande ungkarl och är totalt värdelös på att laga mat. Har även torskfilé hemma. Hon sa att hon gillar fisk så.
Citera
2005-08-16, 20:30
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arneanka1
Ska bjuda en brud som är vegetarian på middag troligtvis imorron. Hade tänkt mig ris och nåt med tonfisk tex tonfisksallad. Men jag kan inget om grönt alls. Vad kan man blanda och ha i? Tråkigt att bara äta tonfisk och ris kanske men det brukar jag själv göra, bryr mig inte så mycket om smaken bara jag blir mätt.
Finns där något annat skoj man kan göra? Är ju fortfarande ungkarl och är totalt värdelös på att laga mat. Har även torskfilé hemma. Hon sa att hon gillar fisk så.


Melon
Fetaost
Paprika
tomat
gurka
isbergsallad(?)
Citera
2005-08-17, 16:07
  #3
Medlem
Milous avatar
Men du, om nu tjejen är vegetarian så bör hon ju inte äta fisk. Eller är hon låtsas varianten? Hm, bäst du kollar upp det där, så inte middagen börjar pinsamt....good luck mate!

Edit: Om hon gillar fisk så är är det ju grönt. Men varför kalla sig vegetarian när man uppenbarligen äter kött....förstår mig inte på dem.
Citera
2005-08-17, 19:16
  #4
Medlem
Röda Hunds avatar
Ägghalvor, körsbärstomater, Rucola-sallad, kapris, vårlök, hackad dill...

/RH
Citera
2005-08-17, 22:19
  #5
Medlem
ha i couscous och hackat kokt ägg. eller pestomarinerad pasta.
kikärtor eller kidneybönor är också en hit.
Citera
2018-05-23, 21:31
  #6
Medlem
TraXzmans avatar
Fattigt med svar här men gillar tonfisk på burk av ica märket eller abba med olja

Och som bas ska allt var ihopblandat i en stor skål med ris inkl grönsaker

Så vilket är er bästa tonfisksallad med ris och grönsaker, örter och diverse andra tillbehör som dressing och smaksättare? länk uppskattas ochså
__________________
Senast redigerad av TraXzman 2018-05-23 kl. 21:34.
Citera
2018-05-23, 21:43
  #7
Medlem
TraXzmans avatar
https://www.ica.se/recept/stekt-ris-...-chili-713426/

Denna gjorde jag igår till några kilon, tillsatte dock, ärtor, majs, tomatbitar, svart peppar och dill men saknade känsla för vilka bra färska fisk örter man kunde komplettera med (gärna många eller alla till rätt mängd). Inkl att jag hade sour creme sås från rydbergs

Ja jag gillar smakexplosioner som går hem varje gång och då blir det många varor även till en så enkel sak som kall tonfisksallad med ris men som man kan värma upp som ljummen
Citera
2018-05-23, 21:46
  #8
Medlem
Ajembacks avatar
Du skriver i en 13 år gammal tråd.. Men håller med dig, tonfisksallad kan vara gott!
Citera
2018-05-23, 21:53
  #9
Medlem
TraXzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajemback
Du skriver i en 13 år gammal tråd.. Men håller med dig, tonfisksallad kan vara gott!

Vad har en maträtt med att tråden är 13 år gammal, nu har jag infryst 5 kilo tonfisksallad som är relativt nyttig och god, Tror nog bara att det är idefattigt på tråden Tonfisk är världen mest sålda fisk för övrigt

Färsk:

Basilika
Koriander mald
Citrongräs funkar bra till tonfisksallad med ris

Man måste ta lite influenser som det heter från andra delar av världen och piffa upp nåt seddu för att hålla liv vid basreceptet
__________________
Senast redigerad av TraXzman 2018-05-23 kl. 21:56.
Citera
2018-05-23, 22:32
  #10
Medlem
frasselitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TraXzman
Vad har en maträtt med att tråden är 13 år gammal, nu har jag infryst 5 kilo tonfisksallad som är relativt nyttig och god, Tror nog bara att det är idefattigt på tråden Tonfisk är världen mest sålda fisk för övrigt

Färsk:

Basilika
Koriander mald
Citrongräs funkar bra till tonfisksallad med ris

Man måste ta lite influenser som det heter från andra delar av världen och piffa upp nåt seddu för att hålla liv vid basreceptet
fryser du in sallad? 5kg dessutom?
Citera
2018-05-23, 22:45
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TraXzman
https://www.ica.se/recept/stekt-ris-...-chili-713426/

Denna gjorde jag igår till några kilon, tillsatte dock, ärtor, majs, tomatbitar, svart peppar och dill men saknade känsla för vilka bra färska fisk örter man kunde komplettera med (gärna många eller alla till rätt mängd). Inkl att jag hade sour creme sås från rydbergs

Ja jag gillar smakexplosioner som går hem varje gång och då blir det många varor även till en så enkel sak som kall tonfisksallad med ris men som man kan värma upp som ljummen

Snacka om att du kommer få "Racer bajs".

Nog blir det explosioner. Men i fel ände.
Citera
2018-05-23, 23:23
  #12
Medlem
DaChiefs avatar
Nu har du säkerligen haft din date. Men tonfisk på burk eller? Tonfisk på burk är värsta förolämpningen mot en tonfisk. Hur man kan ta en så fin råvara och göra något så jävla dåligt av den. Om man har en date med en nice brud får man ta fram det tunga, men ändå sofistikerade artilleriet :P

Sallad? Ok, skulle göra något lätt och fräscht, rå fisk?



Förrätt, 3 ostron var med tabasco & citron.

Varmrätt, grönsallad vänd i venegrette alla minute med "havssallad" toppad med tunt skuren nori, sashimi på lax med wasabi & soja serverad i en skål med ris.

Efterrätt, jordgubbspannacotta toppad med jordgubbscoulis och färska jordgubbar.


Visst, inte enkelt, men man vill väll erbjuda något som är värt att minnas.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback