Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-07-03, 19:53
  #205
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det är något mycket talande över de sista meningarna i citatet.

Det verkar stå tydligt att Ullenhag mentalt blev kvar i det Sverige han lämnade 2015 (jag tyckte även det märktes i den retorik han förde under partiledarkampanjen). Men att han mötte en annan verklighet. Mötte ett Sverige som gjort honom förvirrad och kanske även orolig.

Jag undrar också lite (utifrån artikeln) om detta kan reduceras till en kamp mellan två falanger eller för den skull att Ullenhag kom att representera etablissemanget i partiet? Kan det inte också vara så att motståndet ute i landet var riktat mot Ullenhag personligen? För inte gjorde han någon start prestation som integrationsminister.

Han mötte ett Sverige där alla myter och fördomar besannats. Att då föra en partiledarkampanj med dumstrut sätter väl sina spår.

Citat:
Jag och regeringen för en aktiv politik mot antisemitism, islamofobi, antiziganism, afrofobi och annan främlingsfientlighet. För att värna det öppna samhället är det viktigt att fördomar bemöts med fakta. Kring invandringen cirkulerar många myter och felaktiga påståenden. På denna webbsida bemöts ett antal av de vanligaste påståendena om just invandringen och dess effekter".

Erik Ullenhag
Integrationsminister


https://web.archive.org/web/20140719....se/sb/d/17468
Citera
2019-07-03, 20:36
  #206
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det är något mycket talande över de sista meningarna i citatet.

Det verkar stå tydligt att Ullenhag mentalt blev kvar i det Sverige han lämnade 2015 (jag tyckte även det märktes i den retorik han förde under partiledarkampanjen). Men att han mötte en annan verklighet. Mötte ett Sverige som gjort honom förvirrad och kanske även orolig.

Jag undrar också lite (utifrån artikeln) om detta kan reduceras till en kamp mellan två falanger eller för den skull att Ullenhag kom att representera etablissemanget i partiet? Kan det inte också vara så att motståndet ute i landet var riktat mot Ullenhag personligen? För inte gjorde han någon start prestation som integrationsminister.
Det är extremt svårt att inte tolka Ullenhag som att han inte fattade vad som hände när han så lätt slogs ut. Och att han inte fattar vad som hänt bland Liberalernas medlemmar. Och kanske i slutändan vad som hänt i Sverige. Problemet med den analysen är att det inte hänt något bland medlemmarna, de har alltid tyckt så här. Det är bara Ullenhag som inte fattat.

Apropå trådens rubrik "Erik Ullenhag - historiens sämsta politiker?". Det är inte alla som är en äkta svensk man i sina bästa år, politikerbroiler med känd pappapolitiker, som är för Snällism, som har hela Stockholm med sig. Och ändå blir utslagna av en färgad invandrarkvinna som inte jobbat politiskt på 10 år. Trådens rubrik är helt enkelt korrekt.
__________________
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-07-03 kl. 20:40.
Citera
2020-05-10, 11:00
  #207
Medlem
Prayuths avatar
Mår illa bara jag ser denna vidriga människa.

Citat:
Den före detta partisekreteraren för Liberalerna, Erik Ullenhag, utsågs idag till ny ambassadör i Tel Aviv, i Israel.

Ullenhag är för närvarande ambassadör i Jordanien, en post han tillträdde 2016.

47-årige Ullenhag var riksdagsledamot för Liberalerna från 2002 och 2014. Mellan åren 2010 och 2014 tjänstgjorde Ullenhag som integrations- och biträdande arbetsmarknadsminister i Fredrik Reinfeldts regering.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/u...sador-i-israel
Citera
2020-05-10, 11:05
  #208
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prayuth
Mår illa bara jag ser denna vidriga människa.



https://www.svt.se/nyheter/inrikes/u...sador-i-israel

Den här djävla belöningen till en som hjälpte till i grunden att förstöra Sverige är helt ofattbar.
Aset borde sitta på vatten och bröd resten av sitt liv i en 1:a i Tensta/motsv.
Absolut helt djävla horribelt!
Förrädare gentemot sin nation skall ha en helt annan typ av belöning.
Citera
2020-05-13, 15:57
  #209
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Du kan inte jämföra Ullenhag med Lööf. Lööf har karisma och engagerar folk. En del älskar henne, andra hatar henne.

Ullenhag är enbart tråkig

Annie Lööf, hon är som Adolf Hitler med andra ord.
Citera
2023-12-04, 15:13
  #210
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prayuth
Mår illa bara jag ser denna vidriga människa.



https://www.svt.se/nyheter/inrikes/u...sador-i-israel

Erik skall aldrig komma undan att han är delansvarig till dagens Sverige.
Han om någon var duktig på torgmöten att sätta munkavle på människor med oroliga frågor om invandring/ integration....
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback