Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-05-04, 00:04
  #1
Medlem
blappes avatar
då borde deras älskade övervakningssystem fungera sämre. Google sökningar lagras, så man kan t ex (via tor) söka på "idag ska jag bomba xx kl yy". Kan garantera att FRA använder någon form av semantisk analys när de tjuvlyssnar på ledningar, såsom "jihad" eller "martyr". Demokratiskt sinnade medborgare som inte gillar nyfascistisk massövervakning borde knäcka deras system med falska bombhot och tveksamma koranverser eller liknande. Jag ska i alla fall göra det på en gång.
Citera
2014-05-04, 00:17
  #2
Moderator
Neksnors avatar
Jag hoppas att de tittar på mer än bara orden som skrivs. Saker som vilka som kommunicerar, hur det kommuniceras osv kan vara intressant. Att någon löjlig svenne lägger till "bomb jihad terror" som signatur i sina mail tror jag de skiter i.
Citera
2014-05-04, 00:37
  #3
Medlem
TrotsTrollets avatar
Är det inte lättare att göra en överlastningsattack? Typ som de Anonymus gjorde.
Citera
2014-05-04, 01:56
  #4
Medlem
Vohkuns avatar
Vore det inte bättre att bomba helt enkelt?
Vi har inte att göra med journalister vi finner irriterande, utan ett fascistiskt nätverk som allt för länge våldtagit våra rättigheter!

Men visst, jag står på din sida TS!
Citera
2014-05-04, 02:01
  #5
Medlem
TrotsTrollets avatar
Tror en överlastningsattack är lättare att genomföra än en bombning. Men tanken på att spränga skiten är ju skön. Tro mig, om jag kunnat trycka på en liten röd knapp här och nu
Citera
2014-05-04, 20:54
  #6
Medlem
Vohkuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrotsTrollet
Tror en överlastningsattack är lättare att genomföra än en bombning. Men tanken på att spränga skiten är ju skön. Tro mig, om jag kunnat trycka på en liten röd knapp här och nu
Enklare men med mindre effekt.
Färre skulle våga gå till jobbet om de jobbade under hot, förmodligen...
__________________
Senast redigerad av Vohkun 2014-05-04 kl. 20:57.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback